x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים

טיולים לחנוכה בעקבות המכבים

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

טיולים לחנוכה בעקבות המכבים

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

עמק הנזירים, קברי המכבים והכפר החשמונאי

סעו מזרחה על כביש 443 לכיוון העיר מודיעין. מצד שמאל תבחינו בשלט המפנה לשמורת נאות קדומים ולאחר כ-900 מטר, צאו ימינה לדרך עפר המסומנת בהמשך בסימון שבילים שחור. המשיכו בדרך זו כ-1.78 ק"מ עד שתגיעו למפגש עם דרך עפר המסומנת בסימון שבילים כחול. פנו בדרך זו שמאלה והמשיכו לנסוע בעמק הנזירים. בעמק הנזירים תמצאו מערות ששימשו בתקופה הביזנטית למגורי נזירים וכן בריכת מים עתיקה.

מאזור המערות באפשרותכם לחזור בדרך שבה הגעתם לכביש 443 או להמשיך בנסיעה לכיוון מזרח בדרכי העפר, עד שתתחברו עם כביש 443 בצומת מכבים. בכביש 443 המשיכו לנסוע לכיוון מזרח עד צומת שילת. בצומת שילת פנו פניית פרסה והמשיכו עד לפנייה ימינה, לקברי המכבים.

מייד לאחר הפנייה תמצאו את עצמכם בצומת T שבה תפנו ימינה לכיוון הכפר החשמונאי. כמה מאות מטרים מאוחר יותר, פנו שמאלה לכיוון "מוקד ספורט יערני של יער בן שמן". עברו בין שולחנות הפיקניק ואחרי כ-70 מטר, תגיעו לצומת מזלג. בחרו בדרך השמאלית וטפסו כ-100 מטר נוספים עד שתגיעו לאתר ההנצחה לספורטאי מינכן. באתר זה תוכלו ליהנות מתצפית מרהיבה אל מעלה בית חורון.  

 מסלול הליכה רגלי

החנו את הרכבים בקברי המכבים והמשיכו רגלית על שביל העפר הרחב (סימון שבילים אדום) לכיוון צפון מערב עד שתגיעו לחרבת הגרדי. משם פנו לכיוון מזרח (ימינה) לתוך היער (ללא שביל מוגדר) ולכו בניצב לשביל במשך כחצי ק"מ, עד שתגיעו לשביל עפר רחב בחלקה המזרחי של השלוחה. כשתלכו על שביל העפר, שימו לב שמצד שמאל ניתן לראות את בתי הכפר הערבי אל-מידיה. הכפר ממוקם בעבר השני של נחל מודיעים ובצדו הימני של הכפר, ממוקם תל א-ראס. במקום זה לפי המסורת, הונף נס המרד על ידי מתיתיהו. היה זה לאחר שהפקיד של המלך הסלווקי הורה לתושבי מודיעים להקריב חזיר ולהשתחוות בפני המלך.

לאחר מכן פנו בדרך הפטרולים ימינה, בחרו בפיצול הראשון בהסתעפות השמאלית ובפיצול השני בהסתעפות הימנית. בצומת הבאה, התחילו לטפס בשביל העפר המסומן בסימון שבילים שחור עד שתגיעו למקום שבו החניתם את הרכבים.  

אמאוס

לאחר הביקור באתר קברי המכבים, שובו על עקבותיכם לכיוון כביש ירושלים-ת"א וקצת לפני מחלף לטרון, פנו שמאלה לפארק איילון-קנדה. בפארק זה ישנם שרידים של עיר קדומה הנקראת אמאוס. באמאוס התרחש הניצחון המפורסם ביותר של יהודה המכבי, השלישי במספר מתוך שמונה סך הכול. מומלץ ביותר לנסוע בשבילי הפארק, לבקר באתרים השונים שלו ולשטוף את העיניים בנוף המרהיב.

 

מחפשים המלצות לצימרים בחבל מודיעין? באתר צימר תוכלו למצוא מידע על מגוון צימרים בכל חלקי הארץ, כולל תמונות, מחירים, המלצות ומבצעים מיוחדים.  

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות