x
המועדפים שלי


הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

שמורת הטבע נחל פרת

צוות צימר, עדכון אחרון: 28/11/2016

שמורת הטבע נחל פרת

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

שמורת הטבע נחל פרת: הנחל הצפוני ביותר של מדבר יהודה

בנוסף להנאה הצרופה שיש לצימרים במצפה רמון להציע, אנו ממליצים לכם על טיולים מרתקים שדרכם תוכלו להתוודע אל הטבע הפראי של האזור המיוחד הזה. שמורת הטבע נחל פרת היא, ללא ספק, מקום שבו תרצו לסייר עם כל המשפחה.

בלב מדבר יהודה, שצבעיו הדומיננטים הם הצבע החום והצבע הצהוב, זורם לו נחל קסום בכחול, טורקיז וירוק. זהו נחל פרת, שזרימת מעיינותיו שוצפת כל השנה ומהווה אטרקציה גם בחודשי הקיץ.

זהו טיול המתאים למשפחות, קבוצות וזוגות הנופשים באכסניות ובצימרים באזור ים המלח והוא קל ומתאים לכולם.

מלבד ההליכה הנעימה בטבע, על המצוקים תפגשו גם במנזר עתיק של נזירים מתבודדים, הוא מנזר חריטון. מנזר יווני אורתודוקסי שבנוי על יסודות של מנזר מהמאה הרביעית. לפי המסורת, הוא הוקם על ידי הנזיר חריטון, מפיץ הנזירות במדבר יהודה. מקור הנזירות הוא במדבריות מצרים: נוצרים שנמלטו מרדיפות הרומאים ברחו אליהן, ובהמשך הגיעה הנזירות גם למדבר יהודה. המנזר שהקים חריטון נהרס בשנת 614 על ידי הפרסים, והמנזר שנמצא במקום היום שוקם במאה ה-19 על ידי כספי הממשלה של רוסיה. במדבר יהודה מנזרים רבים, שחלקם נמצאים בהמשך הנחל.

בין אם ביקרתם במנזר עצמו או לא, מומלץ לרדת עד לנחל ולטפס מעט בגדתו השנייה כדי לקבל תצפית מרשימה על המנזר. ניתן לראות שהוא בנוי למעשה ממספר מבנים, ומעליהם כוכים בסלע, שאליהם מטפסים הנזירים המתבודדים בעזרת סולמות. תופעת ההתבודדות במדבר יהודה החלה בתקופתו של חריטון ולא נפסקה עד היום.

לאחר התצפית על המנזר, חיזרו לשביל ולכו בו לאורך הנחל. בדרככם תבחינו במספר דברים מעניינים. בסמוך למנזר, על אפיק הנחל נמצאים שרידי כנסיה עתיקה, וכמה עשרות מטרים בהמשך השביל נמצאים שרידים של טחנת קמח. מכאן המשיכו המים בחזרה לאפיק הנחל.

בסמוך למבנה תמצאו חורשת אקליפטוסים מקסימה שנשתלה על ידי הבריטים בשנת 1917, והיא מוקפת בשתי בריכות מים טבעיות שכיף להתרחץ בהן: בצידה העליון נמצאת בריכת התאנה ובצידה התחתון, מעל החורשה, נמצאת בריכת התמר (בגדה הצפונית). מעניין לראות כי לבריכה המלבנית לא נכנסים מים, אך מים רבים נשפכים ממנה, מכאן שהנביעה היא בתוך הבריכה עצמה.

לאחר הרחצה במי הנחל, חיברו אל השביל האדום הממשיך עם הנחל ועובר בצידו הימני. מנקודה זו ואילך הנחל מתחתר בסלעי גיר קשים שניכרים בנוף המרשים. בדרככם תראו צמחיית נחלים על מיניה השונים: נענע משובלת, קנה מצוי, הרדוף הנחלים, סמר, גרגיר נחלים וטיון דביק. מעט רחוק יותר מהמים הזורמים תוכלו לראות את עצי התאנה, עץ השיזף המצוי ועוד צמחים רבים. ללא, ספק, צמחיית המדבר תופסת כאן גם היא מקום מכובד.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות