x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
צימר טוב באהבה
תל תאומים

המלצות למסלולי מים ברמת הגולן

צוות צימר, עדכון אחרון: 12/10/2022

המלצות למסלולי מים ברמת הגולן

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

רמת הגולן הוא אחד האזורים היפים האהובים ביותר לטיול בארץ. רמת הגולן שופעת נופים ירוקים, שמורות טבע, כמו הבניאס ותל דן, אתרים ארכאולוגים והיסטוריים בהם גמלא וקצרין, כפרים דרוזים, יקבים המייצרים יינות בוטיק, מעיינות המרפא בחמת גדר, וכמובן - מסלולי מים, והרבה מים: מעיינות, נחלים, מאגרי מים ומפלים זורמים.

אם החלטתם לצאת לחופשה ברמת הגולן, תוכלו למצוא באזור מגוון רחב של צימרים, המציעים אירוח מושלם. אחד היתרונות הגדולים בחופשה בצימרים ברמת הגולן הוא שחלקם הגדול ממוקם בקרבת אתרי התיירות ולמסלולי הטיולים, כך שתספיקו גם לטייל ולצבור חוויות, וגם ליהנות מחופשה מפנקת. אם תחליטו, לדוגמא, לנסוע לחופשה לצימר בחד נס או לצימר במעלה גמלא, תוכלו לשלב בטיול את בריכת המשושים, היהודייה, אטרקציות כמו טיולי סוסים, ג'יפים, קיאקים ורפטינג ועוד, אבל בלי לוותר על הנוחות, השקט והפרטיות שאתם כל כך זקוקים להם, ובוודאי אחרי טיול ונסיעה ארוכה.

תוכלו למצוא באזור צימרים המתאימים לבילוי משפחתי וכוללים בריכת שחייה, טלוויזיה ופינת מנגל, צימרים רומנטיים עם ג'קוזי ספא ועוד.

אספנו עבורכם המלצות למספר טיולי מים ברמת הגולן, המתאימים לטיול באביב וגם בימי הקיץ החמים. רוב המסלולים אינם בדרגת קושי גבוהה, מתאימים גם לטיולים עם ילדים קטנים, ואינם דורשים נסיעה ארוכה, אם אתם כבר נמצאים בחופשה באזור.

נחל ג'ילבון:

נחל ג'ילבון הוא שמורת טבע במרכז רמת הגולן, הידוע גם בשם "נחל דבורה".  לאורך הנחל שני מפלים: מפל דבורה ומפל ג'ילבון. בנחל  תוכלו לבחור שני מסלולי טיול:

  • מסלול מעגלי של כ-3 ק"מ, הכולל ביקור במפל ג'ילבון ובמפל דבורה, וטיפוס ברמת קושי בינוני בסופו.
  • מסלול לא מעגלי של כ-5 ק"מ , הכולל גם ביקור בבריכת הקצינים. מסלול זה אינו קשה יותר מהמסלול המעגלי.

מומלץ להגיע לטיול עם בגדי ים ונעלים להליכה במים. חלקים רבים במסלול אינם מוצלים, ולכן כדאי לטייל בו בשעות הבוקר המוקדמות, או בשעות אחר הצהריים. תוכלו  גם לשלב את הביקור במפלים יחד עם סיור היסטורי בבית הכנסת העתיק בכפר דבורה.

עין תינה ועין דבשה

שני מסלולים מקסימים המתאימים למשפחות, הנמצאים בקרבת הקיבוצים גדות וגונן.

עין דבשה נמצא במרחק נסיעה קצר, שהדרך אליו עוברת בין סלעי בזלת שחורים. מי המעיין אינם עמוקים, והמסלול מתאים גם לטיול עם ילדים קטנים. הליכה קצרה תוביל אתכם לטחנת הקמח, ומשם למפל היפיפה ולמעיין.

עין תינה, או עין נוטרה -  

כדי להגיע למעיין, יש לצעוד בתוך המים במעלה נתיב זרימת המים, עד שתגיעו למקום הנביעה ולמפל היפיפה הנמצא בין עצי תאנה. קחו בחשבון שמדובר במסלול מאתגר על סלעי בזלת. המים אמנם נראים כפורצים מתוך הסלע, אך למעשה הם זורמים מצינור גדול שמזרים את מי המעיין. תוכלו לבלות בשחייה  במים, ולהשקיף באותו הזמן על הנוף המדהים שמסביב.

קחו בחשבון שהמסלולים חשופים לשמש במרבית מקטעי המסלול, גם אם הם קצרים יחסית.

שמורת טבע נחל אל על

אחת מהשמורות היפות ביותר בארץ ממוקמת סביב הנחל האיתן הדרומי ביותר בגולן. אם אתם מטיילים בשמורה באביב, תוכלו ליהנות מהפריחה המגוונת ומאירוס הגולן.

נחל אל על נמצא תחת סלעי הבזלת, בקניון עמוק ובו שני מפלים – המפל הלבן והמפל השחור. המפל השחור מכונה כך בשל אבני הבזלת, אבל בחלק מהמקומות הצליחו המים לחדור ולחשוף את הגיר הלבן, ולכן נקרא מפל זה המפל הלבן. בתחילת הירידה תוכלו גם לצפות בנוף המרהיב, החל מהחרמון בצפון ועד הכנרת.

בשמורה קיימים מספר מסלולים בדרגות קושי שונות. המסלול מתחיל במושב אליעד ומסתיים בחניון המפלים שליד מושב אבני איתן.

ולסיום: המלצות לצימרים ברמת הגולן, שמהם תוכלו לצאת לטיולים באזור:

וילה אוליביה – וילה יוקרתית הממוקמת במושב בני יהודה. במתחם וילה אחת, ולכן תזכו בה לפרטיות מוחלטת.

גוטצימר – צימר מרווח ומאובזר הנמצא במושב אבני איתן.

בקתות רינה ברמה – במושב גבעת יואב. בית עץ זוגי/ משפחתי, הכולל ג'קוזי זוגי, מטבח מאובזר ועוד.

בקתות אפיקי מים בגולן – עוזרי – צימרים נוספים במושב אבני איתן, המתאימים לזוגות, למשפחות ולציבור הדתי.

פויאנה בגולן - מתחם צימרים בישוב קלע אלון-מצוק עורבים הנמצא בצפון רמת הגולן מעל קיבוץ גונן. תוכלו למצוא במקום בקתות משולבות וסוויטת ספא ולהשקיף על נופי עמק החולה, הרי נפתלי והחרמון.

צוק גמלא – צימר יוקרתי במושב מעלה גמלא, בו תוכלו למצוא בקתות עץ המתאימות לאירוח זוגי.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות