x
המועדפים שלי


הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850
צימר טוב באהבה
תל תאומים

במכתש רמון כבר ביקרתם?

צוות צימר, עדכון אחרון: 12/7/2023

במכתש רמון כבר ביקרתם?

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

Natiweb© July 9

יוצאים לחופשה לצימרים בדרום? אל תדלגו על מכתש רמון!
 
מכתש רמון, הוא תופעת טבע ייחודית בעולם השוכנת בנגב בצמוד למצפה רמון שחשוב להכיר ולטייל לאורכו ולרוחבו כמו גם בעיירה מצפה רמון השכנת במרום המצוק. 
 
מכתש רמון הוא מכתש שחיקה מסיבי, בצורת לב מוארך. הוא משתרע על פני 40 ק"מ באורך ומגיע לעומק של כ-500 מטרים, מה שהופך אותו למכתש השחיקה הגדול בעולם. הנוף בתוך המכתש מאופיין בצוקים ותצורות סלע צבעוניות ומרחבים פתוחים עצומים.
 
מה מצפה לנו במכתש?
 
מכתש רמון הוא גן עדן לחובבי טבע וחובבי האתגרים. ישנם מסלולי טיול רבים ברגל, ברכב ובאופניים הליכה רבים המאפשרים לכם לסקור את המאפיינים הגיאולוגיים הייחודיים של המכתש, כמו הנגרייה, החולות הצבעוניים והנוף המרהיב. אחת האטרקציות המרכזיות הינה גלישת צוקים (סנפלינג) ממרום המכתש.
 
גלישת צוקים סנפלינג במכתש רמון
גלישת צוקים במכתש רמון
 
תצפיות כוכבים: מדבר הנגב, כולל מכתש רמון, ידוע בשמיים בהירים וזיהום אור מינימלי, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי לצפייה בכוכבים. מרכז המבקרים במכתש רמון כמו גם עסקים פרטיים אחרים מארגנים אירועי צפייה בכוכבים ומספק טלסקופים למבקרים לתצפית בשמי הלילה כולל הסברים ומרשמלו צלוי.
 
צימרים: ישנן מספר אפשרויות לינה במכתש רמון ובסביבתו. העיירה מצפה רמון, השוכנת בקצה הצפוני של המכתש, מציעה מגוון בתי מלון, בתי הארחה וצימרים בתקציבים שונים. חלק מיחידות האירוח מספקות נופים מדהימים המשקיפים על המכתש, ומאפשרים לכם ליהנות מהנוף היישר מחדרכם. בנוסף לבתי מלון, ישנן גם אפשרויות להשכרת צימרים במצה רמון, בחוות בודדים סביב או בקיבוצים ובמחירים נוחים. 
 
תצפית כוכבים במכתש רמון
תצפית כוכבים במכתש
 
מסעדות: במצפה רמון מגוון בתי אוכל הנותנים מענה לטעמים ותקציבים שונים. תוכלו למצוא מטבח ישראלי מקומי, כמו גם אפשרויות בינלאומיות. חלק מהמסעדות מתמחות בשימוש בחומרי גלם מקומיים, ומספקות חוויה קולינרית ייחודית. אל תפספסו את ההזדמנות לנסות את המטבח הבדואי המסורתי, שניתן למצוא במוסדות מסוימים או באמצעות חוויות אירוח בדואי מאורגנות.
 
מרכז המבקרים במכתש רמון: מרכז המבקרים הוא נקודת התחלה מצוינת לחקר המכתש שלכם. הוא מציע מידע על היווצרותו הגיאולוגית של המכתש, תערוכות על החי והצומח המקומיים ותצוגות אינטראקטיביות. המרכז מספק גם סיורים מודרכים ומידע על מסלולי טיול בתוך המכתש. הכניסה בתשלום.
 
סיורים מודרכים: אם אתם מעדיפים חוויה מודרכת, ישנם מספר מפעילי טיולים באזור המציעים טיולי ג'יפים, טיולי גמלים וטיולים מודרכים. סיורים אלה מספקים מדריכים בעלי ידע שיכולים לחלוק תובנות על הגיאולוגיה, הצומח ובעלי החיים של האזור, ולהכיר לכם את כל צפונות המכתש. מפעילי הטיולים בד"כ מורי דרך מוסמכים, מתאימים את מסלולי הטיול בהתאם לצרכי וגילאי המשתתפים בין אם מדובר בקבוצה או משפחה.
 
טיולי גיפים במכתש רמון
טיולי ג'יפים מודרכים (רפאל - קופון 10% הנחה)
 
לסיכום, ביקור במכתש רמון שבמדבר הנגב מציע מגוון אפשרויות טיול. תוכלו לחקור את היופי הטבעי עוצר הנשימה דרך מסלולי הליכה, ליהנות מצפייה בכוכבים בשמי המדבר הצלולים, לשהות במקומות לינה עם נופים מדהימים, להתענג על המטבח המקומי, וללמוד על הפלאים הגיאולוגיים והמערכות האקולוגיות המקומיות במרכז המבקרים. בין אם אתם מחפשים הרפתקאות או רגיעה, מכתש רמון מספק חוויה בלתי נשכחת בלב הנגב.
 
קישורים מומלצים:
 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות