x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים
הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850

מן היקב: טיולי יקבים ומבשלות ברחבי הארץ

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

מן היקב: טיולי יקבים ומבשלות ברחבי הארץ

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

אמר כבר המשורר של תהילים: "יין ישמח לבב אנוש". ביין טוב יש משהו שגורם לתחושה מיוחדת בגוף, לסוג של נעימות מלטפת. נחבר את זה למשפט "כל המרבה הרי זה משובח", ולא נעצור ביין אחד; נלך לטיול יקבים ומבשלות בארץ.

אפשר למצוא יקבים מעולים בצפון, במרכז וגם בדרום. בכל אחד מהם פני השטח הייחודיים לאזור, סוג הקרקע, מזג האוויר וכמויות המשקעים משפיעים על סוג היין, הרכבו וטעמו.

3 המלצות לטיולי יקבים בצפון, במרכז ובדרום:

יקב אדיר - ביקב יש מרכז מבקרים הממוקם בפארק התעשיה של דלתון שבגליל העליון. היינות מיוצרים מענבים שגדלים בכרם בן זמרה אשר נשתלו במהלך שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת. זהו אזור צפוני קריר יחסית עם קרקע המתאימה מאד לגידול כרמים ולכן היינות משובחים. במרכז המבקרים אפשר ליהנות מסדנת יין שכוללת סיור בכרמים בלווי הסבר מקיף ומקצועי, לומדים איך לטעום יין - אמנות בפני עצמה - וכמובן נהנים מטעימות. אפשר גם ליהנות מהמסעדה המשקיפה על הכרמים בנוף מרהיב עם תפריט מפנק. חוויה לכל החושים.

לצימרים מומלצים בדלתון>>

יקב טפרברג 1870 - באזור של חבל יואב בהרי יהודה אפשר למצוא מספר רב של יקבי בוטיק אך הותיק ביניהם הוא יקב טפרברג 1870. היקב, שכשמו כן הוא, נוסד בשנת 1870. זהו אחד מהיקבים שבהם יש כבר מסורת של חמישה דורות של ייצור יין. כידוע, יין משתבח עם הזמן, ולכן ליקב טפרברג יש יתרון על פני יקבים צעירים יותר.

היקב ממוקם כיום בסמוך לקיבוץ צרעה ויש שם מרכז מבקרים ייחודי הכולל: חנות יין, מסעדה וחדר מיצג. כל המבנה מוקף בקירות זכוכית שמאפשרים ליהנות מנוף פנורמי עוצר נשימה. המבנה נבנה בצורה ייחודית, מורם מעל פני הקרקע, והוא נותן תחושה כאילו הוא צף באוויר. מתחת למבנה יש מקום שבו המבקרים יכולים לנוח ולקחת נשימה.

כל אחד יכול להנות מטעימות יין ממוצרי הכרם. מרכז המבקרים כשלעצמו שווה ביקור בגלל התכנון האדריכלי הייחודי שלו.

יקב נאות סמדר - מעבר לכך שקיבוץ נאות סמדר הוא ישוב יוצא דופן ורוחני עם ערכים ייחודיים, היקב הוא יקב בוטיק שמייצר יינות אורגנים מענבי הכרם המקומי. אלו ענבים הגדלים בתנאי מדבר קשים עם הבדלי טמפרטורה קיצוניים בין יום ולילה, מעט גשמים וקרקע לא פוריה. כל התנאים האלו יוצרים סוגים מיוחדים של יינות.

סיור ביקב בנאות סמדר כולל ביקור ביקב עצמו, וכמובן אי אפשר בלי טעימות יין. תתכוננו לטעמים חדשים שלא הכרתם עד כה. ואם כבר הגעתם לנאות סמדר, הביטו סביב והתרשמו מהמקום המיוחד הזה. היינות הם אורגניים מאחר וכל הקיבוץ מנהל אורח חיים אורגני. ערכי הקיבוץ מושתתים על שימת דגש על התחום האקולוגי הכולל חקלאות אורגנית, בנייה מדברית, מיחזור והשבת מים.  

לצימרים באזור הדרום>>

היינות כל כך טעימים, רק שימו לב: "נכנס יין יצא סוד".

אז סעו, שתו ותיהנו.

לחיים!

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות