x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850

טיולי שלכת מומלצים בארץ

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

טיולי שלכת מומלצים בארץ

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

עצמו לרגע את העיניים וחשבו על טיולי השלכת היפים ביותר שחוויתם. לאן לקח אתכם הזיכרון? לפריז? לניו יורק? או שבכלל הפלגתם לרגע ליער מישיגן. אין ספק בכלל שלא חסרים בעולם מקומות שבמהלך הסתיו הופכים בזכות העלים הנושרים על הקרקע למוקד עלייה לרגל. יחד עם זאת, כשזה מגיע לטיולי שלכת מהנים ומרגשים, לארצנו הקטנטונת באמת שאין שום סיבה להתבייש. במאמר שלפניכם ריכזנו שלושה טיולי שלכת שלא ישאירו אף מטייל אדיש, ללא קשר למדינת המוצא שלו. מוכנים לצאת לדרך? הנה אנחנו מתחילים, רגע לפני שהסתיו שוב יהפוך לזיכרון מתוק.

השלכת המרהיבה של קיבוץ מרום גולן

בקיבוץ מרום גולן עורכים סיורי שלכת מיוחדים במינם, לטובת הנופשים המעוניינים לצפות במופע צבעוני בצורה בלתי רגילה, בחסות מגוון רחב ביותר של עצים. בין היתר מדובר באלון האמריקאי, בשזיף הפיסרדי, באדר הסוכר, בעצי הגפנית, העשן והברבריס ובעצי הערמונים. לפני שהעצים משירים את עליהם, הירוק הבוהק הופך אט אט לכתום ואדום ולאחר מכן ניתן להבחין בגווני זהב, נחושת וחום. תוך זמן קצר האדמה מתעטפת במרבד עוצר נשימה וכל זה משתלב עם אבני הבזלת השחורות והכבדות, למחזה שאין שני לו ביופיו.

שלכת לאורך הירדן

אם יש לכם רכב 4X4, באפשרותכם לראות את השלכת המרשימה של מטעי השקדים, האגסים, השזיפים, הנקטרינות והאפרסקים, בדרום עמק החולה ולאורכה של התעלה המזרחית של נהר הירדן. סעו על כביש  918, עברו את גשר הפקק וצאו מיד לאחר הגשר, שמאלה לדרך העפר. לאורכו של הירדן גדלים מאות מטעים של עצי פרי לתפארת מדינת ישראל, כאשר הטיול באזור מומלץ בשני מועדים: באביב ובסתיו. במהלך האביב כשהאזור נצבע בגווני ורוד ולבן של פריחה מרשימה ובמהלך הסתיו כשהעלים מסמיקים ונושרים על האדמה, הנצבעת בגוונים של צהוב, חום ואדום עז.

אם תמשיכו לנסוע נגד הזרם, תתקלו בדרככם במפל מלאכותי קטן, טחנת קמח עתיקה ובריכת קצינים בתוואי התחתון של נחל גילבון. עשרות דונמים של מטעי שקד ימתינו לכם מעבר לנחל ואם תמשיכו לאורך הנהר ותגיעו עד לאחו גונן, תוכלו לראות את השלכת המקסימה של עצי הפוליאנה המיוחדים והנדירים שבמקור נטעו במטרה שבבוא העת ייצרו מהם מקלות של שלגונים. יש לציין שניתן לעבור את הדרך למטעים גם באופן רגלי, רק קחו בחשבון שלאחר שתרדו מהגשר ותשאירו במקום את הרכב, יהיה עליכם לצעוד במשך כשעה לכל כיוון.

למידע על צימרים ברמת הגולן>>

טיול שלכת מפתיע במיוחד במכללת אורנים

בשנת 1958 נטעו את העצים הראשונים בגן של מכללת אורנים, בחלקת איקלום ששימשה בית לעצים שהובאו במיוחד למקום מכל רחבי העולם. כיום הגן הבוטני שצמח מאותה חלקה קטנה, הנחשב לאחד מהיפים ביותר בישראל, משתרע על שטח של 40 דונם וכולל כ-900 מינים שונים של צמחים ועצים. בהחלט כיף ונעים לטייל במהלך הסתיו בניחותא בשבילי הגן הצופה לעמק זבולון והר הכרמל ומהווה מעין ריאה ירוקה בלב לבו של הקמפוס שוקק החיים. בין יתר העצים המאבדים את עליהם במהלך הסתיו חשוב להזכיר את אלון התבור, את האלה, האזדרכת, את עצי הדולב ואת הרימון. מכללת אורנים ממוקמת בקריית טבעון והכניסה היא ללא תשלום.

לעוד אטרקציות וצימרים בעמק יזרעאל>>

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות