x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
ראני צימר אירוח דרוזי
בית גאן
החל מ-
550
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
צימר טוב באהבה
תל תאומים

שבוע טבע עירוני בעין כרם

צוות צימר, עדכון אחרון: 15/5/2024

שבוע טבע עירוני בעין כרם

קרדיט לתצלום: צימר עץ השקד בעין כרם ©

החברה להגנת הטבע יוצאת במיזם "שבוע טבע עירוני" (17-125 מאי) כנגד תכניות הבניה האגרסיביות המתוכננות בכל רחבי הארץ והעלולות לחסל את הטבע סביב הערים ובכלל זה גם לשכונת עין כרם. בכתבה נפרט את האירועים והפעילות המתוכננת בעין כרם.

להלן תמצית מהמנשר של החברה להגנת הטבע בנוגע ל "שבוע טבע עירוני" פרטים מלאים בכתובת https://www.teva.org.il/urban-nature-week

החברה להגנת הטבע יצאה במיזם "שבוע טבע עירוני" שנועד להציף את הרס הטבע מול  תוכניות הבניה המקודמות בערים השונות ברחבי הארץ. בתאריכים 17-26 מאי 2024 יצאו תושבי השכונות ואזרחים רבים אל הטבע במחאה ובתקווה להסרה או חשיבה מחדש בנוגע לאותן תכניות.

אחת השכונות שבסמוך מקודמת תכנית בניה עצומה היא שכונת עין כרם, השכונה הציורית בהרי ירושלים. בסמוף לשכונה מקודמות תכניות בניה אגרסיביות כמו העלולות לחסל את המרחבים הירוקים והמקסימים  שעדין נותרו לנו.

עין כרם - מבט לנוף כניסיה מוסקוביה

עין כרם - מבט לנוף כניסיה מוסקוביה -  תמונה: צימר נוף האגם

 

כולנו מכירים את ההרים המוריקים של ירושלים, לא מעט טיילנו בשבילי היערות, נהנהנו מהצפיות המרהיבות כמו גם מהמנוחה וטוזינג על שולחנו קק"ל מתחת לעצי האורן. בצד הצמחייה וחיות הבר חווינו את שפע המעיינות תחת אתרי מורשת, היטוריים וארכיאולגים.

כך גם מצטיירת עתידה של שכונת עין כרם הציורית המשתלבת יפה עם הטבע סביבה, בין מטעי השקדים, למעיינות השופעים, בין צלילה הפעמונים לסמטאות העתיקות  ושלצערינו הוא עלול להיהרס עם ישומן של תכניות הבניה הצמודות לה.

עין כרם - סימטאות הכפר
עין כרם - בסימטאות הכפר צילום  Laura Siegal

בעין כרם תוכלו להצטרף לאירוע שיוזמים תושבי השכונה ביום שישי, 24.5.24 בין השעות 10:00 ל 13:00 לאירוע שיכלול סיורים להיכרות עם הטבע, הארכיטקטורה בשכונה והאומנים שבה. במסגרת זו תוכלו להצטרף להתנגדות לתכנית הבניה הגדולה המאיימת על אופיה של עין כרם.

למעוניינים, ניתן להצטרף לטיול זריחה לחוות את הנוף המרהיב הנשקף מעין כרם. הטיול יצא בשעה 05:30. אם השעה מאוד מוקדמת עבורכם תוכלו ללון באחד הצימרים בעין כרם: 
עץ השקד
צליל פעמון
נוף האגם

בהרי ירושלים
תמונה: צימר עץ השקד

פרטים נוספים והרשמה:
* נקודת כינוס: הגינה הציבורית מול מסעדת כרמא
* מתאים למשפחות מגיל 5
* ציוד: כובע, נעלים נוחות להליכה בשטח, מים וביגוד מתאים.
* פרטים נוספים והרשמה לחצו כאן  או כתבו למייל teva-ironi@spni.org.il

הנוף המהיב של עין כרם
הנוף המהיב של עין כרם

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות