x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב

חמש המסעדות נטולות הגלוטן הכי טובות בצפון

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

חמש המסעדות נטולות הגלוטן הכי טובות בצפון

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

לפני כעשר שנים חולי הצליאק היו צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם יצאו לאכול מחוץ לבית. המבחר בבתי הקפה, במסעדות וגם בסופרים היה דל מאוד והם נאלצו להסתפק באוכל ביתי ובסיסי ובתחליפים מאד מסוימים למזונות השונים, ללא היצע רב. בשנים האחרונות חל שינוי גדול בחייהם בזכות ארגון מאבק הצליאק, ששם לו למטרה לשפר את אורח חייהם של חולי הצליאקי בארץ, להנגיש עבורם יותר בתי עסק שמציעים מזון ללא גלוטן ולהוריד את המחירים עד כמה שניתן כדי להקל את חייהם.

כיום ניתן לראות יותר ויותר בתי עסק שמתאימים את המנות שלהם לרגישויות ואלרגיות שונות כמו צליאק, כמו גם לאלו שמשנים את התפריט שלהם מבחירה כמו צמחונים, טבעונים ונמנעים מגלוטן. אם אתם חושבים שההנגשה הזו מתבצעת רק בתל-אביב וסביבתה, כדאי שתחשבו שוב. מסתבר שהמהפכה הצליחה לחלחל גם לפריפריה וכיום למצוא מסעדה שמגישה מנות ללא גלוטן בצפון זו משימה אפשרית בהחלט.

אז אם אתם או ילדיכם חולים בצליאק או רגישים לגלוטן ומתכננים חופשה בצפון, אלו הן חמש המסעדות המומלצות ביותר בצפון שתוכלו לאכול בהן בראש שקט וליהנות ממנות איכותיות וטעימות ללא גלוטן.

מסעדות בשריות ללא גלוטן בצפון

מול חוף הים בעכו נמצאת מסעדת הדגים המפורסמת של השף אורי ירמיאס, "אורי בורי", שרוב המנות בתפריט שלה לא מכילות גלוטן מלכתחילה. חלק מהמנות שכן מכילות גלוטן, ניתן להזמין בגרסה נטולה, כולל לחם מיוחד ללא גלוטן. בין המנות במסעדה תוכלו להזמין תמנון, דניס, בשר סרטנים ושרימפס.

על גדות אגם מונפורט תוכלו לבקר ב"הדרל'ה", ביסטרו צרפתי שגם התפריט שלו מתאים ברובו לחולי צליאק. גם שם מכינים לחם מיוחד ללא גלוטן ואפילו מטגנים את הצ'יפס של מנת הילדים בצ'יפסר נפרד, כדי שגם הזאטוטים הצליאקים יוכלו לאכול בראש שקט. מדובר במסעדה רומנטית המציעה מנות כמו ריזוטו, סלמון, אנטריקוט, פרגיות ועוד. גם בקינוח לא תישארו מקופחים ותוכלו ליהנות מסופלה השוקולד המעולה. אם אתם נמצאים באזור מעלות או עכו, מומלץ לבלות את הלילה בצימר בגליל המערבי.

מחפשים מסעדה שתהיה גם ללא גלוטן וגם כשרה? אין שום בעיה! ב"קציצה עגלגלה", שנמצאת במושב מעונה, תוכלו להזמין את רוב המנות ללא גלוטן וליהנות מהמבורגר שזוכה לשבחים רבים, מוקפץ, חזה עוף וכמובן גם קציצות. ישנן גם מנות צמחוניות למי שמעדיף. ממבחר הקינוחים המדהימים של המסעדה תוכלו לאכול את פאדג' השוקולד החם, שעשוי ללא קמח ומוגש עם כדור גלידה.  

פיצה ללא גלוטן בגליל העליון

אז נכון, במסעדת בשרים הרבה יותר קל למצוא מנות ללא גלוטן ואנחנו בטוחים שאם יש משהו שחסר לכם במיוחד זה בצק. אם להיות יותר מדויקים, כנראה שאתם ממש מתגעגעים לפיצה. זו סיבה מעולה לקחת צימר בגליל העליון ולקפוץ לפיצה נירו במעיין ברוך, שהיא גם כשרה, גם עשויה מ-100% גבינת מוצרלה (יש גם אופציה טבעונית) והכי חשוב, היא ללא גלוטן.

מסעדה אסייתית ללא גלוטן בחיפה

ולסיום, במושבה הגרמנית בחיפה נמצאת מסעדה אסייתית קטנה ומשפחתית בשם "טאיפיי", שמאפשרת לשנות כמעט את כל המנות לגרסה נטולת גלוטן ומשתמשת ברוטב סויה מיוחד ללא גלוטן. בין המנות שהם מציעים: אגרול, סלטים ומרקים אסייתיים, עוף בגרסאות שונות,  תבשילי בקר, פאד תאי מאטריות אורז ופירות ים. רוצים ללכת למסעדת טאיפיי אבל אין לכם איפה לישון בחיפה? הזמינו צימר בחיפה ותיהנו. 

באתר צימר גם תוכלו למצוא מגוון רחב של צימרים ללא גלוטן בצפון ובכל רחבי הארץ. 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות