x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים
מבצע סופ
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

טיולי מעיינות מומלצים לתחילת האביב

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

טיולי מעיינות מומלצים לתחילת האביב

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

עם העלייה בטמפרטורות הולך ועולה והחשק לטבילה במים. עונת הרחצה אמנם עדיין רחוקה מאיתנו, כך שים ובריכה הם מחוץ לתחום כרגע, אבל עד שעונת הרחצה תיפתח אנחנו יכולים לנצל את מזג האוויר וליהנות משכשוך במעיינות המיוחדים שיש לנו בארץ. אם אתם לא מכירים את המעיינות האלה, הגיע הזמן שתכירו.

מעיינות בעמק בית שאן

עין שוקק, המכונה גם "אל ג'וסק" ו"מעיין הארמון" הוא מעיין גדול ויפה הנמצא בעמק בית המעיינות. מימי המעיין יוצרים בריכה עגולה וגדולה בעומק של כ-1.5 מטר והיא מוקפת בצמחיית מים. אחרי הטבילה במעיין תוכלו להתייבש ולהירגע בחורשה הסמוכה, שבה גם תוכלו לעשות פיקניק. דרכי הגעה: מכביש 669 פונים לגן השלושה ומשם ממשיכים ברגל, על אופניים או באמצעות קלנועית. מקום לינה קרוב: צימרים בעמק המעיינות.

לא רחוק מעין שוקק, בקיבוץ הדתי עין הנצ"יב, נמצא מעיין עין יהודה עם המפלים היפים ביותר בארץ. אם תגיעו ביום חול תוכלו לשחות במעיין שמימיו צלולים ועמוקים (כ-3.5–4 מטרים) ולקפוץ אליו ממשטח הקפיצה. דרכי הגעה: בכביש 90 פונים לכביש 6678 לקיבוץ עין הנצי"ב. לעיתים הכניסה ברכב מאושרת ולעיתים האורחים מתבקשים לחנות את הרכב בכניסה לקיבוץ וללכת ברגל כ-5 דקות עד למעיין.  

מעיין בלב מדבר

אם אתם יותר בכיוון של טיול מאתגר לא כדאי לכם לפספס את מעיין עין עקב. המעיין הזה נמצא בלב המדבר, דרומית לשדה בוקר, והוא מוקף בשטחי גיר רחבים. המעיין נוצר ממים קרים ומלוחים שמטפטפים מגובה של 10 מטרים ויוצרים בריכה מהנה לשחייה. דרכי הגעה: נוסעים על כביש 40 עד אחרי שדה בוקר ופונים לכיוון מדרשת בן גוריון, משם ממשיכים לפי השילוט. מסלול ההליכה עד למעיין הוא אתגרי אבל בהחלט שווה כל רגע. מקום לינה: צימרים בנגב.

מתחם מעיינות ברמת הגולן

במושב כנף יש מתחם בשם "מעיין הכנף", שהוקם לזכרו של אשי נוביק ז"ל, בן המושב שנפל במלחמת לבנון השנייה. מתחם המעיינות כולל שלוש בריכות רדודות בעומק של כ-20 ס"מ.  ניתן לרדת רגלית ולהגיע לתצפית על נחל סמך. דרכי הגעה: נוסעים על כביש 869 לכיוון המושב כנף, פונים לשביל שאחרי הרפתות וממשיכים כ-1.5 ק"מ עד שמגיעים למעיין. מקום לינה: צימרים ברמת הגולן.

מעיינות בהרי ירושלים

בהרי ירושלים לא חסרים מעיינות, ורובם הפכו במרוצת השנים לאתרי רחצה מוכרים. אחד המעיינות המוכרים באזור הוא מעיין עין צובה, הנמצא במרחק של כקילומטר מקיבוץ צובה והכניסה אליו כרוכה בתשלום. מימי המעיין נובעים מתחת לפני הקרקע, ובתיאום מראש ניתן אף לבקר מתחת לפני הקרקע ולהגיע אל אולם תת קרקעי שהמים זורמים ממנו לתוך בריכה רדודה מתחת לעצי הפרי. דרכי הגעה: בכניסה לקיבוץ צובה נוסעים ישר עד לצידו המזרחי של הקיבוץ, משם ממשיכים בכביש ישן אל החניון. מקום לינה: צימרים בירושלים.

לא משנה באיזה מעיין תבחרו לבקר, זכרו שאתם נמצאים במקומות טבעיים שמהווים נכסים של ממש למדינה שלנו. השתדלו להיות אחראים ולשמור על הסדר והניקיון בסביבת המעיינות למען המטיילים שיבואו אחריכם וגם למען בעלי החיים שמסתובבים באזור.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות