x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

לכבוד חג החנוכה: המלצות למסלולים בעקבות המכבים באזור מודיעין ושפלת יהודה

צוות צימר, עדכון אחרון: 11/12/2022

לכבוד חג החנוכה:  המלצות למסלולים בעקבות המכבים באזור מודיעין ושפלת יהודה

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

בעיקר בחנוכה, אבל לא רק, כדאי להיזכר בסיפור שעומד מאחורי חג המכבים ולהכיר קצת יותר את אזור שפלת יהודה ומודיעין שממנו הגיעו החשמונאים ושבו התחוללו קרבות המכבים. אנו ממליצים לכם להקדיש מספר ימים לטיולים באזור מודיעין ושפלת יהודה, ולשלב אותם עם לינה באחד מהצימרים בירושלים.


טיול לקברות המכבים

קצת רקע:  אנו חוגגים את חנוכה כזכר למרד המכבים כנגד הצבא היווני שהתחולל בשנת 167 לספירה, באזור שפלת יהודה. המרד עצמו פרץ בעיר מודיעין הקדומה, שמיקומה המדויק אינו ברור, אך ההערכות שמדובר באזור שבו נמצא כיום יער בן שמן, בסמוך לכפר הערבי אל – מידיה. לא רחוק מהכפר נמצא האתר המכונה "קברות המכבים".


מה תוכלו לראות במקום?  

בעיקר שורת עתיקות מהתקופה הביזנטית וכוכי קבורה חצובים בסלע, שלפי המסורת הם קברות המכבים. במרחק קילומטר, בשביל המסומן באדום, נמצא מבנה אבן המכונה "חורבת הגרדי", על שם יוחנן החשמונאי.

משם כדאי להמשיך ולטייל לגבעת התיתורה, הנמצאת בצפון מזרח למודיעין, שמושכת אליה מבקרים בזכות היותה נקודת תצפית מדהימה ובזכות פריחה עונתית בחודשי החורף. הגבעה עשירה בצמחיה, כנראה בשל בורות המים הרבים באזור, ואחרי הגשמים תמצאו בה כלניות, אירוסים, רקפות ועוד. באזור גם אתרים ארכיאולוגיים מתקופות שונות ושרידי מצודה ביזנטית.


טיול ביער בן שמן

יער בן שמן הוא אחד היעדים הפופולריים ביותר בארץ, ולא במקרה. תמצאו בו מסלולים נהדרים לטיולים, פארק קופים ונקודות תצפית. בעונה הגשומה תוכלו ליהנות מפריחת רקפות, נרקיסים ואפילו כלניות. כדאי לטייל גם למגדל התצפית, המעוצב בצורת לפיד כסמל למרד. אל תוותרו גם על מערת הנזירים - קבוצת מערות שבה כוכים ופיתולים שילדים יאהבו במיוחד.

תל חדיד

אתר ארכיאולוגי באזור יער בן שמן. במקום שרידי עתיקות רבים, בהם כלי חרס, פסיפסים ועוד. המסלול במקום מתחיל בתצפית מרהיבה וממשיך עד למצפה מודיעין. חדיד מוזכרת בספר נחמיה ובמקום היה ישוב יהודי בימי בית המקדש הראשון. התגלו כאן גם שרידים מהתקופה האשורית.

פארק נאות קדומים

בפארק נאות קדומים תגלו אטרקציות לכל המשפחה - במקום שוחזרו מתקנים חקלאיים קדומים וחוויה תנכ"ית, הכוללת סדנאות ואירועים לכל המשפחה. בתקופת חג החנוכה מתקיימים במקום גם סיור עששיות ופעילויות לילדים כמו הפקת שמן זית, פתרון כתב חידה, מתחם תלבושות ועוד.

פארק קנדה וטיול באמאוס

במרחק נסיעה קצר ממחלף לטרון נמצא אתר ארכיאולוגי שבו שרידי העיר הרומית- ביזנטית העתיקה אמאוס. במקום זה נערך הקרב בין צבאות המכבים לבין הצבא היווני, שפתח את הדרך לירושלים ולבית המקדש. לפי המסורת הנוצרית, באמאוס פגש ישו שניים מתלמידיו לאחר שנצלב וקם לתחייה, והמקום הפך לקדוש לנוצרים. המעיינות החמים שהיו בעבר במקום משכו אליו מבקרים רבים. במנזר של קהילת בני האושר שבמקום תוכלו להתרשם מבזיליקה ביזנטית, פסיפס של הווילה הרומית, ציורי קיר ובקרבת מקום גם מערות קבורה יהודיות מתקופת הבית השני.

איפה עוד מומלץ ללון באזור?

אם יצאתם לחופשה למספר ימים, אנו ממליצים לכם על הצימרים בעין כרם. בשכונה היפהפיה נוף פסטורלי ואווירה קסומה. אם אתם מטיילים עם המשפחה המורחבת או עם קבוצת חברים. תוכלו למצוא שקט ושלווה גם בווילת החלומות במבואות ירושלים, מקום אירוח מפנק במיוחד, שמלבד נוף מדהים, ג'קוזי וגינה גדולה, מציע מקום מושלם לנופשים בין הטיולים באזור.

במרחק של כ- 20 ק"מ מירושלים נמצא מושב אשתאול. באירוח ביער אשתאול  3 צימרים מפוארים, הכוללים בריכת זרמים בחצר וג'קוזי מפנק.

אפשרות מעולה נוספת היא מתחם האירוח נוף החאן – מתחם צימרים יוקרתי למרגלות הרי יהודה, שכולל בריכה מחוממת, ג'קוזי וספא לצד חצר מטופחת. מתאים למשפחות, לחופשה רומנטית ולקבוצת חברים, ונמצא במרחק של 30 דקות נסיעה בלבד מירושלים.

מחפשים סיור מודרך באזור מודיעין? תוכלו להצטרף לטיול בעקבות המכבים: ממודיעין ועד בית המקדש, טיול שמתחיל במודיעין ומסתיים בהדלקת נרות חנוכה בירושלים.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות