x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

לכבוד חנוכריסמס – טיולים בעקבות ישו במסלול סובב כנרת

צוות צימר, עדכון אחרון: 6/12/2022

לכבוד חנוכריסמס – טיולים בעקבות ישו במסלול סובב כנרת

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

חנוכה וחג המולד יוצאים השנה בתאריכים חופפים, והחופשות בהתאם. ילדים ומשפחות רבות נמצאות בחופשה או מארחים חברים מחו"ל. לרגל החגיגה הכפולה, הכנו לכם מספר המלצות לטיולים בעקבות ישו באזור הכנרת והגליל התחתון. מומלץ להקדיש לאתרים יומיים לפחות, שאותם תוכלו לשלב בחופשה בצימר בצפון.

כנסיית הר האושר, הר נחום

הכנרת היא יעד נפלא בעונה החמה, אבל באזור הכנרת נמצאים גם מוקדי עניין נוצריים רבים, בהם כנסיות ומנזרים. אנו ממליצים להתחיל את הסיור בהר נחום, הידוע גם כהר האושר. הר נחום נמצא מצפון לכנרת וומתנשא לגובה של 150 מעליה.  כנסיית הר האושר היא כנסייה קתולית השוכנת על הר נחום. במקום זה, לפי האמונה הנוצרית, נשא ישו את דרשת ההר, שכללה את עיקרי תורתו, ובה בחר ב- 12 מתלמידיו לשליחיו. הכנסייה נבנתה בצורת מתומן, כשבכל צלע חרוט פסוק מתוך הדרשה. מומלץ להמשיך את הביקור בגנים המדהימים וליהנות מתצפית אל נופי הגליל.

בהר האושר נמצא גם ה"דומוס גליליי" – הבית בגליל – בי"ס לכמרים. במקום שלושה מפלסים, ובהם תצפית מרהיבה לנופי הגליל והכנרת.

איפה ישנים באזור? תוכלו לבחור ממגוון הצימרים בכנרת או הצימרים בטבריה. אם החלטתם להקדיש לטיול בצפון מספר ימים, או שאתם מטיילים עם קבוצה גדולה של אנשים, כדאי שתבדקו גם את האפשרות להתארח בווילות בצפון, כך שתוכלו להתפנק ולנוח בין הטיולים.

כפר נחום

הגן לאומי כפר נחום נמצא במרחק נסיעה קצר מהכנרת.  לפי הברית החדשה, ישו  התגורר בכפר נחום לאחר שעזב את נצרת, יחד עם כמה משליחיו, בהם פטרוס. במקם 2 אתרים מיוחדים:

  • כנסיית בית פטרוס – כנסיה קתולית שנבנתה על שרידי כנסייה ביזנטית מהמאה ה-5. הכנסייה שוכנת בלב רובע מגורים עתיק, שבו מספר מבנים מתקופות שונות. הכנסייה נבנתה בצורת ספינה כך שהיא כביכול מרחפת מעל הכנסייה הישנה.
  • בית הכנסתבמקום שרידי בית כנסת מרשים מהמאה ה-5, שנבנה עבור היישוב היהודי  שהיה במקום.

כנסיית 12 השליחים:

כנסייה יוונית אורתודוקסית שנמצאת בחופו הצפוני של כפר נחום. מדובר במבנה מרשים במיוחד  וכיפות אדומות  שבולטות על רקע הקירות הלבנים. במקום גם ציורי קיר המתארים את מעשי השליחים.

משם אנו ממליצים להמשיך לצפון מערב הכנרת – לכיוון טבחה וכנסיית הלחם והדגים.

הכנסייה נבנתה במטרה להנציח  את "נס הלחם והדגים", שלפי הברית החדשה ישו האכיל 5,000 איש בשני דגים ובחמש כיכרות לחם. היא בנויה על שרידי הכנסייה מהמאה ה-4 לספירה, בצורה המשחזרת את צורת הכנסייה המקורית. בכנסייה פסיפס מרשים המתאר את האירוע שהתרחש במקום.

הר תבור וכנסיית הבשורה

לטיול בהר תבור וסביבתו שווה להקדיש יום נפרד. פסגת הר תבור מתנשאת לגובה של 562 מטר, וממנה תוכלו להשקיף על הרי הגליל, הכנרת ונופי הגולן. להר תבור חשיבות רבה לפי האמונה הנוצרית, משום שבו חלה בהִשְׁתַּנוּת של ישו – אירוע שבמהלכו הוא דיבר עם אליהו ומשה, וכאן אושר מעמדו כבן האלוהים. במקום כנסייה מפוארת, שנבנתה על חורבות הכנסיות הקדומות, מלאה בעיטורים, קשתות ופסיפסים מדהימים וכמובן – נשקף ממנה נוף מרהיב.

מול הכנסייה נמצא גן ובו שרידים ארכיאולוגיים נוספים – חללי מגורים, שוקת מים ועוד. בחלק הצפוני של ההר נמצאת כנסייה נוספת, הבולטת בנוף בזכות חלקה העליון, שצבוע בכתום.

איפה ישנים באזור? תוכלו להישאר לחופשה קצרה באחד מהצימרים בגליל התחתון, ולנצל את השהות בגליל לביקור בשמורת הטבע הר תבור. המסלול מומלץ בעיקר בחודשי החורף והאביב, כשההר כולו נצבע בירוק.

בשמורה מספר מסלולי טיול בדרגות קושי שונות. המסלול השחור המעגלי הוא מסלול של כ- 2 ק"מ שמתחיל בכנסיה ומקיף את ההר, ולוקח כשעתיים של הליכה. למיטיבי לכת קיימים מסלולים ארוכים יותר. ניתן, כמובן, לסיים את המסלול באחד מהמסעדות באזור הכנרת.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות