x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
מבצע סופ
שזור - מושב
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

המלצות לטיולים חורפיים ברמת הגולן

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

המלצות לטיולים חורפיים ברמת הגולן

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

החורף הישראלי נע בין ימים שמשיים לבין ימים גשומים וסוערים. למרות הפיתוי להישאר בבית עם ספל של משקה חם, יש דברים שבשבילם שווה לצאת מהבית דווקא בחורף. ומה יותר שווה מלחוות את היופי שיש לרמת הגולן להציע בעונת החורף? ריכזנו עבורכם המלצות למסלולי טיול בגולן המתאימים לחורף.
 
 
נחל סער
 

נחל סער הוא נחל הזורם רק אחרי הגשמים. במסלול המרשים יש נקודת תצפית לנוף הירוק והמרהיב שעוטף את הנחל. הנחל נמצא סמוך לכביש 99, נשפך אל נחל חרמון כ-500 מטר מדרום-מערב למעיין הבניאס, והוא משמש גבול גאוגרפי ביו רמת הגולן והחרמון.

תחילת המסלול בגשר הידידות וסוף המסלול בצומת נחל סער.

המסלול אינו קשה ומתאים למשפחות. אורך המסלול הוא כ-3.5 ק"מ, והוא נמשך בין 2–3 שעות.
 

הר בנטל ואביטל
 

הר אביטל הוא הר געש רדום ברמת הגולן, הוא בולט בממדיו ובעמק הנרחב המשתרע בינו לבין הר בנטל. שני הרים אלו הם נקודות התצפית הגבוהות בישראל. אומנם היא אפשר לעלות לתצפית על הר אביטל, אבל אפשר לעלות על הר בנטל ולהשקיף ממנו על עמק החולה, רמת הגולן, דרום לבנון וסוריה. אפשר לשלב עם ביקור במאגר המים הגדול והיפה בבנטל, שבו מגדלים כיום קרפיונים למאכל.

אם אתם מגיעים מכיוון דרום, עליכם לנסוע על כביש 91 ולפנות שמאלה בצומת אביטל לכיוון מרום גולן. כעבור כ-3.5 ק"מ פנו ימינה אל עבר הר בנטל. משם סעו כקילומטר נוסף ופנו שמאלה בכיכר. בהמשך תהיה פנייה לכיוון הר בנטל.

אם אתם מגיעים מכיוון צפון, תוכלו לפנות מזרחה בצומת בראון ולרדת דרומה בצומת בנטל.
 
 
שמורת טבע גמלא
 

השמורה מציעה שילוב מדהים של תופעות טבע, נוף ושרידים היסטוריים. בחורף מומלץ לטייל במסלול שביל המפל. במסלול הזה עוברים שני נחלים: נחל דליות ונחל גמלא, ובסופו תוכלו לראות את מפל גמלא שבשמורת גמלא עצמה. לאורך נחל דליות יש נקודת תצפית המשקיפה על מפל הבזלת/מפל גמלא, שבו זורמים מים רבים בעונת החורף והאביב. מפל גמלא נשפך לבריכה קטנה ולצידה תוכלו לראות סלעי סקוריה וסלעי בזלת נקבוביים. במהלך המסלול תוכלו לראות צמחייה מגוונת: במישורים צומחים עצי ערבה, אלוני תבור, אלות אטלנטיות, לבנים עוזררים, עצי שקדים ואגסים; באזורים הסמוכים למקום מים תוכלו לראות עצי דולב ומילה. בנוסף תוכלו לפגוש מגוון עופות דורסים ואחרים.

אורך המסלול הוא כ-4 ק"מ.

כדי להגיע לשמורה סעו בכביש 92 עד שתגיעו לצומת מעלה גמלא, ומשם פנו לכביש 869. בכביש 869 סעו עד שתגיעו לצומת דליות, שבו פנו שמאלה לכביש 808. סעו בכביש 808 כשלושה קילומטרים עד שתראו מולכם את השלט המכוון לשמורת גמלא.  
 
 
 אם אתם מעוניינים בלינה באזור, תוכלו לבחור באחד מבין מבחר הצימרים ברמת הגולןצימרים במעלה גמלא, צימרים באבני איתן או הצימרים במושב אודם.


להמלצות לצימרים ברמת הגולן>>

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות