x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850

איפה אפשר ליהנות מרוח חג המולד בארץ?

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

איפה אפשר ליהנות מרוח חג המולד בארץ?

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

אמנם בישראל כנראה לא ירד שלג ב-25 בדצמבר, אבל הנוצרים שחיים כאן (כ-390 אלף) עדיין יחגגו את חג המולד. אז נכון, אולי זה לא ייראה כמו בסרטים, עם ערים מכוסות בלבן וילדים יושבים ליד עץ האשוח ומתחממים מול האח שניה לפני שהם פותחים את המתנות שסנטה הביא להם, אבל גם בארץ אפשר לספוג קצת מאווירת כריסמס הקסומה.

אז אם גם אתם רוצים להכיר את חג המולד מקרוב ואולי אפילו לזכות להצטלם על ברכיו של סנטה, כדאי שתקחו בחשבון שהמחירים בצימרים באזורים שבהם מתקיימות חגיגות חג המולד עשויים להיות גבוהים מהרגיל, כך שאם אתם מעוניינים בטיול של יותר מיום אחד, כדאי להזמין כבר עכשיו צימר במקום שבו תרצו לבקר.

אירועי חג המולד בארץ

בנצרת, עיר הולדתו של ישו, החגיגות נערכות לכל אורכו של חודש דצמבר וכוללות טקס הדלקת אשוח, מצעד חג מולד מרהיב ושוק חג מולד, המציע למכירה קישוטים אופיינים לחג, ממש כמו באירופה. לאורך כל החודש העיר מקושטת ומוארת בסגנון החג, והאירועים השונים מלווים בשירים ברוח החג, מופעי זיקוקים ורכבים מקושטים. ב-24 בדצמבר תתקיים מיסת חג המולד בבזיליקת הבשורה - הכניסה חופשית ומותנית ברישום מראש.

במסגרת פסטיבל החג של החגים הנערך בחיפה ומציין את החגים של שלוש הדתות, תתקיים תהלוכת כריסמס חגיגית ב-15 בדצמבר, עם כל סמלי החג הצבעוניים וכמובן גם בהשתתפותו של סנטה קלאוס. האזורים שאתם מוכרחים להגיע אליהם כדי לטעום מחג המולד, הם ואדי ניסנאס, המושבה הגרמנית והעיר התחתית, שם תהנו ממראות אותנטיים מרהיבים.

בירושלים, העיר הקדושה של כל הדתות, תוכלו לצאת לסיור ברחבי העיר העתיקה באווירת הכריסמס בשלוש דרכים אפשריות: ברגל, עם אופניים או עם סגווי. כדי שתספיקו להתרשם מכמה שיותר שכונות ואזורים, מומלץ ללון בצימר בירושלים ולפרוס את הטיול על פני יומיים. חשוב לדעת שכנסיות קתוליות ופרוטסטנטיות רבות פותחות את שעריהן בליל ה-24 בדצמבר לכל מי שמעוניין להשתתף בחגיגות יום ההולדת של ישו.

ביפו מזמינים את הציבור הרחב להגיע ב-17 בדצמבר לכיכר השעון ולהשתתף בטקס הדלקת נורות עץ האשוח הנישא לגובה של 15 מטרים. הנוצרים האורתודוכסים  מציינים את חג המולד לא ב-25 בדצמבר, אלא ב-6 בינואר והם מקפידים לצאת מדי שנה בתאריך זה לתהלוכה המסורתית, כך שתוכלו להגיע גם בינואר ועדיין ליהנות מהאווירה הקסומה. לא משנה באיזה תאריך תעדיפו להגיע, בכל מקרה תוכלו להעשיר את החוויה ולהתחמם בימים קפואים אלו בצימר בתל אביב–יפו.

בשפרעם, העיר שבה חיים יחד נוצרים, מוסלמים ודרוזים, ניתן למצוא סיורים מרתקים ברוח החג. תוכלו לבחור מבין שלושת הסיורים המוצעים בעיר: אירוח בבית משפחה מקומית לארוחת חג לפי המסורת, סיורים בכנסיות המקומיות או סיור בסמטאות העיר המקושטות, בליווי מזמורים אותנטיים והסברים על מנהגי החג.

איזה כיף לנו שאנחנו זוכים ליהנות גם מחג החנוכה וממנהגיו המקסימים, כמו הדלקת החנוכיה, אכילת סופגניות וקבלת דמי כיס, וגם מחג המולד הצבעוני והמיוחד, בלי לצאת מגבולות הארץ הקטנה שלנו. 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות