x
המועדפים שלי


הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850
מבצע סופ
שזור - מושב
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

הציפורים שרות בעמק המעיינות

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

הציפורים שרות בעמק המעיינות

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

האביב מתקרב ?! - הציפורים שרות בעמק המעיינות

אלפי הציפורים החורפות בעמק המעיינות כבר מתרגשות לקראת תחילת האביב. במרכז הצפרות "מקור החסידה"  עוקבים אחריהן בציפייה לסימני האביב הראשונים: חילוף הנוצות, קולות השירה הרמים ומעופי החיזור המרשימים. כולם מופיעים כמחרוזת פנינים לאורכו של סיור הצפרות החוויתי בכפר רופין.

שיאו של החורף כבר מאחורינו- עם מזג האוויר הנוח, הימים המתארכים  והריכוז הגדול של הציפורים החורפות בבריכות הדגים. השדות הירוקים ושפע הפריחה המוקדמת: כלניות בעמק, רקפות בגלבוע, השקדיה בכל מקום, מסמנים גם הם את תחילתו של האביב. (*)

המגוון הגדול של הציפורים החורפות יישאר אתנו רק עוד חודש, עד תחילת מרץ. חלק מהן כבר עוטה את לבוש הקיץ - "לעשות רושם על הבנות". שחפי האגמים עם הראש השחור, החסידות השחורות בגוון מטלי בוהק, והאנפות עם הציצית המרשימה. אצל הסיקסק כבר מתחילים משחקי החיזור ותפיסת הנחלות, הלבניות הגדולות רוקדות בצוואר ארוך ומתפתל. קולות החיזור הרמים ממלאים את העמק- הקוקיה מצייצת, הפשוש מתקתק, הבולבולים שורקים והתורים הומים בקול. גם הפרנקולין שהתחבא בשיחים כל החורף יוצא לשדה ונעמד בראש הגבעה הקרובה (לרוב חבילת קש...) עם קריאותיו המהדהדות.

לקראת ערב מתכנסות אלפי ציפורים לאתרי הלינה הכפרית שלהם, באזור כפר רופין: הדיות והקורמורנים על האקליפטוסים הגבוהים, הקאקים בסבך של גאון הירדן וציפורי השיר בחישות הקנים. בלילה כבר נשמעות קריאות החיזור של השעיר והתנשמת, ממש בתוך הקיבוץ.

כל אלה הם סיבה מצוינת לבלות את הלילה בחדרי האירוח של "מקור החסידה" בכפר רופין, בשילוב עם סיור הצפרות המקסים, בכל שבת בבוקר.

לפרטים:  טל' 050-5395856 , דואל  dglasner@krp.org.il

צפרות כפר רופין מקור החסידה שחפים באגם צילום: דוד גלזנר

צילום: דוד גלזנר, מקור החסידה


צפו באפשרויות לינה בעמק המעיינות:
צימרים בעמק המעיינות

 

בברכת אביב שמח

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות