x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים
מבצע סופ
שזור - מושב

המלצות לטיולים סובבי כנרת

צוות צימר, עדכון אחרון: 12/10/2022

המלצות לטיולים סובבי כנרת

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

בהשוואה לאגמים אחרים בעולם, הכנרת אינה נחשבת גדולה במיוחד. יחד עם זאת, מדובר באגם יפהפה, ובאחד ממקומות הנופש המבוקשים והאהובים ביותר על הישראלים. חופי הכנרת מהווים את האפשרות המושלמת לחופשה מרעננת בעונות האביב והקיץ, ולא במקרה חופי הכנרת מלאים כמעט לחלוטין בסופי השבוע, בחופשות החגים ובימי הקיץ החמים.
 
אם החלטתם לצאת לחופשה משפחתית בצפון הארץ, תוכלו למצוא מגוון צימרים בכנרת, הקרובים גם לחופי הרחצה וגם למגוון אטרקציות כמו פעילויות מים, טיולי ג'יפים ועוד. תוכלו למצוא בכנרת גם חופים המתאימים לקמפינג בכנרת, לפעילויות ספורט מים, מסלולי הליכה, טיולי ג'יפים ועוד.
 
גם לזוג המחפש חופשה רומנטית, הכנרת היא המקום האידאלי, עם שקיעות נפלאות ונקודות תצפית מרהיבות. תוכלו למצוא מגוון צימרים לזוגות בכנרת, שיאפשרו לכם ליהנות מפינוקים ומנוחות מרבית.
 
אם אתם כבר בצפון, כדאי לכם להכיר מספר מקומות מסביב לכנרת. במרחק של פחות משעה נסיעה תוכלו למצוא אטרקציות רבות, שמורות טבע, מעיינות ונחלים זורמים, וגם אתרים היסטוריים וארכאולוגיים.
 

איפה כדאי לטייל מסביב לכנרת? אספנו לכם מספר אתרים מומלצים:
 
 

שמורת הטבע המג'רסה
 

שמורת הטבע המג'רסה היא יעד נהדר לטיול. המסלול מתאים לכל המשפחה – רטוב (לכל אורכו הולכים בתוך מים זורמים), מרענן, מוצל, אידיאלי לימים חמים וידידותי במיוחד לילדים.
 
נחל המג'רסה היא למעשה יובל של נחל הדליות המגיע מכיוון רמת הגולן. תוכלו לצאת להליכה בימי הנחל הקרירים, ליהנות מצל עצי הערבה, מהרדוף הנחלים ושיחי הפטל. בימי הקיץ הילדים ישמחו לפגוש גם סרטני נחלים, נוטריות, אמנונים ושפמנונים במי הנחל.
 
גובה המים בנחל משתנה בהתאם לעונה ולכמות הגשמים שירדה באותה השנה באזור. כדאי להצטייד במצופים לילדים שעדיין אינם שוחים, ובנעליים להליכה במים.
 

מעיין עין נון
 

מעיין עין נון ממוקם בכניסה לישוב מגדל, שעל שפת הכנרת. המעיין נובע ומובל על יד מפל קטן אל תוך שתי בריכות גדולות, אחת טבעית והשנייה מלאכותית. תוכלו למצוא באזור מדשאה מרווחת, פינות מוצלות תחת עצי אקליפטוס ועצי דקל. מומלץ מאוד לצאת לטיול באזור, לפני או אחרי שחייה בכנרת. המעיין מתאים לזוגות וגם למשפחות עם ילדים, במשך כל עונות השנה.
 

גן לאומי כפר נחום
 

הגן הלאומי כפר נחום הוא אתר היסטורי מרתק. בגן תוכלו לבקר בשתי כנסיות עתיקות: כנסיית 12 השליחים, כנסיית פטרוס הקדוש, בבית הכנסת העתיק מהמאה הרביעית שעבר שחזור מרשים, ואפילו לטייל לאורך הטיילת, הנמצאת ממש על קו מי הכנרת.
 

המפל הנסתר (עין איוב)
 

בין טיילת כפר נחום לבין טבחה (כנסיית הלחם והדגים) תמצאו מדרגות המובילות לחוף הכנרת בהמשך המדרגות תראו מבנה עגול ועתיק מהתקופה הרומאית, שמצדו השמאלי מדרגות נוספות המובילות למפל מרשים בגובה של ארבעה מטרים הזורם לכנרת. שמו המקראי של המפל הוא עין איוב. מדובר למעשה בשני מפלים, וכשמפלס הכנרת גבוה ההגעה ל-2 המפלים כרוכה בשחייה ולא בהליכה.
 
המפל אינו טבעי, והוא נוצר כתוצאה מקידוח של תה"ל (תכנון המים לישראל). זרימת המים אחידה במשך כל ימות השנה, מי המפל קרים וצלולים והזרם בהם חזק. גם טמפרטורת המים נשארת קבועה, כ- 24 מעלות, כך שמומלץ לבקר במקום גם בימי הקיץ.
 

פארק הירדן
 

הפארק, הפתוח במשך כל ימות השנה, נמצא בצידה הצפון מזרחי של הכנרת,  בקרבת הישוב חד נס, ותוכלו למצוא בו מסלולי טיול מגוונים, החל במסלולים מסומנים וכלה בטיולי מים וגני שעשועים. שטחו הנרחב של הפארק (1000 דונם) יספק לכם יום נהדר בטבע. תוכלו לצעוד לאורך הירדן אל טחנות הקמח העתיקות או למעיין או להמשיך לשייט קיאקים ורפטינג.
 

אם אתם מחפשים לינה באזור, תוכלו לבחור באחד מהצימרים בחד נס, יישוב קהילתי הנמצא למרגלות הכנרת, או באחד מהצימרים במעלה גמלא.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות