x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
צימר טוב באהבה
תל תאומים

המעיינות הכי יפים בעמק יזרעאל

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

המעיינות הכי יפים בעמק יזרעאל

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

בצפון הארץ מסלולי מים רבים ואזורים עשירים בנחלים זורמים ומעיינות טבעיים. עמק יזרעאל הוא אחד מהאזורים העשירים ביותר במעיינות. העמק מתפרש בין הרי הגליל התחתון בצפון, הרי השומרון בדרום ורכס הכרמל במערב, ונגמר ממש בבקעת הירדן. אם אתם מתכננים חופשה בצימר בצפון, ריכזנו בעבורכם את המעיינות השווים לטייל עם המשפחה או עם החברים.

 

עין יזרעאל

אל מעיין עין יזרעאל ניתן להגיע דרך אחת הירידות הצדדיות מכביש 71 בסמוך למושב מרחביה ולקיבוץ גבע. זוהי אומנם דרך עפר אך אפשר לנסוע בה באמצעות כל כלי רכב. המעיין שוכן ממש למרגלותיו של הר הגלבוע והוא מכוסה כולו בעצים שעושים צל ושומרים על הטמפרטורה הקרירה של המים. עומקו של המעיין הוא כמטר אחד ובמרכזו ניצב מעין בית נטוש ששימש בעבר כבית משאבות.

מעיין חרוד

באותו כביש 71, כמה מאות מטרים ספורים בהמשך, יש ירידה נוספת דרך כביש עפר אל מעיין חרוד. מעיין חרוד נמצא בתוך היישוב הקהילתי גדעונה. והוא מוכר כגן לאומי. לכן, רשות הטבע והגנים ממונה על טיפוחו והנגשתו לנכים, והיא גם גובה תשלום על ביקור במקום. במעיין חרוד יש חניון לילה, וניתן ללון בו באוהלים ואף להדליק מנגל. רק אל תשכחו לנקות אחריכם.

גן השלושה (סחנה)

גן לאומי נוסף המתוחזק בידי  רשות הטבע והגנים. בסמוך לגן גורו ולפארק אוסטרליה שבקיבוץ ניר דוד ניצבות בריכות שחייה טבעיות כשעל גדותיהן דשא גדול. לגן הלאומי שני שמות: הראשון, גן השלושה קרוי על שמם של אהרון אטקין, חיים שטורמן ודוד מוסינזון, שנפלו בשנת 1938 בעת שחיפשו מקום מתאים להקמת קיבוץ חדש באזור. השם השני, סחנה, משמעותו 'חם' בערבית, והוא מרמז על טמפרטורת המים החמה בכל עונות השנה.

להזמנת צימר בניר דוד>>

עין מודע

בין רשפים למעלה גלבוע ניצב מעיין גדול שעומקו הוא מטר וחצי. עין מודע הוא מעיין מסודר הכולל שולחנות פיקניק, פינות מנגל ומים נקיים. המקום נמצא במרחק הליכה מחניון למכוניות, וההגעה אל המעיין היא ברגל או באמצעות רכב חשמלי שנמצא במקום.

עין חזין (עין אורן)

בריכת המים של עין חזין, נקראת גם עין אורן - על שם אורן נח שנהרג במבצע צוק איתן, ושחבריו שיפצו את הבריכה - מלאה במים בכל ימות השנה. עין אורן נמצא בין קיבוץ אלונים למושב אלוני אבא, בירידה הדרומית לכביש 7513. הבריכה נחלקת לשניים – בחלקה הראשון היא גלויה ופתוחה, ובחלקה השני היא נמצאת בתוך האדמה. הבריכה מתמלאת ממי הגשמים ונגישה להגעה עם כל רכב. 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות