x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

מעיינות בצפון: המלצות למעיינות צוננים וחינמיים

צוות צימר, עדכון אחרון: 12/10/2022

מעיינות בצפון: המלצות למעיינות צוננים וחינמיים

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

נוסעים לחופשה בצפון? המלצות למעיינות צוננים וחינמיים בצפון הארץ

 

מזג האוויר מתחמם, ואין דבר מהנה יותר מלטבול במים. אם נשארתם בארץ ואתם יוצאים לחופשה, הגיוני שתבחרו לצאת לחופשה בצימר בצפון, המלא במקורות מים רבים – מפלים, נחלים ומעיינות.

גם אם בחרתם בחופשת בטן גב מפנקת בצימר עם בריכה, ייתכן בהחלט שתרצו לצאת מהצימר לגיחות קצרות, לטיול מוצל ורטוב. אם אתם מגיעים ממרחק גדול יחסית, ייתכן ותחפשו נקודות התרעננות בדרך לחופשה שבהן תוכלו לעצור להירגע, להתקרר או ליהנות מפק"ל קפה.

דאגנו לכם למספר המלצות למעיינות מרעננים, שאינם כרוכים בתשלום, לתקופה הלוהטת של השנה.

כדאי לקחת בחשבון שמדובר במקומות מבוקשים, במיוחד בקיץ, שעלולים להיות עמוסים בשעות החמות.


הירדנית

הירדנית הוא למעשה אתר טבילה מפורסם, המושך אליו מאמינים נוצרים, אבל הפך לשם כולל לכל אורך הירדן, מסכר דגניה בדרום מערב הכנרת, ועד לסכר אלומות. בירדנית עשרות נקודות עצירה, ותוכלו לטייל לאורך הנהר עד שתמצאו פינה שקטה.

המים בירדנית בגווני טורקיז, קרירים, נעימים ונוחים לרחצה. עם זאת, מדובר במים עמוקים ולכן המקום פחות מתאים לילדים קטנים. מעל המים הזורמים תוכלו למצוא חבלים קשורים לעצים שמהם תוכלו לקפוץ למים, או לפרוס מחצלת ופשוט לנוח.


איך מגיעים? לפני השער של קיבוץ קבוצת כנרת פונים שמאלה לדרך עפר, גם בתחבורה ציבורית.

איפה ישנים באזור?

תוכלו לבחור מבין מגוון הצימרים בגליל התחתון, בצימרים בכנרת, ביישובים כמו יבנאל, כחל, באחד הקיבוצים באזור או בצימרים בטבריה.

עינות ציפורי

עינות ציפורי הוא חלק מקבוצת מעיינות הנמצאים בעמק ציפורי, בהם מעיינות יפתאל ועין יבקע. מדובר בבריכה צלולה ורדודה, שבקרבתה תוכלו לראות שרידים מהתקופה הרומית.

עין יבקע, הידוע גם בשם – מעיין הסוסים, הוא מעיין גדול בקרבת נחל ציפורי. מי המעיין זורמים לבריכת אבן גדולה ועתיקה. אם הגעתם בשעות לא חמות, תוכלו לצעוד עד לנחל ציפורי, הנמצא במרחק של כ-2 ק"מ הליכה.


עין עלמין

ברמת הגולן תוכלו למצוא עשרות מעיינות. אם אתם בחופשה, או בדרך לצימר, יש מספר מעיינות שהם בגדר תחנות חובה:

בריכת הקצינים עין עלמין היא אחת ממגוון בריכות הקצינים הסוריים שנבנו ברמת הגולן, ששימשו בעבר  את קציני הצבא הסורי, וכיום הן יעד פופולרי למטיילים באזור. הגישה לבריכות נוחה וקלה, המים עמוקים (עד מטר וחצי) ומתאימים לשחייה.


עין אמפי  

עין אמפי, הידוע גם בשם עין אקליפטוס, הוא מעיין קריר ופחות מוכר, הנמצא ברמת הגולן, שזכה לשם בזכות עצי האקליפטוס המקיפים אותו והמספקים לו סביבה מוצלת ונעימה.

מדובר במעיין יפיפה, עגול ורחב, שהירידה אליו כוללת מדרגות, והמים בו עמוקים, צלולים ומרעננים. המעיין אינו גדול, אך הטמפרטורה הנמוכה של המים אינה מאפשרת בדרך כלל לשהות בהם זמן רב.

המסלולים מתאימים לטיול למשפחות או לזוגות, אך יש לשים לב שהמקום אינו מסודר או נגיש.


איפה ישנים באזור?

תוכלו להתמקם בנחת באחד הצימרים ברמת הגולן, בצימרים ביישובים כמו חד נס, אבני איתן, אודם ובקיבוצים באזור.

עין חשק ועין מימון

שני המעיינות נמצאים במורדות הגולן, בקרבה לקיבוץ גונן, ומומלצים כנקודות עצירה קצרות וצוננות.

עין חשק, או בשמו המקורי עין גונן, הוא מעיין קטן וקריר, המוקף בנוף יפהפה. עין מימון נמצא בקרבת מקום, בין עצי אקליפטוס, והוא צמוד לנביעת מים המוקפת סלעי בזלת אפורים המקיפים את בריכת המים. בעונה המתאימה תוכלו למצוא במקום גם שיחי פטל ואפילו תאנים.

איפה ישנים באזור? תוכלו להתלבט בין מגוון הצימרים בגליל העליון, בהם צימרים במושב אליפלט, ראש פינה, מטולה ועוד.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות