x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים

אביב 2015: כל המקומות המומלצים לטיול שבת

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

אביב 2015: כל המקומות המומלצים לטיול שבת

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

האביב בפתח ואפשר כבר לאחסן את שמיכות הפוך בארון, ולצאת אל הטבע שכולו פריחה בעונה הכי צבעונית בשנה. ידוע שכשפסח בא, סימן שאביב הגיע ואין הזדמנות טובה יותר מזו לקחת את הילדים לטיול שבת ולצפות במרבדים אדומים של כלניות או לטבול במים הקרים של נחל משושים.
האפשרויות הן רבות ואפשר לנצל כל אחת מהשבתות הקרובות כדי לבקר בפינת חמד מיוחדת ושונה.
מזג האוויר האביבי הוא מצע נוח לטיולים בשמש, אפילו באמצע היום כאשר השמש חזקה מאוד. מומלץ להצטייד בנשנושים קלים, שמיכה דקה לישיבה בשטח, מים, וכמובן מצלמה שתתעד את הרגעים המשפחתיים הללו.

ערכנו עבורכם רשימה של המקומות הכי מומלצים לטיולים בתקופת האביב, כולל מסלולים שמתאימים לכל המשפחה. בחרו את המסלול המועדף עליכם וצאו לטיול נהדר ברחבי הארץ. קיימים מסלולים יפייפיים גם בצפון הארץ וגם בדרומה, כך שלא חייבים לנסוע רחוק מהבית כדי לספוג מעט אווירה של טבע ירוק ופורח.

בריכת המשושים

אז כמו שציינו קודם, בריכת המשושים היא מקום טוב לפתוח בו את טיולי האביב השבועיים. טבילה במימיה הקרירים של בריכת המשושים באביב יכולה להעיר גם את הילדים העייפים ביותר (מהנסיעה), כך שמיד עם ההגעה מתחיל הכיף הגדול.
בריכת הבזלת המדהימה היא ממש פלא טבעי. התפאורה היא שמורת יהודייה, שבתקופה זו צובעת עצמה בירוק, בנוסף ליער אלונים שנראה באופק.
אתם יכולים לבחור בין המסלולים השונים בשמורת יהודיה, קלים יותר או פחות, וכמובן לקפוץ לנחל זוויתן שנמצא בסמוך. מה שבטוח – ההנאה מובטחת!

פארק גורן

מעל ערוץ נחל כזיב, ממוקם לו פארק גורן של קק"ל, שהוקם ב-1963. מדובר בפארק שופע עצי אלון על שטח של 2,000 דונם, מה שאומר שיהיה לכם מספיק מקום למקם את שמיכת הפיקניק והמטעמים שהכנתם מראש. מהפארק תוכלו לצאת לבקר כאמור בנחל כזיב, וגם לעין טמיר ומבצר המונפורט. הנוף הירוק ושבילי ההליכה הפסטורליים שמותאמים לכל המשפחה, יהוו תפאורה מושלמת לטיול שבת רגוע ונעים, יחד עם הילדים ואפילו סבא וסבתא.

גבעת הרקפות

עדיין בצפון, אנו יורדים לקיבוץ דליה שבסמוך לקיבוץ גלעד. בנסיעה על כביש 672 לכיוון עין השופט, מגלים מצד שמאל את גבעת הרקפות. בתקופת האביב תגלו אינסוף רקפות ססגוניות בצבע לבן, ורוד וגם סגול. זהו מחזה מרהיב שתחוו אותו בעת הליכה לאורך מסלול שנמשך כ-40 דקות. המסלול הוא קליל ומותאם לילדים. מומלץ כמובן להצטלם על יד הפרחים, אך זהירות – לא לדרוך ולא לקטוף!

נחל חלילים

במרכז מבשרת ציון, עובר לו ואדי נהדר שנקרא נחל חלילים. בהליכה בואדי תגיעו למערה יפייפיה שנחשבת לאחת מהיפות ביותר בארץ. המערה היא מעין מבוך שכולל מנהרות, קשתות וחדרי נמוכי תקרה – החלל אמנם קטן אך מרגש ביותר. הוסיפו לכל זה את נוף הרי ירושלים המפורסמים, וקיבלתם מתכון נפלא לטיול שבת משפחתי.
בשעת ארוחת הצהריים המשיכו לגן הלאומי עין חמד, שמציע ספסלי פיקניק על מדשאות ירוקות, פכפוך מים עדין ואפילו חווה צלבנית. לנו זה נשמע מצוין!

שמורת פורה

בדרום הארץ יש המון מקומות שבהם מומלץ לטייל בתקופת האביב, שכן בקיץ חם מדי לטיול במדבר במהלך היום. שמורת פורה נמצאת באיזור המכתשים, על כביש 40 מקריית גת לבאר שבע. זהו מסלול נהדר שאורכו כ-2 ק"מ ומתאים לכל המשפחה. מומלץ להגיע לאיזור עם המון מים, כובע על הראש ואפילו מגדיר פרחים כדי להפיג את הסקרנות. במסלול תחזו בכלניות אדומות ובפרחים נוספים כמו עירית לבנה, ערטנית צהובה ושלל מינים ססגוניים.
אם תרצו לראות מעט מים, ישנו אגם קטן שנוצר ממי שטפונות, שאליו מגיעים עופות מים שמחפשים את מנת הסרטנים היומית. האגם מתמלא בזכות מי הגשמים, אז מהרו לבקר בו לפני סוף האביב, אז הוא מתייבש.

טיולי שבת הם מסורת נהדרת, ותמיד אפשר לשדרג אותה לחופשה משפחתית מהנה. אם תרצו להאריך מעט את העונג של השהייה בטבע, הזמינו צימר בצפון או צימר בדרום שיהיו בסמוך לאטרקציות. כך תתפסו שתי ציפורים במכה אחת – גם טיול משפחתי בטבע וגם לילה מפנק במתחם אירוח כפרי.


אל תשכחו להתעדכן במבצעים ובהטבות במיוחד לגולשים של צימר:

צימר בפייסבוק | צימר ביו-טיוב | צימר בטוויטר | צימר בגוגל

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות