x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

הבזק לעבר: אתרים ארכיאולוגיים מומלצים בישראל

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

הבזק לעבר: אתרים ארכיאולוגיים מומלצים בישראל

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

כמעט בכל מקום שבו תדרך רגלכם בארץ אתם עלולים להיתקל באתר ארכיאולוגי. כולם מכירים את הכותל המערבי, את העיר העתיקה בעכו ואת מצדה, אבל מתי ביקרתם לאחרונה בתיאטרון הרומי בציפורי או במערות בית גוברין?

אם אתם מחפשים טיול לחגים שישלב בין לינה בצימר ולימוד ההיסטוריה העשירה של הארץ ועם התרבות וחיי היום-יום של תושביה בתקופות קדומות יותר, יש לנו כמה רעיונות עבורכם.

ציפורי

היישוב העתיק ציפורי שוכן על ראש הר בגליל התחתון, בערך באמצע הדרך בין הכנרת לים התיכון. העיר התקיימת מאז התקופה ההלניסטית, וכמה מחכמי המשנה חיו בה. כיום יש בציפורי גן לאומי המציג את התגליות שנחשפו בחפירות ארכיאולוגיות, בהן רובע מגורים עתיק, תיאטרון רומי משוחזר, וילה רומית דו-קומתית המרוצפת בפסיפסים צבעוניים, בית כנסת מהמאה ה-6 ועוד.

נשארים לישון באזור? חפשו צימרים בגליל התחתון

בית גוברין

בית גוברין היא יעד טיול מומלץ גם למי שלא מתעניין בארכיאולוגיה ואפילו לילדים חסרי סבלנות. הגן הלאומי בית גוברין כולל את השרידים של הערים העתיקות מרשה ובית גוברין, שהוזכרו בתנ"ך ואוכלסו על ידי כמה וכמה תרבויות. מוקד העניין המרכזי בבית גוברין הוא מתחם המערות, המורכב מרשת של מערות ששימשו את התושבים הקדומים של העיר לכל מיני מטרות, החל ממקוואות מים ועד מערות קבורה. המערות עשויות מאבן גיר, ובחלקן יש אפילו ציורי פרסקאות צבעוניים. בנוסף, במקום מתחם המדגים מלאכות עתיקות של סחיטת זיתים, הכנת יין ועוד, וכן שרידים של אמפיתאטרון ובית מרחץ רומי.

גלגל רפאים

גלגל רפאים או בשמו המקורי רוג'ום אל הרי, או בעברית: גל האבנים של חתולי הבר) הוא מעגל אבנים מסתורי שנמצא ברמת הגולן ומורכב מ-42,000 אבני בזלת היוצרות ארבעה מעגלים. ארכיאולוגים מעריכים האתר קיים מהתקופה הכלקוליתית, כלומר כבר כ-5,000 או 6,000 שנה, ויש הטוענים שהוא מזכיר את האתר הארכיאולוגי האנגלי המפורסם סטונהנג'.

הקליקו לחיפוש והזמנה של צימרים ברמת הגולן

קומראן

אזור קומראן ידוע בעיקר כמקום שבו נמצאו מגילות ים המלח, והאתר הארכיאולוגי פחות ידוע לקהל הרחב, ורבים נוטים לחלוף על פניו בדרך לים המלח או למדבר יהודה. ההיסטוריה של קומראן מגיעה עד למאה הראשונה לספירה, והחפירות הארכיאולוגיות שנערכו במקום בעקבות גילוי אקראי של המגילות חשפו מקוואות מים, מגדל שמירה, מטבח ועוד מבנים מסוגים שונים. בגן הלאומי ניתן לצפות בסרטון הדרכה על תולדות קומראן וכן לבקר באתר הארכיאולוגי. בנוסף, האזור מהווה מקור משיכה לחובבי גלישה מצוקים ועוד פעילויות אתגריות.

למקומות לינה וצימרים באזור ים המלח

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות