x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

המקומות היפים ביותר בארץ לצפייה בזריחה או בשקיעה

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

המקומות היפים ביותר בארץ לצפייה בזריחה או בשקיעה

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

זריחה ושקיעה הם הרגעים קסומים ביממה שבהם היום מתחיל, ברגע שהשמש מפציעה מהאופק, ונמשך עד הרגע שהיא נעלמת. המפגש של השמש עם החושך, הן בזריחה והן בשקיעה, מספק תמונות הצבועות בגוונים מרהיבים.

אפשר לצפות בזריחות דרך חלון הבית, ובשקיעות כמעט בכל מקום לאורך חופו של הים התיכון, ולהנות מהמראות, אך ישנם מקומות ברחבי הארץ שבהם הזריחה או השקיעה יגרמו להתרגשות לנוכח ההוד וההדר של התופעות.

איפה כדאי לצפות בארץ בזריחה או בשקיעה?

הזריחה במצדה – כששומעים את דויד ברוזה שר: "יהיה טוב, יהיה טוב" מיד עולה אסוציאציה של זריחה במצדה. הזריחות במדבר בישראל נחשבות ליפות במיוחד. הנוף המדברי, המרחבים והשקט סביב כל אלה מוסיפים נופך לגוונים היפים המתגלים בזריחה ולתחושת ההתחדשות. להיות על המצדה בשעת זריחה מעצים את המראות ואת התחושות.

הזריחה במצוקי דרגות – אם אתם אוהבי מדבר, אפשרות נוספת לצפות בזריחה מדהימה (ויש שיאמרו יפה יותר מאשר במצדה) היא להגיע למרכז טיולי המדבר של מצוקי דרגות שיושב על שפת מצוק מדבר יהודה.

להמלצות על צימרים בדרום>>

הזריחה במוחרקה – קרוב קרוב לחיפה, בפסגת קרן הכרמל שבצפון מזרח הר הכרמל ישנה נקודת תצפית נגישה לבני כל הגילים, בה ניתן לראות זריחה "מהסרטים". צלמים רבים בוחרים באתר הזה לערוך צילומי זריחה בגלל יופי הזריחות המתגלה לעיני הצופה.

באתר נמצא מנזר כרמליתים שהוקם בסוף המאה ה-19 ועדיין פעיל כיום. אפשר לבקר בו, לשבת לצידו ולהנות ממראות נוף של עמק יזרעאל, רמות מנשה, הגלבוע והרי הגליל עד פסגת החרמון. קרני הזריחה מאירות את כל הנוף ומפגשי הקרניים יוצרים מראות מרהיבים.

הזריחה באגמון החולה – אם שואלים למה זריחה באגמון החולה נחשבת לאחת מהזריחות היפות ביותר בארץ התשובה תהיה - הרים, מים וציפורים. לכל אחד מהאלמנטים האלו יש את הצבעים שלו, וכאשר השמש עולה והקרניים שלה פוגשות את העולם, הצבעים המתקבלים נעים מכתום לסגול, לצהוב ועוד ועוד; לכל זה מתווספות הצלליות השחורות של הציפורים המתעוררות, וההשתקפות של כל אלו במים היא מראה עוצר נשימה.

השקיעה בראש הנקרה – ישראל מבורכת בקו חוף שכמעט בכל נקודה שתעצרו בה לאורכו תוכלו להנות משקיעות מרהיבות. אך ישנם מספר מקומות ראויים לציון, שנחשבים כיפים ביותר לצפייה בשקיעה. ראש הנקרה הוא אחד מהם. השילוב בין המצוק, הנקרות והים פותח בפני הצופה מרחב של שקיעה וקרני שמש המשתקפות בנקרות. אפשר גם להדרים מעט לקו חוף אכזיב, שגם הוא מצויין בנשימה אחת עם ראש הנקרה כאחד מהמקומות היפים ביותר לצפייה בשקיעה.

השקיעה בחוף הבונים – שמורת חוף הבונים נחשבת רצועת חוף ייחודית מבחינה גיאולוגית. אפשר לראות בה סלעי כורכר שיוצרים צורות מיוחדות לאורך כל הרצועה וכן תופעות גיאולוגיות נוספות, כמו המערה הכחולה שהיא חלק משרשרת נקיקים. חוף הבונים נחשב לאחד מהחופים היפים ביותר בארץ וכאחד המקומות המיוחדים שבהם ניתן לצפות בשקיעות מרהיבות.

לצימרים מומלצים בצפון>>

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות