x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
מבצע סופ
שזור - מושב

טיולי נחלים בצפון הארץ לתקופת הקיץ

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

טיולי נחלים בצפון הארץ לתקופת הקיץ

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

יש מעט מאוד דברים יותר מרעננים בחיים האלה מאשר טבילה במי נחל קרירים ביום קיץ חם. ברחבי הצפון ישנם לא מעט נחלים שכיף לטייל לצדם בימות הקיץ החמים, לשבת בצל הצמחייה שגדלה על גדותיהם להפסקת צהריים, לטבול במים הצלולים, להמשיך לטייל ולקנח בלינה בצימר בצפון. במאמר שלפניכם ריכזנו את המומלצים ביותר שבהם.

הבניאס (שמורת נחל חרמון)

הבניאס הוא אחד ממקורות הירדן. הוא בוקע למרגלות מערה מסתורית ובדרכו חולף במפל מים ציורי. זהו נחל איתן הממוקם ליד הישובים שאר ישוב ושניר. ניתן לבקר בו במשך כל השנה, אבל בקיץ זוהי חוויה מיוחדת במינה ומרעננת במיוחד. שמורת נחל חרמון משתרעת לאורכו של הנחל, מאזור מעיינות הבניאס ועד ראשית הירדן, צפונית לשדה נחמיה. מסלול ההליכה המרכזי בשמורת הטבע הוא ממעיינות הבניאס למפל הבניאס. ישנן שתי כניסות בתשלום שהוסדרו למסלול זה, האחת בקרבת המפל סמוך לקיבוץ שניר והשנייה לצד המעיינות בתחום שמורת החרמון. הגישה לשתי הכניסות היא מכביש 99.

החצבני (שמורת נחל שניר)

לאורך נחל שניר, הארוך ביותר ממקורות הירדן, צומחים להם עצי דולב יפים וגבוהים. מלבד אלו צומחת לאורכו צמחייה מגוונת הכוללת בין היתר עצי ערבה מחודדת, חלביב יווני (צמח מטפס נדיר ביותר), הרדוף הנחלים, פטל קדוש, פרע ריחני, פרח מחודד ועוד. מעל לאפיק הנחל, במדרון הבזלתי, בולטים שיחי שיזף השיח, אלון התבור ועצי שיזף מצוי. הכניסה לשמורת נחל שניר היא בתשלום, שכן הוסדרו בה שבילי הליכה מטופחים והיא כוללת בין היתר חנייה מסודרת, ברזים עם מי שתייה ושירותים. הגישה הראשית היא מכביש 99. במחלף הגושרים יש לפנות ימינה לפי השילוט ואז שמאלה מתחת לכביש 99 במעבר התת קרקעי. לאחר מכן יש להמשיך בכביש חקלאי כק"מ אחד לפי השילוט, עד לפנייה שמאלה לכניסה לפארק שניר שבו שוכנת השמורה.  

התנור (שמורת נחל עיון)

שמורת נחל עיון ממוקמת ממזרח למטולה והגישה הראשית אליה היא מכביש שמוצאו מכביש 90, ממנו הוא מסתעף כ-4.3 ק"מ צפונה מצומת תל חי. הגישה הנוספת היא מתוך מטולה, אך מומלץ לתת עדיפות לגישה הראשית שכן הגישה הראשית פתוחה במשך כל שעות הפעילות של השמורה ואילו הגישה המשנית לא פתוחה באופן רציף. בין שתי הכניסות לשמורה מחבר שביל מסומן כחול 2001.

נחל עיון הוא אחד ממקורות הירדן. הוא נובע בפאתי מרג' עיון שבדרום לבנון וזורם דרך עמק עיון לכיוון מטולה. דרומית למטולה הנחל חצב קניון מרשים הכולל חמישה מפלים: מפל עיון, שגובהו תשעה מטרים, מפל הטחנה שגובהו 21 מטרים, מפלי האשד שגובהם חמישה ותשעה מטרים ומפל התנור, המפורסם ביותר, שגובהו 30 מטרים.  

בקניון ניתן ליהנות מחורש ים תיכוני הכולל בין היתר אשחר ארצישראלי, אלה ארצישראלית, אחירותם החורש ואדר סורי, שזהו האתר היחיד שבו הוא צומח בין הר מירון לחרמון. 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות