x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

פארק הטבע והגנים של רמת הנדיב: מסלול מהנה לכל המשפחה

צוות צימר, עדכון אחרון: 28/11/2016

פארק הטבע והגנים של רמת הנדיב: מסלול מהנה לכל המשפחה

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

פארק הטבע והגנים של רמת הנדיב: מסלול מהנה לכל המשפחה

הגעתם סוף סוף אל הצימר שבחרתם מראש בקפידה, אתם נחים מנוחה קלה, וכעת - הגיע הזמן לצאת ולטייל.

הגנים ופארק הטבע של רמת הנדיב שבאזור חוף הכרמל משמשים זיכרון חי לברון הנודע בשל תרומתו העצומה, בנימין אדמונד דה רוטשילד. פארק הטבע מציע למבקרים מכל גיל מגוון אפשרויות של בילוי והנאה וזו בחירה מצוינת לטיול של כמה שעות אם אתם מתארחים בצימר באזור חוף הכרמל. הטיול מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים ולזוגות רומנטיים.

באתר שבילי טיול מעגליים המותאמים לרמות קושי שונות ומסומנים בשטח. השבילים עוברים בנוף ים-תיכוני, ולאורכם תצפיות נוף מרהיבות, אתרי התיישבות קדומים, מעיין נסתר, וכלוב מיוחד לעופות דורסים, שמטרתו לסייע בשימור החיים הקדומים של ארץ ישראל.

כ-70 דונם של גנים מרהיבים מקיפים את קברם של הברון בנימין דה רוטשילד ורעייתו. דשאים נרחבים, עצים עבותים, ורדים ופרחים עונתיים, מקבלים את פני המבקרים במקום. לאורך המסלול שוכנים הגנים הקסומים: גן המפלים, גן הורדים, גן הדקלים, וגן הריחות. בנוסף לאלה - ה'אמפיתאטרון', בו נערכים קונצרטים, ומערת הקבר הממוקמת במרכז הגנים. מערת הקבר של הברון ורעייתו נמצאת מאחורי דלתות בסגנון תקופת התלמוד. פרט לקבר יש בגן צמחייה רבה המייצגת הן את הצומח בארץ והן בעולם.

הגנים הגדולים ניטעו כאחוזת קבר לברון דה רוטשילד, אבי היישוב והנדיב הידוע, שהקים ותמך ברוב המושבות שקמו בארץ ישראל בתקופת העלייה הראשונה, שהתרחשה בשנות השמונים של המאה ה-19. בין המושבות נמצאות: ראשון-לציון, זכרון יעקב (הקרויה על שם אביו), מזכרת-בתיה, ראש-פינה ועוד. בסיור ברחבי האתר תוכלו גם להנות מהתצפית שהוא מציע לעבר חוף הכרמל היפהפה.

מהגן ניתן לצאת למספר מסלולים מעגליים קלים יחסית. כל המסלולים מתחילים ב"צומת השבילים" הנמצאת ממש ממול לשער הראשי של רמת הנדיב. בצומת השבילים יש גם מפה גדולה שבאמצעותה תוכלו לנווט בקלות.

לפניכם שני המסלולים המקיפים את רוב המקומות המעניינים שבשמורה, וניתן לשלב ביניהם לפי רצונכם:

1. מסלול האחוזה - מרמת הנדיב לחרבת עקב (מנצור אל-עקב): בחרו בשביל השמאלי מבין שני השבילים. השביל הולך כק"מ וחצי לעבר חרבת עקב ומסומן בבולי עץ הצבועים בצבע אדום. מדי פעם יש על אחד הבולים מספר המציין נקודת עניין. ההליכה עצמה בתחילה הינה בבתה טיפוסית לאזור זה בה תפגשו מגוון מרהיב של צמחים. לקראת סוף האביב תוכלו ליהנות מפריחתם של: עכובית הגלגל, סייפן התבואה, אלת המסטיק, בר-זית בינוני, פעמונית קיפחת, סירה קוצנית, קידה שעירה, חרדל לבן בהמוניו ועוד.

2. שביל המעין: מצאו את השביל המסומן כחול, היוצא מהפינה הדרום מזרחית של הגן. ההליכה בו מהנה בשל התצפית המרשימה אל בקעת הנדיב, רמות מנשה והרי השומרון. אורכו של המסלול כשני קילומטרים. אתם תעברו בבית חורי, שרידי בית חווה מהתקופה העות'מנית, וכן דרך מכלול מבנים מתקופת הורדוס, הכוללים: ארמון מבוצר ומרשים, מעיין, בריכת אגירה ובית מרחץ מרשים בו תוכלו לזהות את שלושת החדרים המאפיינים בית מרחץ רומאי: החדר הקר, החדר הפושר והחדר החם.

אחרי הביקור בבית המרחץ, תגיעו למעיין ששימש להשקיית גידולים חקלאיים באזור בשיטת השלחין. מהמעיין תחזרו עם השביל המעגלי עד למגרש החניה של רמת הנדיב.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות