x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב

מסלולי טיול למשפחות ברמת הגולן

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

מסלולי טיול למשפחות ברמת הגולן

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

הקיץ כבר כאן, הילדים יוצאים לחופש ואתם מחפשים מסלולי טיול ואפשרויות לבילוי בטבע. אם החלטתם על חופשה בצימר בצפון, רמת הגולן יכולה בהחלט להיות פתרון מעולה, מכיוון שהיא מלאה במסלולי טיול המתאימים לילדים, כולל מסלולי מים רבים.

אספנו עבורכם מספר מסלולי טיול ברמת הגולן, המתאימים למשפחות אבל גם לזוגות ולקבוצות חברים.

שמורת הטבע גמלא

שמורת הטבע גמלא נמצאת במרכז רמת הגולן, במרחק לא רב מקצרין, ובה תוכלו ליהנות מנופים ירוקים וגם מאתרים ארכיאולוגים. בשמורה מספר מסלולי טיול  ותוכלו לבלות בה מספר שעות עד ליום שלם, כולל מנוחה לאחר הטיול באזור הפיקניק של השמורה.

בכניסה לשמורה תוכלו למצוא את "שביל הרגליים היחפות" המעניק לילדים מסלול הליכה שבו יוכלו לדרוך על משטחים עם מרקמים העשויים מחומרים מן הטבע.

בשמורה 3 סוגי מסלולים:

המסלול הנגיש: מסלול שאורכו רק כמה מאות מטרים, אך לכל אורכו תוכלו לצפות בנופים המדהימים של הכנרת. המסלול כולל גם נקודת תצפית מיוחדת, שצופה אל עתיקות העיר גמלא.

המסלול לעיר העתיקה גמלא – מנקודת התצפית יש מסלול הליכה לכיוון העתיקות: שם נמצאים שרידי בית הכנסת הקדום בעולם. הישוב היהודי בגמלא שגשג עד לנפילתו בימי המרד הגדול בשנת 67 לספירה, וסיפור הקרב שלו דומה מאוד לסיפור הקרב במצדה.

מכיוון שהירידה לכיוון העתיקות תלולה מאוד, היא מומלצת בעיקר למיטיבי לכת. אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים, תוכלו להמשיך לבלות בנקודת תצפית מרהיבה נוספת הצופה למצוק גמלא. במצוק גמלא מקוננים עשרות נשרים, ודרך המשקפות בנקודת התצפית תוכלו לחפש את הנשרים ועופות דורסים נוספים הנמצאים בעמק. מסלול זה קל להליכה ומתאים לילדים.

מפל נחל גמלא

מפל גמלא הוא המפל הגבוה בישראל, מתנשא לגובה 51 מטר וזורמים בו מים בכל ימות השנה. אורך המסלול הוא כ-1.5 ק"מ, בהליכה שרובה במישור. שימו לב שהמסלול אינו מונגש או מוצל, ואם אתם מטיילים בקיץ מומלץ לא לטייל בשעות החמות.

איפה ישנים באזור?

תוכלו להישאר ללון במבחר הצימרים ברמת הגולן, או בקרבת מקום, בצימרים במעלה גמלא. המושב הוקם על מורדות הרי הגולן, והוא ממוקם בקרבה לאטרקציות כמו שמורת גמלא, נחל זוויתן ונחל יהודייה. אם אתם זקוקים לחופשה מפנקת במיוחד, תוכלו לבלות בנעימים בצוק גמלא – צימר יוקרתי במושב מעלה גמלא, שבו תוכלו למצוא בקתות עץ המתאימות לאירוח זוגי.

בריכת המשושים

אחד המסלולים היפים ברמת הגולן הוא המסלול הנמצא בחלק התחתון של נחל זוויתן, מתחיל ברמת יהודייה, עובר בין מעיינות ומפלים ומסתיים בטבילה צוננת בבריכת המשושים. בריכת המשושים היא בריכה עגולה ומיוחדת, בקוטר של יותר מ-20 מטר, המוקפת עמודי בזלת מחומשים ומשושים, שאליה נופל מפל קטן והיא בעלת מראה מרהיב. בחורף ובאביב תוכלו ליהנות גם מהפריחה המדהימה במקום.

מפל הזוויתן

מפל הזוויתן, המכונה גם "מפל הנחושת", מהוה חלק משמורת יהודייה שברמת הגולן והוא מתנשא לגובה של 27 מטרים. כדי להגיע אליו תאלצו לשחות בבריכת מים גדולה ועמוקה. למפל 2 מסלולים: מסלול "זוויתן עליון" שהוא מסלול מעגלי מלא, ומסלול קצר יותר של כ-3 ק"מ. מעל המפל קיימת נקודת תצפית, וכ-150 מטר ממנה יש פיצול שבילים, כשהשביל הכחול מוביל לנחל, דרכו אפשר להגיע לבריכות שבקרבת המפל (שימו לב שהירידה נעשית בעזרת סולם ברזל).

בדרך למפל תוכלו לבלות במפלים ובבריכות המים היפות. בכניסה לשמורה תוכלו לקבל מידע מפורט יותר לגבי המסלולים.

ולסיום – הבריכה הנסתרת בנחל עיט

נחל עיט הוא אחד מהנחלים הזורמים אל נחל יהודייה בתחומי שמורת טבע יהודייה. בקרבת מושב אניעם, בתוך נחל עיט, מצויה בריכה נפלאה. המסלול כולל ירידה תלולה לבריכה ועלייה ממנה, כך שהוא מומלץ בעיקר למיטיבי לכת. הבריכה מוקפת משטחי בזלת וצמחיה רבה, ולאחר הרחצה תוכלו להמשיך במסלול לאורך הנחל, עד לתצפית מראש המפל.

אפשרויות נוספות ללינה באזור

צימרים באבני איתן – אבני איתן הוא מושב דתי בדרום רמת הגולן, השוכן בקרבה למפל השחור שבנחל אל על. במושב זה תוכלו למצוא גם צימרים המתאימים לציבור הדתי.

צימרים בחד נס – יישוב קהילתי למרגלות הכנרת ובקרבה להרי הגולן והגליל. 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות