x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
צימר טוב באהבה
תל תאומים

וילות נופש וצימרים בצפון - עיצוב גינות

צוות צימר, עדכון אחרון: 12/10/2022

וילות נופש וצימרים בצפון - עיצוב גינות

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

וילות נופש וצימרים בצפון - עיצוב גינות

 

עשרה טיפים לוילה  עם גינה פורחת

וילה ללא גינה היא כמו אבטיח ללא קליפה!. המאפיין את הוילה ומה שמביא לשדרוג של וילות בצפון הוא העיצוב ובניית הגינה. הגינה היא חזות הכל ולכן דאי להשקיע מחשבה רבה בדיוק כפי שאנו משקיעים במחשבה לעיצוב הבית.

 

אילו נקודות חשוב לזכור בעת הכנת הגינות לוילות בצפון?
 

מיקום הוילה – ראשית אנו צריכים להיות מודעים למיקומה הגיאוגרפי של הוילה . מיקום הוילות יתן בידינו את המידע הבסיסי לתכנון גינות לוילות וצימרים, שהם סוג הקרקע והאקלים. שכן, אין הדומה לוילות בצפון עם הטמפרטורות הנוחות ושפע הגשמים לוילות בדרום עם טמפרטורות קיצוניות ומחסור במים זמינים.
 

סוג הקרקע: לסוג הקרקע יש השפעה ניכרת על סוג הצמחים שמהם תורכב הגינה. הרכב הצמחים יהיה כזה שמחד יענה על צריכת המים ומאידך  המצע יתאים לגידולם.  כאן גם המומחיות של המקצוענים היודעים להתאים צמחים מסויימים לגידול באיזור צחיח שהצריכה שלהם  למים הינה מינימלית.
 

לאורכה ורוחבה של הארץ  סוגים רבים של אדמות כמו  אדמות הלס בנגב, החמרה בשרון החיזרי בגליל ועוד. כל סוג קרקע מתאים ללגידול צמחים מסויימים.
 

נשאלת השאלה כיצד  רואים וילות צימרים יוקרתיות המתפארות בצמחיה ירוקה ופורחת באזורים בהם סוגי הקרקע אינם מתאימים? התשובה לכך היא כמובן הכנת  מצע מתאים  לגידול אותם צמחים. את הידע איזה סוג אדמה תשמש כמצע לגינה המתוכננת זה כבר עניין של גננים מקצוענים.
 

עיצוב גנים לוילות: בעיצוב הגינה אנו מבצעים מספר תהליכים ראשוניים:
 

  1. בדיקת גבולות המגרש ומיקום הוילה ומבני עזר.
  2. חלוקת המגרש לשבילי עזר/מדרכות וכדומה.
  3. בחינת מיקום המגרש ביחס לכמות האור בכל שעות היום.
  4. בדיקת פונקציונאליות של הגינה עבור הדיירים. אין הדבר דומה בבניית גינה עבור וילות למסיבת רווקות, וילות לירח דבש  או וילות לאירועים פרטיים'  לוילות המשמשות כצימרים לפי שעה או השכרת חדרים לפי שעה  או אף' השכרת וילות לתיירים לתקופות של שבוע או חודש.
  5. אפשר בהחלט לבחון את בדיקת פונקציונאליות הגינה גם למתגוררים בה כוילה פרטית udo fti אין הדבר דומה לזוג מבוגר הגר בוילה ומארח חברים מעת לעת, לבין זוג צעיר עם מספר ילדים שלהם הגינה היא גם מגרש משחקים.

 
וילות נופש:
 

לוילות נופש בניית החצר והגינה חשובים הרבה יותר שכן, הרושם הראשוני החיצוני הוא אחד המרכיבים החשובים עבור האורח. היות והתחלופה של האורחים בוילות המיועדות לנופש הינה רבה , חשוב לנו שנתכנן את הגינה כך שתענה על צרכי רוב המתארחים.
 

בוילות נופש יש משמעות רבה לבריכת השחייה שכן מן הנודע הוא שאחד הביטויים החשובים במנועי החיפוש לצימרים בקיץ הינו צימרים עם בריכת שחייה פרטית או וילות עם בריכת שחייה פרטית. הביקוש הגדול הינו כמובן לוילות עם בריכת שחייה בצפון או צימרים עם בריכת שחייה פרטית בצפון.
 

הדרישה לוילות עם בריכה נובעת מכך שרוב הנופשים גרים בד"כ במגדלי דירות כך שהשהות בוילה פרטית או בצימר פרטי הינו חלק מחווית החופש של הנופש.
 

זו גם הסיבה שנושא הגינון בוילות הינו חשוב מאוד. מכאן גם הדרך הקצרה להבין שמקצועיות הגנן מאוד מאוד חשובה.
 
כיצד בוחרים גנן מקצועי?
 

להבדיל ממקצועות רבים אחרים את הגננות לומדים מניסיון. וכבר אמרו חכמינו "אין החכם כבעל נסיון" . לא יעזרו כאן הרקע האקדמי או הניסיון הצבאי. מקצועיותו של הגנן תיבחן עפ"י ניסיונו ושנות הותק שלו בענף.
 

בכל אינדקס ומדריך תמצאו  רשימה ארוכה של גננים. קשה יהיה לדעת מי הטוב או המקצוען מהם. הבחינה תוכל להיעשות רק באם נשאל או נראה תעודות המצביעות על העשרה מקצועית וניסיון תעסוקתי בצד קבלת חוות דעת מלקוחות.

 

עיצוב גינות
 

סוף מעשה במחשבה תחילה!
 

לעיצוב הגינה תהיה השפעה חד משמעית על תצורתה הסופית. עד כמה היא תהיה ירוקה או פורחת, האם פתוחה או סגורה, האם תהיה חשיפה לוילה היוקרתית או שתסתיר דברים שאין אנו מעוניינים לחשוף.
 

הבחירה של צמח זא או אחר אינה שאלה של מה בכך, בחירה לא נכונה יכולה לגרום נזק לצמח עצמו או גם לצמחים הסמוכים  לו . היות ומחירי הצמחים גבוהים יחסית אזי כל תכנון או חשיבה מוקדמת תחסוך לנו ממון רב בהמשך.
 

עיצוב הוילות מתבצע בד"כ גם בידי אדריכלי נוף אך לא רק. העיצוב צריך להשתלב בין צרכי הבעלים, לשימושיות ולפונקצונאליות של הגינון בוילות.
 

נזכיר שוב שבניית הגינה אינה דבר זמני ובר חלוף. הגינה צריכה לשמש לאורך שנים ולכל עונות השנה עם עלויות תחזוקה מינימליות.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות