x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
צימר טוב באהבה
תל תאומים

מגיעים לאילת? אל תפספסו את חי בר יטבתה

צוות צימר, עדכון אחרון: 29/12/2023

מגיעים לאילת? אל תפספסו את חי בר יטבתה

קרדיט לתצלום: unsplash.com©

אם אתם נוסעים לדרום, לחופשה בצימר באילת או בבית מלון באילת, ורוצים למלא את התוכן שכולל לא רק בטן-גב בים ובבריכה – אתם בדיוק במקום הנכון. חי בר יטבתה הוא בדיוק המקום שאליו כדאי להגיע רגע לפני שמתחילים את החופשה. למה זה כל כך כדאי ומה בדיוק אפשר לראות וללמוד באתר? את כל התשובות תמצאו כאן.

רגע לפני שמגיעים

גם אם אתם כבר רוצים להגיע למזגן שבחדר המלון ולרדת לכמה בריכות בבריכת השחייה, אתם בוודאי לא רוצים לפספס את אחת האטרקציות היפות והחשובות שנמצאת בדרך לעיר הדרומית ביותר בישראל: חי בר יטבתה. החי בר מתאים לילדים ולהורים כאחד, ואפשר לבלות שם שלוש-ארבע שעות נחמדות במיוחד.

חי בר יטבתה – כל מה שצריך לדעת

חי בר יטבתה הוא שמורת טבע השוכנת בקרבת קיבוץ יטבתה אשר בערבה. בשמורת הטבע אפשר לפגוש בעלי חיים מדבריים הנמצאים בה הן למטרת שימור והגנה, הן למטרת רבייה והן למטרת החזרה אל הטבע.

החי בר הוקם בשנת 1968 על ידי המנהל הראשון של רשות שמורות הטבע מר אברהם יפה, ועל ידי אורי צאן, אשר יחד יצרו סביבה טבעית מוגנת שמטרתה להגדיל את האוכלוסייה של בעלי חיים שעומדים בסכנת הכחדה, ובבוא העת – להשיבם אל הטבע. למעשה, הרבה מאוד בעלי חיים כבר הושבו אל הטבע מהחי בר, ועד היום הוא משמש כמקום שמאוד כדאי לבקר בו כדי ללמוד על החיים האמיתיים שבטבע.

חי בר יוטבתה אטרקציה בדרך לאילת
חי בר יוטבתה אטרקציה בדרך לאילת

על בעלי החיים שבחי בר יטבתה

בחי בר יטבתה נמצאים בעלי חיים רבים, שברוב המקרים לא רואים בגני חיות רגילים. בין בעלי החיים הללו ניתן למנות ראמים לבנים, פראים, צבי יבשה מדבריים, ערודים, ראמי סהרה, צבאים, דישונים, יעלים, עופות דורסים (נמצאים בכלוב) ועוד.

למרות זאת לא מומלץ להגיע למקום עם הרשימה הזאת ולחפש כל סוג של חיה, שכן בעלי החיים בחי בר יטבתה נמצאים שם על פי הצרכים של הטבע בלבד. אחרי הכול, מדובר במקום שהוקם על מנת לסייע למיני בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה, וכאשר מצליחים לגרום להם להתרבות בצורה משמעותית לחי בר – מחזירים אותם לטבע, להמשיך לחיות כמו שאלוהים ברא.

נוף הערבה בדרך למלון באילת
נוף הערבה בדרך למלון באילת

הביקור בחי בר יטבתה

הביקור בחי בר מתבצע כולו ברכב, לטובת הגנה מלאה על שני הצדדים, פרט לסיור באגף הטורפים. אגף זה הוא בין המעניינים ביותר במקום, מכיוון שהוא כולל מגוון רחב של בעלי חיים נדירים יותר כגון נחשים וזוחלים למיניהם, עופות דורסים (דורסי יום ודורסי לילה), פנק (סוג של שועל ארך-אוזניים בצבע לבן) ועוד שאר יצורים מרתקים. הביקור בשמורה בהרשמה באתר האינטרנט.

איך מגיעים לחי בר יטבתה?

החי בר נמצא בין קיבוץ יטבתה לקיבוץ סמר, כ-35 קילומטרים מצפון לאזור המלונות באילת. אז אם אתם בדרך לאילת או שאתם דווקא חוזרים ממנה אל הציוויליזציה ואל השגרה – כדאי מאוד שתעצרו כדי להעביר כמה שעות מיוחדות בחי בר יטבתה. באתר תוכלו ללמוד על בעלי חיים שלא רואים כל יום, להכיר שיחים וצמחייה מיוחדים במינם ובקיצור – לראות את הטבע מקרוב. טיול נעים!

חי בר יוטבתה אטרקציה בדרך לצימר באילת

מידע כללי

שעות הכניסה לשמורה:
בימים א' - ה' ושבת: 17:00 - 08:30 בימי שישי וערבי חג: 16:00 - 08:30
כניסה אחרונה שעה לפני הסגירה.
אתר נגיש, כניסת כלבים אסורה, יש בשמורה מתחם לקמפינג אוהלים - חניון לילה

כדאי מאוד לתאם את הביקור באתר רשות הטבע והגנים ולהגיכע לשמורה עם טופס אישור ההזמנה.
יצירת קשר עם מנהלת החי בר: טלפון: ‎ 08-6373057
יצירת קשר למוקד רשות האטבע והגנים:  3639*
אימייל: haibar-yotvata@npa.org.il 

 

#אטרקציותבדרום #אטרקציותבנגב #אטרקציותבערבה #שמורתטבע #אטרקציותלילדים

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות