x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

אירוח כפרי – חופשה בצימר

צוות צימר, עדכון אחרון: 22/1/2024

אירוח כפרי – חופשה בצימר

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

כבר שנים רבות שהשם המוזר '"צימר" Zimmer, הלקוח מהשפה הגרמנית, שגור בפיו של כל ישראלי – כסמל למקום מופלא ולחופשה מענגת במיוחד, הרחק משגרת היומיום העירונית התובענית והשוחקת. בחיי היום יום המילה "צימר" הוא כינוי מחד כינוי לבית נופש יוקרתי, מפואר ומענג במיוחד ומאידך בית נופש עממי המתאים לכל כיס. לא אחת נשמעים גם המשפטים השגורים בפי הגולשים " הייתי בצימר במלון בוטיק..." בכתבה זו נסביר את משמעות השימוש במילה "צימר" בתחום האירוח הכפרי בישראל כיצד נוצר ומה משמועותו כיום עבור הנופש.

הצימרים צצו ברחבי הארץ, בדגש על צימרים בצפון הארץ, ומוסיפים לצוץ, כפטריות לאחר הגשם. המטרה תחילה הייתה לספק מקור תעסוקה לחקלאים בפריפריה שפרנסתם מהעשייה החקלאית לא הספיקה. תחילה הופעלו צימרים במובן המלא של המילה קרי חדר אם בתוך בית המשדפחה או בצמוד לו. עם הזמן וראו כי טוב החלו החקלאים לשדרג את הצימרים ואף להקים מתחמי אירוח או וילות. כולל רמת האבזור שלא מביישת סוויטות ברמת בית מלון. הציבור התלהב מהנישה של החופשה הכפרית הרומנטית או המשפחתית וככל שגבר הביקוש כן הוקמו עוד ועוד צימרים אם כי לא כולם הוקמו במסגרת המטרה של הרשויות. כניסת אתרי האינטרנט בתחום השיווק ופרסום הצימרים הניע פתיחתם של צימרים בערים ובישובים הקהילתיים..

אלדין - בקתות דמוי מערה בחד נס
אלדין - צימר דמוי מערה בישוב חד נס שבגולן

מגוון סוגי הצימרים רחב מאוד וכיום מקיף כמעט את כל אפשרויות הלינה:

* צימר בקתת עץ - בקתה שנבנת באופן עצמאי (DIY) או בידי חברת בניה העשויה לרוב עצי אורן או עץ פיני בגדלים שונים החל מחלל של חדר אחד ועד ל- 3
  חדרים. ברוב  הבקתות מצויידות בג'קוזי זוגי, חדר רחצה, מטבחון, טלוויזיה, מזגן (לחימום וקירו), סלון, חדר נפרד או גלריה לילדים. בחצר הבקתה גינה
  ומדשאה, ריהוט גן,פינת מנגל ולרוב גם ג'קוזי ספא ובריכת שחיה פרטית.
* צימר בקתות עץ ואבן - בקתה הבנויה בשילוב של עץ ואבן באבזור דומה לזה של בקתת העץ. הבקתות לרוב ללא קיר משוף.
* צימר מערה - מבנה הבנוי בדמות מערה הלקוח מסידרת "משפחת קדמוני" פנים וחוץ אלא שהאבזור במערה הוא מפואר ורומנטי כמו בכל בקתת עץ.
* צימר סוויטה - הכוונה בד"כ לחדר מפואר מאובזר ברמה גבוהה לזוגות אך יש גם למשפחות. הסוויטה יכולה להיות במבנה עץ (בקתה), חדר בבית בקומת
   קרקע אם  בקומה גבוהה יותר, דירת גג. אפשר ולסוויטות יהיה קיר משותף עם סוויטות נוספות
* צימר וילה - כשמה כן היא, מרווחת עם כמה חדרי שינה ובאזוןר מלא. הביקוש הוא בדרך כלל לוילה למשפחות בצפון או קבוצות חברים עבור אירועים פרטיים כגון ימי הולדת, מסיבות רווקות וכדומה.
* צימר דירת נופש - דירת אירוח הכוללת 1-5 חדרים בקומת קרקע ללא קיר משותף.
* צימר בוטיק - ברוב המקרים בהככונה לחדר במלון בוטיק.
*צימר קרוואן - הכוונה לכל סוגי הקרוואנים בין אם זה "אוטו קרוואן" או "קרוואן נגרר". ישנם כמה סוגי קרוואנים החל מקרוואן המתאים לזוג ועד לקרוואן המתאים
  גם ל 6 אורחים. כל הקרוואנים מאובזרים במיטב הציוד ובכלל זה מיזוג אויר, טלוויזיה מטבחון ועוד.
* צימר על הים או צימר על המים - הכוונה לאירוח בכלי שייט כמו יאכטה או אנית קרוז.

אבזור בצימרים
להבדיל ממה שאנו מכירים בצימרים בחו"ל, בארץ כרוב אם לא כל הצימרים מאובזרים במתקנים הבאים: שירותים ומקלחות צמודים עם מים חמים וקרים, מזגן לחימום וקירור, טלוויזיה (למעט בצימרים המצניעים מטעמי דת),פינת שתיה חמה הכוללת קומקומט, סוכר, תה וקפה, לרובם גם מטבחון להכנת ארוחות קלות, אינטרנט אלחוטי.מצעים ומגבות.

בקתה בבוסתן במושב אלמגור
בקתה בבוסתן במושב אלמגור - בקתת עץ

פינוקים בצימר
בעלי הצימרים נוהגים לפתות את לקוחותיהם באטרקציות מגוונות ובהיצע מסחרר של אבזור וגאדג'טים. מרבית הצימרים מתהדרים באמבט ג'קוזי גדול, במיטות ענק עם מזרני איכות ומצעים מושקעים, בנרות וקטורת, וכן במרפסות שיזוף ופאטיו מלבבות. לכל אלו נוספים לעיתים גם פירות העונה, בקבוקי יין משובח ואף ארוחות גורמה מעשה-בית, ערסלים ופופים משרי נינוחות, טלוויזיות עם מסכי ענק, מערכות שמע מתקדמות, שולחנות פינג-פונג וסנוקר וקונסולות משחק. מסביב לצימרים ממתינים לאורחים פינות חי, בריכות דגים, בוסתני פרי ועוד ועוד הפתעות מרגשות, המוסיפות לבילוי בצימרים חן, עניין ושמחת חיים גדולה.

וילה סהרה - וילה עם בריכה בדלית אל כרמל

בילוי וביקור ובקיצור מה עושים בחופשה בצימר חוץ מבטן גב?
רק לידיעתכם, עפ"י רוב המחקרים שנעשו בארץ וברחבי תבל ההוצאות לבילויים ולאטרקציות יגיעו למעל פי שניים מהוצאה ללינה בצימר. הווה אומר שאת התקציב העיקרי תוציאו על בילויים במסעדות, אטרקציות, נסיעות וכדומה. מה שטוב בצימרים הוא מיקומם בלב או בקרבת רוב האטרקציות ואתרי הבילוי והביקור באזור הצימר הנבחר. המצאי הגדול של אתרי פעילות ונוטפש מבטיח לכם שלא תהיה לכם דקת שעמום בחופשתכם בצימר לדוגמה באטרקציות בצפון תוכלו להנות משייט קיאקים סוער בירדן, לדווש בסינגלים עם הנוף הכפרי המרהיב, או להצטרף לטיולי טרקטורונים וג'יפים במרחבי הטבע. לחובבי התרבות מגוון מוזיאונים וגלריות כמו גם הופעות ומופעים והכל במרחק דקות נסיעה מהצימר.

 

לסיכום
הצימרים  מאפשרים גיחות נוחות למחוזות טיול וקיט פסטורליים, או שוכנים בלב לבו של הטבע המלבלב. הצימרים  שייכים ומופעלים בידי משפחות של מושבניקים וחוואים, חקלאים או אנשי כפר, שמצאו דרך אלטרנטיבית לפרנסה בזמנים שבהם אין די בגידול אבוקדו לקיום כדוגמה. בעשור האחרון הצטרפו לענף אלפי צימרים מהעיר והישובים הקהילתיים. מדובר בתעשייה ענפה ומשגשגת, המציעה לקהל הישראלי מוצר נחשק ומלהיב – ובעיקר יחס אישי וקשוב להפליא, שאותו לא ניתן למצוא במלונות.

תגיות:

#צימריםבצפון #חופשהבצפון #נופשבגליל #צימרבגליל #מלוןבוטיקבצפון #צימרעםבריכה #צימריםלזוגותבצפון #צימריםלמשפחות #צימריםעםבריכהלמשפחות #צימריםעםבריכתשחיהפרטית #צימריםלדתיים #צימריםיוקרתיים #צימריםלנכים.

:

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות