x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

נוסעים לדרום? המלצות למסלולי מים לכל המשפחה

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

נוסעים לדרום? המלצות למסלולי מים לכל המשפחה

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

עונת הסתיו היא עונה מצוינת לטיולים בדרום הארץ – מזג האוויר מתחיל להתקרר, ושעות הבוקר המוקדמות, וכן שעות אחר הצהריים נעימות מאוד לטיול. אם אתם נוסעים לחופשה בצימר בדרום, תוכלו למצוא לא מעט נאות מדבר - מקומות מוצלים ומעיינות קרירים, שאינם דורשים מסלול הליכה קשוח, וגם ילדים ייהנו בהם מאוד.

ריכזנו עבורכם מספר מסלולי מים בדרום הארץ, המתאימים לכל המשפחה.

שמורת עין גדי

שמורת עין גדי ממוקמת ליד ים המלח, והיא מהווה את נווה המדבר הגדול ביותר בארץ. השמורה מחולקת לשלושה מתחמים: מתחם נחל דוד, נחל ערוגות ומתחם עתיקות עין גדי. במקום מספר מסלולים, ביניהם מסלול קצר ומסלול בינוני המתאימים לכל המשפחה. בימים לוהטים מומלץ לבחור במסלול הקל של נחל דוד ומפל שולמית, ולטבול בבריכות הנחל שלאורך המסלול.

אחד האתרים המיוחדים בשמורה הוא מערת דודים, השוכנת מעל מפל דוד. ממנה תוכלו להשקיף על הנוף המרהיב של ים המלח ולשחות במים הקרירים בתוך המערה.

עינות צוקים/ עין פשחה

עין פשחה, או עיינות צוקים, היא שמורה המשתרעת על פני כ- 6.5 קילומטרים מול קיבוץ קליה. השמורה ברובה סגורה למבקרים, אבל הבריכות והתקנים פתוחים לקהל. שטח המעיינות מורכב מבריכות מים מוקפות בצמחייה, ובמקום גם פינות מוצלות רבות.

עין בוקק

בין ערד לדרום ים המלח משתרע נווה המדבר הקסום של עין בוקק. עין בוקק מהווה חלק קטן מנחל בוקק. אורכו כ-15 ק"מ, בין נחל יעלים לנחל זוהר, וממשיך לכיוון ים המלח. במסלול הקצר תוכלו לבקר במי הנחל הזורמים, מפלים, שפע צמחיה ושרידים מהתקופות החשמונאית והרומית. מדובר בטיול קליל של שעתיים המתאים גם לעונה החמה.

איפה ישנים באזור? תוכלו לנוח ולבלות באחד מהצימרים בים המלח והסביבה.


עין עבדת

במרחק לא רב ממדרשת שדה בוקר נמצא נווה המדבר של עין עבדת, ערוץ נחל המוקף בצמחייה ובבריכות מים. המסלול הקצר בעין עבדת קליל ומתאים לכל המשפחה, ולאורכו נוף מדהים של הקניון. בסוף המסלול נמצאת הנביעה של עין עבדת. הכניסה למים אסורה, מתוך רצון לשמור על בעלי החיים באזור, אולם במרחק נסיעה לא רב תוכלו למצוא את עין עקב שבנחל צין. אם אתם מגיעים ברכב שטח או בג'יפ, תוכלו לבלות במעיין שבו מים עמוקים ומפל מים בגובה של כ-15 מטר.

עין פרת

עין פרת הוא מעיין שופע מים במדבר יהודה. רוב המבקרים בנחל, הידוע גם בשם ואדי קלט, מטיילים במסלול המעגלי הקצר, ממעלה הנחל ועד לבריכת עין פרת ומנזר חריטון. במקום גם ברכה עמוקה ונהדרת  המתאימה לשחייה ולשכשוך, וכמובן למנוחה סביב הברכה בצל. הטיול מתאים לכל ימות השנה (מלבד בימי שיטפונות, כמובן).

איפה ישנים בקרבת עין פרת? תוכלו לבחור באחד מהצימרים במעלה אדומים.


אם נשארתם עם טעם לעוד, אנו ממליצים גם על מסלול קצת שונה, אבל מהנה לא פחות: טיול לילה בנחל חווארים:

נחל חווארים, הנמצא במרכז הנגב והמכתשים, מומלץ במיוחד לטיולים בלילות ירח מלא בעונות החמות. הנחל אינו ארוך, אך מיוחד בזכות  סוגי הסלעים והאדמה הנמצאים בו, כמו סלעי הצור, הקירטון וסלעי החוואר שעל שמם הוא קרוי - סלעים בהירים שבלילות ירח מלא פולטים חזרה את אור הירח ומאפשרים טיול בראות טובה יחסית. אורך המסלול הוא כ-6 ק"מ בערך, רובו בירידה (למעט עליות בסופו), והוא מתאים לכל המשפחה.

אם תעדיפו להישאר ללון בקרבת מקום, תוכלו לבחור באחד מהצימרים בנגב.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות