x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
מבצע סופ
שזור - מושב
הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850

שביל ישראל

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/4/2023

שביל ישראל

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

 שביל ישראל

שביל ישראל הוא מסלול הליכה החוצה את ישראל מצפון (קיבוץ דן) ועד דרום (חוף מפרץ אילת סמוך למסוף טאבה). אורך השביל כ-940 ק"מ, והצעידה בו מפגישה את ההולך עם פניה המגוונים והיפהפיים של ארץ ישראל: הרים, ערים, יערות, כפרים, נחלים, מעיינות, חופי-ים, מצוקים מדבריים – ובכולם שלל אתרים המספרים את סיפורה הייחודי של המדינה.

שביל ישראל נפרש ל-45 מקטעים (שחלקם עבירים לרכיבת אופניים), וכמובן שאפשר לחוות כל אחד מהם בנפרד, לשלב מספר קטעים לטיול מהנה אחד – או לגמוא אותו בשלמותו, אתגר שנמשך בדרך כלל כחודש עד חודשיים. ההליכה לאורך שביל ישראל נעשית לרוב באביב ובסתיו. באביב נהוג לצעוד בו צפונה, כך שהשמש לא תכה בפנים אלא תלווה את הצועדים בגבם, ובסתיו בדרך-כלל הכיוון הוא דרומה.

בין פניני החן הרבות מספור ששזורות לאורך שביל ישראל נמצא את: נחל שניר, תל-חי, נבי יושע, הר מירון, הגן הלאומי נחל עמוד, כפר חיטים, ציפורי, עוספיא, עין הוד, נחל מערות, אמת המים לקיסריה, נחל אלכסנדר, אפולוניה, תל אפק, מאוזוליאום מזור, יער בן שמן, מנזר השתקנים בלטרון, דרך המשלטים, הסטף, פארק בריטניה, תל לכיש, יער יתיר, הר עמשא, נחל יעלים, המכתש הקטן, שדה בוקר, דרך המעיינות, פארק תמנע, הר צפחות ועוד ועוד. 

השביל מציע גם מפגש עם אנשים טובים באמצע הדרך: "מלאכי השביל" – אנשים המציעים להולכים סיוע, מקפה ועד מקום לינה, ללא תמורה או עבור תשלום סמלי בלבד. בקרב  לאורך נתיב השביל ממוקמים צימרים רבים  המארחים את מטיילי השביל במחירים אטרקטיביים במיוחד. הצימרים בצפון רגילים כבר לארח את המטיילים וקשובים לצרכיהם.כמו-כן, אתרי קמפינג - חניון לילה ערוכים לקבלת המטיילים להתרעננות ומנוחה ליום הבא.

את שביל ישראל הגה אברהם תמיר ז"ל, בהשראת מסלול דומה בארה"ב, ועל הביצוע הופקד אורי דביר. השביל מסומן בשלושה פסים מדורגים – לבן-כחול-כתום. כשהפס הלבן עליון, כיוון ההליכה הוא מדרום לצפון, ואילו פס כתום עליון פירושו מסע מצפון לדרום.

שביל ישראל תוכנן כך שישקף את מלוא הווייתה של המדינה, על מגוון הדתות והעדות, התקופות ההיסטוריות השונות, שפע הרבדים התרבותיים, סגנונות החיים המרתקים, הפסיפס האנושי המופלא – והמראות המרגשים שהם תבנית נוף מולדתנו.

 

תגיות: מסלולי טיול, מסלולי טיול למשפחות,מסלולי טיול בצפון, מסלולי טיול בדרום,מסלולי טיול בגליל,מסלולי טיול בנגב, שביל ישראל, שביל הגולן, דרך הבשורה.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות