x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

מהם 10 מסלולי הטרקטורונים הטובים ביותר בישראל?

צוות צימר, עדכון אחרון: 2/1/2024

מהם 10 מסלולי הטרקטורונים הטובים ביותר בישראל?

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

מהם 10 מסלולי הטרקטורונים הטובים ביותר בישראל?

אטרקציות על גלגלים - טיולי טרקטורונים -  5 דקות קריאה
 

ביום ראשון בבוקר, כשכולם חזרו לעבודה אחרי טיול טרקטורונים, כל מה שאפשר היה לשמוע היה: "איזה כייף היה", "חוויה מדהימה", "עושה טעם של עוד", "חייבים לקחת את המשפחה", "אפשר להתמכר בקלות" ועוד מיני משפטים דומים. המסקנה המתבקשת היתה שטיול טרקטורונים הוא חוויה מרגשת ששווה לנסות. רק צריך למצוא את התירוץ הנכון!
מסתבר שטיול טרקטורונים יכול להתאים למטרות רבות, מגוונות ושונות, כך שלא צריכה להיות בעיה למצוא סיבה טובה לצאת ולחוות את הריגושים של טיול טרקטורונים. טיול מתאים לגיבוש לצוות עובדים, טיול שווה עם כל המשפחה, טיול היכרות אתגרי לזוגות, טיול מסיבת רווקים פעילה, טיול מושלם בחיק הטבע; טיול בר מצווה לחברים הקרובים; טיול לכל מסגרת קבוצתית שהיא; טיול קצר משולב בחופשה או כל סיבה אחרת שתמצאו..

בין אם אתם אוהבים טיול על טרקטורון בודד או טיול טרקטורונים מודרך עם חברים, אין כמו החוויה מלאת האדרנלין של נהיגה בדרכים ושבילים מאתגרים לטרקטורונים בשטח. אחת האטרקציות החביבות יותר בקרב המטיילים היא "טיולי טרקטורונים" - זהו כלי נפלא לנסיעת שטח, בתוואי מאתגר ומקפץ מה שהופך את הרכיבה עליו למלאת אדרנלין וכיף והכל בשליטה עצמית שלך. 
כיום ניתן למצוא כמעט בכל מקום במרחב הכפרי טרקטורונים הן לשימוש פרטי (הנאה/עבודה) או לצרכים עיסקים. כאלו פרחו כמו פטריות לאחר הגשם כך שטיולי טרקטורונים מוצעים כיום בכל אזור בצפון, בדרום ובמרכז.
 
טיולי טרקטורונים בהרי ירושלים
 
ריכזנו עבורכם רשימה של  10 מסלולים לטיולי טרקטורונים ATV הטובים ביותר בישראל. טיולי שטח בטרקטורונים מלאי החוויה ובנהיגה עצמית. בטרם נציג את מסלולי טיולי הטרקטורונים כדאי שנכיר כמה מושגים:
ראשית המושג טרקטורון "נתפס" בקרב הציבור כשם כולל לכל רכבי שטח בנהיגה עצמית אבל יש הבדלים רבים בניהם  אם ביעוד, בתצורה, בהספק המנועים, עבירות ועוד. המשותף לכולם הוא שתחוו חוויה מהנה שלא תשכחוט במהרה. 
 
* טרקטורון -  All-terrain vehicle או  ATV  - "האמא של הטרקטורונים" - מיוצר בידי מספר רב של חברות. נועד בעיקר לצרכי עבודה אבל משמש גם  
   לפנאי. רכב שטח מעולה, הנעה 4X4 או 2X4, בד"כ מיועד רק לנהג אבל יש גם עם שני מושבים כמו באופנוע. הגה - כידון.
* ריינג'ר - RANGER של חברת פולריס. רכב שטח מעולה עם 2-4 מושבים.
* רייזר -  RZR של חברת פולאריס 2-4 מושבים. רכב לתנאי שטח קיצוניים. יוצר תחילה עבור כוחות המארינס. 
* באגי - כינוי כללי למגוון רכבי שטח קטנים. חברות רבות מייצרות רכבים מסוג זה.
* תומקאר (Tomcar) והמיול MULE רכב שטח ופנאי מסוג באגי המיוצר . רכב שטח מעולה עם 2-6 מושבים.
* טירקס - TEYRX - טיולי שטח בנהיגה עצמית 2-4 מושבים.
* רכבי גולף - רכבים בנהיגה עצמית מונעים באנרגיית חשמל. בד"כ במסלולי טיול "רגועים" - ניתן למצא אותם בד"כ בפארקים. מתאים לכל המשפחה.
 
טיולי טרקטורונים למשפחות בדרום
 
אז מהם עשרת המסלולים לטיולי טרקטורונים הטובים ביותר ברחבי ישראל
 
1. טיולי טרקטורונים בגליל - גליל עליון - טרקטורוני דישון
נחל דישון הוא אחד המסלולים המבוקשים לטיולי טרקטורונים בצפון. המסלול משלב את האתגרים שבין הרכיבה בשבילים המשובשים לדשדוש בנחלים. היציאה לטיול הינה במושב דישון רכיבה דרך המטעים והשדות, עד להר צבי ומשם לנחל דישון. ניסע לאורך מצוק הנחל ולאחר מכן נרד לנחל וניסע בתוך המים נגד הזרימה שם נוכל לצפות במערות טבעיות החצובות בסלע, מושבות ציפורים ונביעות מים מתוקים ואם אתם מגיעים בעונה הנכונה (סתיו/חורף) תוכלו לצפות גם בחלמונית הצהובה. משך המסלול שעה וחצי עד שעתיים עם נופים מרהיבים מרכס הרי נפתלי.  ומתאים לזוגות, משפחות וקבוצות.
 
2.טיולי טרקטורונים בצפון -  גליל עליון ,אגמון החולה
אגמון החולה הינו אחד מהאתרים המתויירים ביותר בישראל והוא מהווה את אחת התחנות החשובות והעיקריות למגוון עופות נדידה. את המתחם הענק והנרחב אפשר לעשות כיום בנוחות באמצעות רכב חשמלי ירוק, רכב חשמלי, שקט וידידותי לסביבה. מסלול הטיול כ 9 ק"מ בשבילים הסלולים בשמורה, בין הצומח, החי והאגמים. בשמורה מצפורים וגן בוטני לידם ניתן לעצור להדרכה במצפור, לסיור בגן הבוטני וכמובן להנות מהטבע המקסים לאורך עונות השנה. במתחם ניתן להשכיר רכבים 2-6 מושבים. הנהיגה מגיל 21, רישיון נהיגה חובה.  
 
טיולחי טרקטורונים במדבר בערבה
 
3. טיולי טרקטורונים בגולן - רמת הגולן - חד נס, רייזר סטאר
מערכת השבילים Hatfield-McCoy היא אחד ממסלולי הרכיבה המפורסמים בארץ. הידוע גם בשם "Trails Heaven", הוא כולל למעלה מ-600 מיילים של שבילים מנוהלים בצורה מקצועית, החל מנופי הרים ציוריים ועד פניות מתפתלות ביער. מערכת השבילים פתוחה כל השנה, אז תתעמק - גשם, שלג או ברק.
מסלול "הסוואנה המוצפת של הכנרת" הוא אחד ממסלולי הטיול המוכרים בגליל: המסלול מתחיל בישוב חד נס וממנו ירידה לנקודה בה פוגש הירדן את הימה כנרת, מה שמוכר בכינויו - "הסוואנה המוצפת של הכנרת". בנקודת חיבור זו נוצר מעין סוואנה המזכירה את הסוואנות באפריקה עם כל מגוון של החי והצומח. בהמשך נגיע לנחל זאכי, נטבול במי הנחל  ומשם בנסיעה לשמורת המג'רסה. נחצה את נחל דליות ונעצור באחת הנקודות היפות להפסקת שתיה חמה/קרה יש בנקודה גם ספסל קק"ל למי שמעוניין לפתוח כריך או שניים. בסיום נשוב לחד נס דרך מטעי האבוקדו והמנגו. משך הטיול כשעה וחצי. 
 
4. טיולי טרקטורונים בעמק - עמק המעיינות, טיולים ברכבים חשמליים
אם טרם ביקרתם בעמק המעיינות אז זו ההזדמנות לעשות זאת גם ברכבים חשמליים או "רכבי גולף" בלשון העם. בעמק מספר מסלולים העוברים בין שדות העמק, המעיינות והנחלים שבעמק. לדוגמה המסלול הרטוב "עין שוקק". חונים את הרכב בחניהף, שוכרים את הרכב בהתאם לכמות המשתתפים, נהנים מהאויר הצח והנקי, מחנים ליד מעין שוקק, טובלים במעין או מדשדשים במימי הנחל הזורמים אם או בלי הפסקה ממשיכים למין הבא ואם אתם מגיעים בעונה החמה אזי מומלץ מאוד גם לשחות בנחל הקיבוצים.. מסלול נוח וכיפי לכל המשפחה ברכבים ירוקים של 2-8 נוסעים.
 
5. טיולי טרקטורונים במרכז תל אביב גני יהושוע - אקודרייב קווסט 
מי שמכיר או ביקר בגני יהושע כבר יודע על שבילי הטיול המרוצפים במרחבי הפארק לאורך קילומטרים רבים בין עצי נוי, מדשאות, בריכות וכמובן גם גדות נחל הירקון. חברת אקו דרייב קווסט מציע לכם את הדור הבא של חדרי הבריחה המחכה לכם בחיק הטבע! האקו דרייב קווסט הראשון בישראל מזמין אתכם לנווט באמצעות רכבים חשמליים במרחבי פארק גני יהושע, להכיר פינות נסתרות, לפצח חידות ערמומיות. מתאים לכל גיל.
 
טיולי טרקטורונים למשפחות וקבוצות בצפון ATV
 
מחפשים מסלולי טיול לטרקטורונים בהרי ירושלים? אזור בית שמש, נווה אילן , עמינדב ואחרים מציעים מסלולים מרהיבים ומתאימים גם לרוכבים פרטיים. האזור משופע במעיינות, נחלים זורמים(בחורף), יערות וצמחיה ירוקה. יש גם מגוון רחב של קשיי מסלול - מקל ונינוח ועד למאתגר ביותר מבחינה טכנית. מתאים לכל רמות המיומנות, זהו מקום נפלא לקחת את המשפחה לחוויה על הטרקטורון. יחד עם זאת, תשומת ליבכם שאזור מספר שמורות טבע וכידוע לכם אסורה הכניסה של רכבים ובכלל זה טרקטורונים לשמורות הטבע.
 
אומרים שגוש עציון אין נוף שני לו. אחד ממסלולי הטרקטורונים שמציעה החברה הינו מסלול "חמשת המעיינות". מסלול ארתגרי לאורך כ- 20 ק"מ (כשעה וחצי) של נופים ואתרים עם תוכן מעניין וגם חינוכי. מסלול עובר בשבילי השטח של וואדי "גן עדן". ואדי ירוק כל ימות השנה ושופע מעיינות עם נופים מרהיבים המשקיפים אל שפלת החוף.נעבור בשבילים דרך נוף עוצר נשימה המשקיף על שפלת החוף ונבקר במעיינות שבמסלול.
 
8. טיולי טרקטורונים בדרום - אילת , טרקטורוני המדבר
מסלולי טיול מהנים וחוויתיים על רקע נופה המדברי של הרי אילת והסביבה. מסלולים קצרים של שעה, שעתיים ומסלולים ארוכים יותר כולל אפשרות לארוחות שטח. מסלול הטיול כולל את  בריכות המלח,  נחל רודד, תצפית מהמחצבה על ירדן, מפרץ אילת, נמל והעיר עקבה וימינה להרי סיני. הנוף היה מרהיב. לא נשכח גם את עמודי עמרם (הרי הקשתות) ציר הנפט משם חזרה לאילת דרך נחל רודד ובריכות המלח. הטיול נפלא וחוויתי.
 
9. מסלולי טרקטורונים בערבה - פאן בערבה
מסלולי טיול מרתקים בלב הערבה. תוכלו לבחור בין מסלולים קצרים לארוכים המשולבים גם עם ארוחות שטח. לדוגמה מסלול של כשעה מתחיל בבריכות המלח והצפרות עם תצפית לנופים המרהיבים ותצפית על בעלי כנף המבקרים באזור באותה עת. לאחר שמיצינו את נושא העופות נמשיך לגבול ירדן ומעבר יצחק רבין, נעבור בתוך נחל רודד ושמורת הרי אילת ולסיום תצפית מרהיבה ביותר על אילת וסביבתה..
 
10. מסלולי טיול טרקטורונים בגליל מערבי - טיולי טרקטורונים בין הנחלים
מסלול טיול חוויתי של כשעה אחת בשכיות הנסתרות של הגליל המערבי. המסלול מתאים לכל המשפחה. תחילת המסלול בתצפית מרהיבה אל מערת הקשת, ומנמשיך אל  נחל בצת, נחצה בין שבילי שדות ומטעים בשטחים הפתוחים. במסלול הארוך נגיע לפארק גורן, תצפית למונפורט ופארק אכזיב.
 
טיולי טרקטורונים בגליל
 
טיפים: אחרי שמיצינו את ההסבר על מסלולי הטיול כדאי שנזכר ונקפיד על כמה כללים חשובים:
א. שמורות טבע ופארקים הינם מחוץ לתחום לרכב מונע.
ב. חובה רישיון נהיגה בתוקף.
ג. בטיחות: בדקו את נושא הבטיחות בדגש על קסדות, הדרכה, חגורות בטיחות והתאמת המסלול למשתמשים.
ד. ביטוח - בדקו אם הביטוח תקף ומה מכסה.
ה. ודאו קודם ההגעה שהזמנתכם תקפה.
ו. רוב המסלולים עוברים בשטחים חקלאיים. הקפידו לרכב רק על השבילים/דרכים וכמובן גם לא לגעת ביבולים שבשדות ובפירות שבמטעים.
ז. שמרו על ניקיון הארץ.
ח. גם בנהיגת שטח צריכים לנהוג בזהירות.
 
עלויות ומחירים להשכרת טיול בטרקטורון ATV
המחיר בד"כ הוא לרכב ולא למספר הנוסעים והוא נע בין 350 - 400 ש"ח במסלולי הטיול הקצרים (שעה-שעה וחצי). חשוב מאוד לבצע סקר שוק קצר על מנת לודא שאכן אתם מקבלים את המסלול והמחיר המתאים לכם. שימו לב, היות והתחרות בענף גבוהה, חברות רבות יוצאות או מפרסמות מבצעים וקופני הנחה. בדקו קודם להזמנה אם החברה שבחרתם בה מעניקה הנחות/קופונים. תוכלו לבדוק זאת בדף "קופון פלוס" המרכז את כל קופוני ההנחה באתר "צימר" ובכלל זה גם לטיולי טרקטורונים.
 
טרקטורון פנאי ושטח ATV
 
לסיכום: חובבי השטח ואוהבי הטבע האם אתם מוכנים להרפתקת טיול הטרקטורונים הבא שלכם?
ארצנו ברוכה בעשרות מסלולי טיול לטרקטורונים על סוגיהם השונים והמגוונים. רשימה זו כוללת קומץ קטן של שבילי הטרקטורונים הטובים והמגוונים. אין זה משנה אם אתם יוצאים לטיול בטרקטורון הפרטי שלכם או בטיול מודרך קבוצתי החוויה של נהיגה עצמית בטרקטורון הינה חוויה אתגרית מלאת אדרנלין. עם הטרקטורון תוכלו להגיע לכל שכיות החמדה הנסתרות מענינו בחיי היום יום כמו גם להינות מתצפחות מרהיבות של הנוף המדהים של ארצינו. ואם הזמן עומד לרשותכם אזי תוכלו לשלב את הטיול בלינה באחד הצימרים או אתרי הקמפינג שבאזור.
 
 
המאמר נכתב בידי צוות אתר "צימר" www.zimmer.co.il - אתר הצימרים הראשון בישראל מאז 1997 
 
#טרקטורוטנים #טיוליטרקטורונים #טיולירייזרים #טיולריינגרים #טיוליתוקאר #טיוליבאגי

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות