x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

טיול בצפת: סיור בעיר העתיקה, הרובע היהודי ושוק האמנים

צוות צימר, עדכון אחרון: 16/1/2024

טיול בצפת: סיור בעיר העתיקה, הרובע היהודי ושוק האמנים

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

ביקור בצפת העתיקה
אני מניח שרובכם מכירים את מערכון הגששים עם המשפט האלמותי "טבריה, טבריה. אילו היית צפת?" ואכן בצפת השוכנת על מרומי ההרים בגליל העליון מזג האויר קריר גם בלילות הקיץ המהבילים. לא אחת בחורף מתכסה צפת בשלג הצחור. מראה מדהים ביופיו.
אבל צפת זה לא רק מזג אויר נוח לבריות זה גם מרכז רוחני ונקודת עניין מיוחד למטיילים ולתיירים בדגש על העיר העתיקה זאת כמובן מעבר לכך שצפת מוגדרת בפי הרשויות כבירת הגליל. צפת היא ללא ספק אחת הערים המרתקות בישראל – השילוב בין סמטאות עתיקות, אמנות, רוח וחומר ונופים נפלאים של הרי מירון, הגליל, הכנרת והגולן יוצר אווירה קסומה, ואטרקציה לתיירים בארץ ומהעולם. אם אתם מתכננים חופשה בצפון, אנו ממליצים לכם להתארח באחד מבתי המלון בצפת העתיקה או באחד ממגוון הצימרים ברובע העתיק של בצפת. בצפת ובסביבותיה תמצאו שפע אטרקציות – עתיקות ובתי כנסת, קריית אמנים, מוזיאונים ומסלולי טיול, וגם מבחר צימרים המתאימים למשפחות, לזוגות, לקבוצות, וכמו כן צימרים המותאמים לציבור הדתי-חרדי.
 
צפת על קצה המזלג
 צפת, אחת משלושת ערי הקודש בישראל, מוזכרת לראשונה בשם ספה בתיאור של המקומות שאותן ביצר יוסף בן מתתיהו מפקד המרד הגדול בגליל (66 לפנה"ס). לאחר מכן צפת עברה מיד ליד ובשנת 1516 נכבשה בידי העות'מאנית.צמר ומשכבה אליה תושבים רבים ובם גם מקובלים וגדולי הלכה שהפכו את העיר למרכז הרוחני של ארץ ישראל וזכתה לכינוי עיר המקובלים. די אם נזכיר את רר' יוסף קארו (מחבר שולחן ערוך)  והאר"י הקדוש הלא הוא ר' יצחק לוריא.
בעקבות המשבר בתעשיית האריגים בצד אסונות טבע הביא לעזיבתם של רבים את העיר ובהם גם החכמים שהעתיקו את מקומם לירושלים.
לאחר כיבוש העיר במלחמת העצמאות נהרסו רוב הבתים ברוע המוסלמי והעיר יושבה בידי עולים חדשים. שנים רבות מאוחר יותר שוקם הרובע העתיק כפי שאנו מכירים אותו כיום. שוקק חיים, מסתורי ורוחני.
 
סמטאות הרובע העתיק בצפת
סמטאות הרובע העתיק בצפת
 
מסלולי טיול בצפת העתיקה
ההמלצה לכל מבקר בעיר לשוטט בין הסמטאות המרוצפות כשלצידן ערב רב של גלריות, חנויות מזכרות, דוכני אוכל, נגני רחוב. חוויה נעימה לכל המשפחה. אם יש בידכם מספיק זמן אזי מומלץ מאוד לבקר באתרים הבאים נציין רק שבצפת העתיקה השבת קדושה ורוב העסקים סגורים.:
 
 בצפת העתיקה 32 בתי כנסת. נמנה רק כמה מהם (עפ"י ויקיפדיה):
 
* בית הכנסת האר"י ע"ש  רבי יצחק בן שלמה לוריא המכונה האר"י הקדוש, גדול מקובלי צפת במאה ה־16, והוגה שיטה חדשה בקבלה הנקראת על שמו, קבלת האר"י, שאומצה על ידי בתי מדרש רבים העוסקים בתורת הסוד. תלמידיו מכונים גורי האר"י..
 
* בית כנסת מר"ן יוסף קארו ע"ש רבי יוסף קארו מחבר "שולחן ערוך". בית כנסת מהמאה ה 16 אשר על פי המסורת היה בית מדרשו של רבי יוסף קארו. הסמטה בה נמצא בית הכנסת נקראת "סמטת בית יוסף", ע"ש ספרו של רבי יוסף קארו, שככל הנראה נכתב בבית הכנסת.
 
* בית הכנסת אבוהב - בית כנסת מהמאה ה-16 השוכן בלב העיר העתיקה של צפת. על פי המסורת, בית הכנסת קרוי על שמו של רבי יצחק אבוהב, מחבר הספר מנורת המאור, אולם סביר יותר כי בית הכנסת קרוי על שם רבי יצחק אבוהב מקסטיליה, שבין תלמידיו היה רבי יעקב בירב שעלה לארץ והתיישב בצפת. 
 
בית כנסת עתיק בצפת
בית כנסת עתיק בצפת
 
מוזיאון בית המאירי בצפת - מוזיאון לתולדות היישוב היהודי בצפת המציג אוסף של דמויות, כלי מלאכה, ספרים, כלי בית, חפצי לבוש, תמונות, ספרים, כלי ועוד. הביקור במוזיאון מתאים גם לילדים. קבוצות בתיאום מראש בטלפון 04-6971307. שפות הדרכה: עברית, אנגלית, רוסית. ימי פעילות: שני עד חמישי בשעות 08:30 עד 14:30 בימי שישי וערבי חג בתיאום מראש בלבד. כתובת המוזיאון רחוב קרן היסוד 158 צפת
 
קרית האמנים -בסמוך לרובע היהודי הוקם רובע אמנים בו פועלים, יוצרים ומציגים רבי אומן את יצירותיהם לקהל (גם למכירה כמובן). כדאי מאוד לשוטט גם בסמטאות אלו שימלאו לכוד שעתיים- שלוש של חוויה מהנה.
 
מנהרות צפת - חוויה תת-קרקעית בעיר העתיקה לכל המשפחה. זהו מסע של "חזרה בזמן"  לתקופת תור הזהב של צפת. המנהרה תחשוף בפניכם שרידים מצפת של המאה ה-16, תוביל אתכם בין החדרים, מקוואות הטוהרה, בורות מים בקצה המנהרה תגיעו  ל"בית הקהל" – מבנה שהיה מאפיה ואזור מרכזי בעיר והוכרז כאתר מורשת.. כתובת: סמטת ארביטש, צפת. פתוח בשעות 10:00 עד 17:00 . שישי וערבי חג עד שעה לפני כניסת שבת. שבת - סגור
 
גלריות ברובע העתיק בצפת
גלריות ברובע העתיק בצפת

מצודת צפת
מצודת צפת נבנתה ע"י הצלבנים במאה ה-12 ונחשבה בזמנו למבצר הגדול ביתר בארץ. המצודה נמצאת במקום הגבוה ביותר בעיר (בגובה 849 מ') ובה נקודת תצפית מרשימה. במקום פארק יפה, אנדרטה ללוחמים משחררי צפת ב-1948 ומעט שרידים ארכיאולוגיים.

 
לינה בצפת העתיקה
ברובע העתיק של צפת ובסמוך לו תמצאו מגוון אתרי לינה החל ממלון בצפת כמו בית האומנים עם מגוון השירותים לזוגות ומשפחות  ברמה מלונאית כולל בריכת שחיה וג'קוזי ספא  ועד צימרים בבתי אבן בני מאות שנים המעוצבים בקשתות וויטראז'ים כדוגמת צימר אחוזת האר"י. חלק גדול מהצימרים ברובע העתיק מופעלים בידי משפחות דתיות שומרי מצוות. מחיר הלינה שווים לכל כיס. צימר לזוג ללילה באמצע שבוע כ- 600 ש"ח ובבתי מלון כ 750 ש"ח.
 
מלון בית האומנים בצפתמלון בית האומנים בצפת
 
לסיכום
ביקור בעיר העתיקה בצפת הינה חוויה מהנה לכל המשפחה ולחוש את האוירה הצפתית מהמאה ה 16 . לשוטט בין הסמטאות המרוצפות, לבקר בבתי הכנסת העתיקים, שופינג קצר בין הכלריות וחנויות המזכרות. למעוניינים בחוויה רוחנית הרי שצפת היא מרכז הרוחניות והקבלה. מעבר לביקור ולסיור בעיר בתי הכנסת העתיקים מציעים את מתחמיהם לאירועים מיוחדים כמו שבת חתן, חופת קידושין, בר מצווה וכדומה.
צפת נמצאת כשעתיים נסיעה מהמרכז מה שמאפר ביקור יומי בעיר. לנופשים בגליל צפת הינה בסיס מצויין לטיולי כוכב בגליל העליון.
 
 
ביקור נעים
 
 

#חופשהבצפת #צימרבצפת #צימריםבצפת #מלוןבצפת #בתימלוןבצפת #טיולבצפת #אטרקציותבצפת #צפתהעתיקה

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות