x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

מסלולי מים בצפון לכבוד חג השבועות

צוות צימר, עדכון אחרון: 12/10/2022

מסלולי מים בצפון לכבוד חג השבועות

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

חג השבועות מגיע השנה בסוף שבוע ארוך, ויחד איתו הזדמנות מעולה לצאת לחופשה קצרה. לחג השבועות יש שמות רבים: חג מתן תורה, חג הביכורים וחג הקציר, ובמשך השנים הפך החג גם לחג המים. שבועות גם מסמל לרבים את הקשר לטבע ולאדמה, וכל אלו אומרים לנו שזהו הזמן הטוב ביותר לצאת לטיולי מים. הימים החמים בפתח, אבל בצפון הארץ תוכלו למצוא לא מעט מקומות קרירים, מעיינות, מפלים ונחלים.

בין אם תבחרו בטיול בגולן, בגליל או באזור הכנרת, כמעט בכל פינה בצפון תוכלו למצוא מסלולי מים מרשימים. במקום לחזור הביתה באותו היום, אנו רוצים להמליץ לכם על טיול יחד עם צימר בצפון. כך תוכלו לצאת קצת מהשגרה ולשנות אווירה בחופשה המשלבת טיול בצפון עם חווית אירוח כפרי.


הכנו לכם לכבוד החג חמש המלצות לטיולי מים בצפון הארץ:

 

שמורת נחל שניר (חצבאני)

הארוך מבין שלושת מקורות הירדן, מתחיל את זרימתו בלבנון, שם הוא נקרא אל חצבאני, אך בגבולות ישראל הוא נקרא בשם נחל שניר. המסלול נוח לזוגות ויחידים, משפחות ובעלי מוגבלויות. קטע הנחל הפתוח למטיילים הוא שמורת טבע בתשלום וכולל שלושה מסלולים, אך רק המסלול הארוך מחייב הליכה במים.

שמורת נחל עיון ומפל התנור בגליל העליון          

בצפון הארץ, בקרבת מטולה שבגליל העליון, זורם נחל עיון המושך אליו מטיילים רבים בזכות מפל התנור, ממנו נופלים המים מגובה של 30 מטרים לבריכה נהדרת. השמורה כוללת שני מסלולים: קצר וארוך. במסלול הארוך תוכלו למצוא שלושה מפלים, ביניהם מפלי האשד, המחולקים למפל עליון ולמפל תחתון. גם בעונה זו תזכו ליהנות מהצמחייה הגלילית, ובמקביל תזכו בחוויה צוננת ומהנה.

שמורת הטבע עלולה להיות עמוסה בסוף השבוע ולכן כדאי לכם להזמין מקום מראש.

 

איפה ישנים באזור? תוכלו לבחור בין מגוון צימרים בגליל העליון, בין אם מדובר בצימרים במושב אמירים או צימרים במושב לימן  וגם בצימרים באזור הגולן.

 

שמורת טבע נחל עמוד

אורכו של נחל עמוד הוא 25 ק"מ, מנחל מירון, חוצה את הגליל העליון הגליל התחתון, ומסתיים בכנרת. לנחל מספר מסלולים ברמות קושי שונות ובשתי כניסות: נחל עמוד עליון (צפוני), שבו המסלול המעגלי אורך כ-3 שעות, והמסלול של נחל עמוד תחתון (דרומי) - ממנו תוכלו לטייל במספר מסלולים. בנחל עמוד תוכלו ליהנות לא רק מהמים ומבריכות השכווי אלא גם מבוסתנים ומשרידי טחנת הקמח. השמורה מוסדרת והטיול בה מומלץ בכל עונות השנה.

 
שמורת נחל כזיב
 

אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר בארץ הוא נחל כזיב. בנחל מספר מסלולי טיול. המסלול המעגלי של 9 ק"מ ממצפה הילה ועד עין טמיר ומנזר מונפורט מתאים בעיקר למיטיבי לכת בשל העלייה התלולה שבסופו. אם אתם משפחה עם ילדים קטנים, תוכלו לבחור בביקור בעין חרדלית. המעיין זורם בכל ימות השנה וכולל מסלול הליכה קליל במים רדודים, המתאים אפילו לטיול עם תינוקות במנשא.

 
נחל דליות- שמורת המג'רסה

מה יותר כיף מללכת במים כשאתם מוקפים בצמחיה? נחל דליות, הידוע בשם המג'רסה, הוא המקום שאליו מתנקזים רבים מנחלי רמת הגולן בדרכם לכנרת. במקום שני מסלולים: יבש ורטוב. אורך מסלול המים הנפלא הוא כ-800 מטרים, והוא מתאים לטיול באביב, בקיץ או בסתיו. מומלץ להגיע עם בגד ים או בגדים להחלפה, ואם אתם עם ילדים קטנים, כדאי להביא גם מצופים או גלגל, וכמובן נעלי הליכה במים.

אם החלטתם להישאר ללון באזור, תוכלו לבחור מבין מגוון הצימרים בטבריה או ללון בצימרים באזור כנרת והעמקים.

מאחלים לכם חופשה נעימה בין הנחלים, המפלים והמעיינות המדהימים של הצפון!

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות