x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

היתרונות של האירוח בצימרים בכפר הדרוזי | צימר

צוות צימר, עדכון אחרון: 5/12/2023

היתרונות של האירוח בצימרים בכפר הדרוזי | צימר

קרדיט לתצלום: צימר בית וגן בכפר הדרוזי בית גאן©

חופשה בצימר בכפר הדרוזי

הדרוזים הם אחת הקהילות המרתקות במדינת ישראל. הלבביות מאירת הפנים של בני העדה, תרבות האירוח המפותחת, השווקים הססגוניים, האמנות האותנטית וכמובן המאכלים המוכרים (ולצידם גם הפחות מוכרים) הופכים את האירוח בצימרים בכפר דרוזי לחופשה של חוויה ייחודית.

הדרוזים בישראל חיים בעיקר על הר הכרמל (בעוספיא ובדאלית אל-כרמל), ברמת הגולן (שבה הכפרים הדרוזים הבולטים הם מג'דל שמס ובוקעתה) ובגליל (בג'וליס, פקיעין, בית ג'אן וישובים רבים נוספים). רובם תופשים את עצמם קודם כל כדרוזים, אחר-כך כישראלים ולבסוף כערבים. רבים מהעדה הדרוזית משרתים בצה"ל וחלקם גם בדרגות בכירות מאוד. אחרים תורמים את חלקם במשרות ציבוריות ובממשל.

האירוח הדרוזי, שצבר תנופה והפך לפופולארי מאוד, מתאים במיוחד לאלו המבקשים פינוקים בשפע לצד יחס חם – בישובים הדרוזיים תוכלו ליהנות מצימרים שבהם האירוח אישי כמיטב המסורת; ממסעדות המציעות מטעמים ביתיים בעלי שמות מפתים דוגמת טאבולה, מנסף, מנקיש, מוחמר, בקלאווה ואחרים – המוגשים תמיד ברוחב לב; ומשלל אטרקציות כגון מופעי פולקלור, ערבי סיפורים משופמים ודוכנים המציעים שטיחים מרהיבים, ריהוט קש יפהפה, כדים, עציצים וכלי חמר מקסימים, פעמוני רוח משרי שלווה, כלי נחושת מסורתיים וחפצי נוי נוספים.

וילה ארמון מוראד בעין אל אסד וילה בכפר הדרוזי

 

בנוסף, זוכים המתארחים בצימרים בכפר  הדרוזי בגליל בנקודת תצפית נפלאה אל הנופים הקסומים של הכרמל, הגליל או הגולן – ובהיכרות ישירה עם אורחות חייהם הצנועים של בני העדה הדרוזית, שיחד עם זאת מקפידים על פתיחת דלתות ונתינה ללא גבולות. האירוח הדרוזי מציע פעילויות העשרה רבות, ובהן הרצאות מרתקות אודות האמונה בגלגול נשמות, על התמורות במעמדה של האישה בחברה הדרוזית, על שבע המצוות ("תעאלים") המחייבות את הדרוזים (ובהן הימנעות מרוע, שמירה על הלשון והשלמה מוחלטת עם מעשי האל).

תחום נוסף שזכה לעדנה בשנים האחרונות בחברה הדרוזית הוא האמנות. במסגרת האירוח בצימר הדרוזי בגליל תוכלו להיחשף לגלריות ההולכות ומתרבות, ולאמנים שהמפורסמים שבהם הם הצייר והמשורר אסד עזי שנולד בשפרעם והצייר עובדיה אלקרא שנולד בדליית אל כרמל.. ה

השילוב הייחודי בין האירוח שכולו שפע, הצד הקולינארי הטעים להפליא הכולל מסעדות דרוזיות בגליל בתפריט אותנטי מהמטבח הדרוזי, והאנשים הנינוחים ומסבירי הפנים יוצר הרמוניה מופלאה – והופך את האירוח בישובי הדרוזים לחוויה מחממת לב ובלתי נשכחת.

ארוחות ממיטב המטבח הדרוזי - צימר בית וגן בבית גאן

אילו סוגי צימרים קיימים בכפר הדרוזי?

בשנים האחרונות אנו עדים לתנופה אדירהבענף הצימרים בכפרים הדרווזים. מדטבר לא רק בכמות הצימרים אלא גם באיכותם. אם עד לפני מספר שנים הצימר בכפר הדרוזי היה חדר בבית המשפחה הרי שכיום ניתן למצא מגוון רחב ביותר: דירות נופש, בקתות עץ, סוויטות רומנטיות, צימרים עם בריכה, וילות מפוארות עם בריכה בכפר הדרוזי.

וילה סהרה בדליאת אל כרמל - וילות בכפר הדרוזי

האם יש בתי מלון או אכסניות בכפרים הדרוזים?
בכפרים הדרוזים פועלים מספר בתי מלון ואכסניות כלהלן:
1. מלון מרכז ירח במגדל שאמס
2. מלון ליגסי וילג
3.מלון פקיעין
4.מלונית המעיין בפקיעין
5. View Hotel במגדל שאמס

מלון בוטיק מרכז ירח במגדל שמס

למי מתאים האירוח בכפר הדרוזי?
האירוח בצימרים בכפר הדרוזי מתאים לזוגות, משפחות, קבוצות חברים וקבוצות מטיילים.  הצימרים מאובזרים ברמה סבירה עד גבוהה מאוד. רובם מאובזרים בחדרי רחצה צמודים, טלוויזיה, מטבחון, אינטרנט אלחוטי, חניה צמודה, ובחלקם הגדול גם ג'קוזי זוגי מפנק ובריכת שחיה פרטית.

ומה באשר למחירים?
תתפלאו לשמוע אבל רוב הצימרים בכפרים הדרוזים מציעים מחירי לינה שווים לכל כיס כ550 ש"ח לזוג ללילה. כמובן שבצימרים היוקרתיים כמו סוויטות White במגדל שאמס או בוילות כדוגמת וילת ארמון מוראד בעין אל אסד  המחירים גבוהים יותר אך עדיין בתחום הנורמלי.

טיפולי גוף וספא בצימר בכפר הדרוזי - סוויטות White במגדל שאמס

מה היתרון בחופשה בצימרים בכפר הדרוזי?
1. היצע נרחב ומגוון בכפרים רבים הפזורים בצפון מחיפה ועד חרמון.
2. אירוח כיד המלך. בחלק מהצימרים יש גם "דיוואן" הסלון עם כל הציוד והאבזור לישיבה של הביחד.
3. הנוף המהמם - רוב הכפרים הדרוזים ממוקמים בראשי ההרים המוריקים של הגלךיל והגולן מהם נשקף נוף מהפנט.
4. מחירי הלינה העממיים כפי שציינו לעיל אך בנוסף כל העלויות האחרות בקושרות לאוכל ובילוי גם הם במחירים נוחים.
5. היתרון המשמעותי יותר הוא המפגש הישיר עם בעלי הצימר ותושבי הכפר. אם תחפצו תוכלו לשמוע סיפורי מורשת של העדה, לקבל סיורים מודרכים בסמטאות הכפר, להשתתף בסדנאות אוכל מהמטבח הדרוזי ועוד.

צימר נגיעות בטבע בביחת גאן - אירוח חצי פנסיון

לרשימה המלאה של הצימרים והמלונות בכפרים הדרוזיים לחצו כאן. הרשימה מעודכנת אונליין בידי בעלי הצימרים. הזמנות ישירות מול התיירנים, ללא עמלות או דמי רישום, בטאלפון, ווטסאפ או במייל. מזמינים עכשיו ומשלמים בצימר.

* הכתבה עודכנה ב 3 דצמ' 2023 בידי צוות צימר.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות