x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

שביל ישראל: המידע הנחוץ למטייל החרוץ

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

שביל ישראל: המידע הנחוץ למטייל החרוץ

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

שביל ישראל נחשב כאחד מהאטרקציות המיוחדות ביותר בארץ עבור מטיילים מהארץ ומהעולם. בכל שנה אלפי מטיילים צולחים את השביל במלואו, ועשרות אלפים עושים חלקים נבחרים ממנו. האוכלוסייה היא מגוונת וכוללת מטיילים בגילאי 18 שמחליטים לעשות טרק לפני הגיוס, דרך צעירים לפני הטיול הגדול שאחרי הצבא וממשיך במשפחות שלמות ופנסיונרים. מדובר בחוויה שמתאימה לכל גיל.

שביל ישראל נחנך בשנת 1995 ונבחר על ידי מגזין נשיונל ג'יאוגרפיק לפתוח את הרשימה של 20 מסלולי ההליכה הטובים ביותר בעולם. במגזין נכתב שהבחירה בשביל ישראל נעשתה בגלל שילובי הנוף השונים אליהם נחשפים בדרך החל מהמדבר והבדואים, דרך הנופים המקראיים והאתרים ההסטוריים, חופי הים, הקיבוצים וחיי היומיום הישראליים המודרניים (עם הזדמנות לעצור בתל אביב וירושלים).

קצת מידע במספרים

זהו שביל המותאם להליכה וחוצה את ישראל לאורכה מקיבוץ מדן שבצפון ועד למפרץ אילת שבדרום. אורכו של השביל כ-1,000 קילומטרים והוא מסומן בשלושה פסים צמודים: לבן, כחול וכתום.
כאשר הפס הלבן ארוך יותר מהשאר זה אומר שאתם במסלול לכיוון צפון (הצבע הלבן מסמל את החרמון), וכאשר הפס הכתום ארוך יותר זה אומר שאתם במסלול לכיוון דרום (הצבע הכתום מסמל את המדבר).  
השביל מכיל 44 מקטעים כאשר אורך כל מקטע הוא בין 12 ל-14 קילומטרים. ניתן להתחיל ולסיים את השביל בכל נקודת מקטע רצויה. עשיית כל השביל המלא לוקחת בין חודש וחצי לחודשיים.

תקופות מומלצות לטיול בשביל ישראל

החודשים המומלצים ביותר להלך בשביל הם בין אוקטובר לאפריל. כאשר התקופה המומלצת ביותר להתחיל את השביל היא חודש פברואר הקריר. כדאי להתחיל את השביל מדרום לכיוון צפון, כך כשמגיעים לצפון בסביבות חודש אפריל זוכים לחזות בפריחה הססגונית של תחילת האביב.

שביל ישראל עובר במקומות שונים ומיוחדים בארץ ותוך כדי הליכה נחשפים לתמונות נוף שונות. החל מצורות יישוב שונות כמו ערים, קיבוצים, יישובים ועוד, דרך נחלים, יערות, הרים, חופים ואתרים הסטוריים.

מלאכי השביל

במהלך הטיול בשביל, המטיילים נדרשים לאתר מקומות לינה, מקומות לאכול בהם, להתקלח ולנוח. בדיוק בשביל זה התאגדו "מלאכי השביל". מלאכי השביל הם אנשים הגרים באיזורים בהם השביל עובר, ומתנדבים לעזור למטיילים במתן שירותים ללא עלות או בעבור תשלום סמלי. הם פותחים את ביתם ומציעים למטיילים מקום לינה, מקלחת חמה, ארוחה משביעה או רק עצירה להתרעננות. פרט למלאכי השביל האדיבים, במהלך הדרך ניתן לעצור בבתי הארחה, צימרים או אכסניות שונות שמציעים למטיילים שירותי לינה ושירותים מוזלים.

ציוד חשוב

במהלך ההליכה בשביל, כל הציוד צריך להיות על גבם של המטיילים מאחר והם ונודדים ממקום למקום. מומלץ לא לשכוח מפה, נעלי הליכה נוחות, תיק נוח (חשוב!), שק שינה, שתייה וחטיפים לעת הצורך. ישנן נקודות עצירה שניתן למצוא בהן חנויות נוחות, וכדאי בכל עצירה שכזאת לבדוק את מצב המים והחטיפים ולהשלים את המלאי בהתאם. חשוב לקחת בחשבון שישנן נקודות (בייחוד באזור הדרום) בהן יש מרחק רב בין חנות אחת לאחרת וצריך להצטייד בהתאם.
 

אל תשכחו להתעדכן במבצעים ובהטבות במיוחד לגולשים של צימר:

צימר בפייסבוק | צימר ביו-טיוב | צימר בטוויטר | צימר בגוגל

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות