x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב

טיולי סתיו מומלצים בצפון

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

טיולי סתיו מומלצים בצפון

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

אמנם עונת הקיץ מתקשרת לנו עם יציאה לים, לכנרת או לטיול בנחל – אבל מזג האוויר המעט קריר והטמפרטורות הנוחות המגיעות אלינו בעונת הסתיו, מאפשרות לנו לגלות מסלולי טבע מאתגרים, נופים מרהיבים וחוויות חדשות. צאו מהשגרה ומצאו את מסלול הטיול הסתווי שהכי מתאים לכם

לגלות מכתשים ביער אודם
לפני כ-120 שנה היה יער אודם יער ענק שכיסה את הגולן העליון כולו. כיום יער אודם שוכן בשמורת יער אודם ברמת הגולן, ומזכיר לנו יער אירופאי שנראה כאילו נלקח מסיפור ילדים, הודות לצמחייה העבותה ולעצים הגבוהים בשילוב מזג האוויר המעונן.
ביער מפוזרות 23 "ג'ובות" – המילה "ג'ובה" בשפה הערבית מתארת בור גדול או מכתש. המכתשים
ככל הנראה נוצרו בעקבות פעילות געשית וגזים שהתפרצו מתחת לפני האדמה. במסלול הטיול הנמשך כשעתיים לאורך 1.5 ק"מ,  נגיע ברגל עד ל"ג'ובה הגדולה" – מכתש שקוטרו 250 מטר ועומקו כ-60 מ'.
 

פריחות ותצפית לנוף יודפת
יודפת הוא מושב שיתופי בגליל המערבי התחתון. המושב ממוקם ברכס יודפת למרגלות הר עצמון, על חורבותיו של היישוב הקדום מימי בית שני. היישוב נהרס בעת המרד היהודי בשלטון הרומי. את המסלול נתחיל למרגלות הר עצמון, נעבור ביער שופע עצי אלון ואלה, מערות ושרידים ארכיאולוגיים כמו בורות מים וגתות מימי המרד הגדול, אז התחוללו במקום קרבות עקובים מדם בין הרומאים ליהודים. המסלול נפרס לאורך 3 ק"מ ונמשך כשעתיים – אם תגדילו לעלות בשביל אל פסגת הר עצמון, תוכלו ליהנות מנוף יפהפה של בקעת בית נטופה.

 

לאורכו של הירדן - טיול ברכב
למה לא לנצל את הנסיעה ברכב מהצימר או אליו לגיחה קצרה לירדן? מתאים גם למי שמעוניין במנוחה מההליכה הרגלית במסלול, ולהחליפה בהנאה מהנוף הצפוני שנשקף מחלון הרכב. מסלול הנסיעה מתחיל בצומת חורשת טל, לאורך כביש 918, לאורכו פרוסים שדות כותנה וצמחייה המכסה את "הזולות" של נחל דן ונחל החצבאני. נעלה על דרך סלולה מעט אחרי כפר סאלד שתוביל אותנו לאתר תל קליל, לרגליו נובע מעין עין קליל. בהמשך הדרך נעבור בין שדות הפרי של קיבוץ להבות הבשן, שמורת עין אלה, גשר החמישה, דרך הירדן ההררי ועוד. 

עוד לא ארזתם את נעלי ההליכה? הצפון בעונת הסתיו מציעה חוויה של טבע וחופש.
גם אם אתם לא מטיבי לכת, מגיע לכם לנוח ולנפוש - חפשו צימרים מומלצים בצפון והזמינו לכם חופשה סתווית ורגועה!
 

אל תשכחו להתעדכן במבצעים ובהטבות במיוחד לגולשים של צימר:

צימר בפייסבוק צימר ביו-טיוב צימר בטוויטר צימר בגוגל

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות