x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב

על האש: 10 מקומות מומלצים למנגל ביום העצמאות

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

על האש: 10 מקומות מומלצים למנגל ביום העצמאות

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

בכל שנה יום העצמאות הוא סיבה אמיתית למסיבה, בין אם זה במופעים השונים ברחבי הארץ בערב יום העצמאות ובין אם זה ביום העצמאות עצמו, שבו רוב עם ישראל נוהג לצאת לגינה או לפארק ולעשות את מה שהוא הכי טוב בו – לאכול. וכשמצטרף גם מנגל לכל הסיפור,  זה אפילו יותר טוב. השנה המדינה חוגגת את יום הולדתה ה-70, מה שאומר שהכל יהיה גדול יותר – החגיגות, המופעים, הזיקוקים וגם האוכל.
  
אבל כדי שהמדינה שלנו תזכה להגיע גם לשנים הבאות כשהיא נקייה, רעננה ומסודרת, אנחנו צריכים לגלות אחריות ו"למנגל" רק במקומות המותרים לכך. אז לפני שאתם אורזים את המנגל, הבשרים ואת פק"ל הקפה, הכנו לכם רשימה של פארקים, יערות וחופים בכל רחבי הארץ שמותר לעשות בהם "על האש" ולא שכחנו גם לחפש לכם צימרים שווים באזורים האלה, כדי להפוך את המאורע לחופשה כיפית אמיתית.   
  
איפה לעשות על האש בדרום?
 
 
פארק אופקים

בצידה המזרחי של העיר אופקים נמצא יער אופקים הגדול שבו הוקם פארק אופקים במסגרת פרויקט "לב הפארק". לצד היער יש חניון גדול עם גישה לבעלי מוגבלויות, שמהווה בסיס יציאה נוח לסיורים באתרי הפארק השונים, בהם מערת אלג'ריר, ששימשה כמאגר מים קדום בתקופה שישב בה המושל הטורקי במאה ה-19. בפתח המערה נמצאת מחצבה שבה נחצבו אבני בניין שמהריסותיו בנו העות'מאנים את מבצר פטיש שעומד שם עד היום. בלב המדבר יש מדשאות מוצללות שמהוות נקודת תצפית לעבר המבצר והמערה ועליהן ניתן להדליק מנגלים.
 
 יער שוקדה

יער שוקדה הוא יער קהילתי שנמצא בנגב המערבי והוא מציע מגוון רחב של מתקנים ופעילויות, בהם מסלול אופניים לרוכבים מקצועיים, אמפי לישיבה, חניונים ועמדות מנגל. ביער נמצאים נחל גרר ונחל בוהו שמתחיל בעיר נתיבות, באר האנטיליה שנמצאת בחורבת א-צפאריה אשר נבנתה בתקופה העות'מאנית ובור מרווה שנקרא על שם בת קיבוץ עלומים, מרווה בביאן, אשר נפטרה ממחלת הסרטן כשהייתה בתיכון.    

את הלילה אנחנו ממליצים לכם לבלות בצימר בדרום באווירה מדברית ובשקט מרגיע.
  
אתרי מנגל מומלצים בצפון
 

יער מירון-בירייה

היער הגדול ביותר שנטע האדם בגליל משתרע על פני 21 אלף דונם וכולל אתרים מגוונים שיכולים לפנות לקהלי יעד שונים, כמו קברי הצדיקים של אלקנה רבי בנאה ויונתן בן עוזיאל שהשתטחות על קברו הפכה סמל למציאת שידוך, קבר חוני המעגל, אנדרטת חטיבה 37, בית הכנסת נבוריה, מצפה אורי, חוות בת יער, שביל החלמוניות, חורשת אשבל ומסלול אופניים מעגלי. חלק מהאתרים מונגשים גם לבעלי מוגבלויות.  ברחבי הפארק יש מספר אזורים מסומנים שניתן להדליק בהם מנגלים.

 

חורשת עין תאופיק / עין עקוב

החורשה שנמצאת בתוך יער מבוא חמה המשקיף על הכנרת, היא מקום מצוין לממנגלים, כי יש בה שולחנות פיקניק מובנים ומוצלים. מעבר לזה, נמצאת שם גם נביעת עין עקוב שמפיקה מים לאורך כל השנה ומפל קטן שיורד אל הבריכה ומהווה נקודת התרעננות מצוינת. היתרון הכי גדול של החורשה הוא המיקום הנהדר שלה, שהופך את הדרך אליה לחוויה בפני עצמה.

מצפה אופיר

המצפה שנמצא על מצוק בדרום רמת הגולן ומשקיף לכנרת, הוקם לזכרו של אופיר, בן הישוב גבעת יואב שנפטר בגיל 16. אביו של אופיר, אשר הקים את המצפה, נטע בו 16 עצי זית המסמלים את שנות חייו של אופיר. ניתן לצאת לטיול רגלי שנמשך 3-4 שעות אל ביר-א-שגום, קרן עין גב וקיבוץ עין גב וליהנות כל הדרך מהנוף המרהיב. במצפה עצמו ניתן לעשות פיקניק ולשבת לאכול על השולחנות המוצלים.

ואם אתם כבר באזור, ממש לא כדאי לכם לפספס את החוויה שנקראת צימר בצפון. אפילו תוכלו לבחור בין צימר כפרי מעץ לבין צימר יוקרתי ושיקי.
 
 
מקומות למנגל באזור ירושלים

חניון הזיתים – יער אשתואל

אחד המקומות המיוחדים ביותר לפיקניק באזור ירושלים נמצא בלב יער אשתואל. בין עצי האורן ופריחת הצבעוני, עומד חניון הזיתים שנתרם על ידי נדבן שוויצרי אנונימי ובו עשרה שולחנות פיקניק העשויים מאבן, לצד סוכת משחקים לילדים. מותר להדליק במקום מדורה. המרחבים העצומים והשקט המרגיע הופכים את כל החוויה למושלמת.

בריכת דובק

בריכת דובק היא מעיין מלאכותי שהוקם לזכרו של פקח הקרקעות של גוש עציון, דב ויינשטוק. מימי הבריכה מגיעים ממעיין עין סג'מא והם קרירים ונעימים לטבילה. המקום מאוד רומנטי ומתאים בעיקר לבילוי זוגי בטבע והוא גם נגיש לבעלי מוגבלויות. יש בו מתקני מנגל, כך שמותר לעשות "על האש" ומי שמעוניין לקחת את החוויה צעד אחד קדימה וללון בחיק הטבע אף יכול להקים שם מאהל.  

אם אתם פחות בעניין של לחלוק שק"ש עם חיפושית, אתם יכולים לברר אם יש מקום פנוי בצימר באזור ירושלים ולנצל את זה גם כדי לטייל בכותל ובעיר העתיקה.

איפה אפשר לעשות על האש באזור המרכז והשפלה?

פארק הירקון

הפארק העצום שנמצא בצפון תל אביב הוא בין הפארקים המפורסמים ביותר בארץ והאהובים ביותר על צעירים ומשפחות. הפארק מציע מדשאות גדולות עליהן מותר למנגל, לצד אתרים היסטוריים, גנים ייחודיים, פינות חי ואפשרויות לשייט באגם ולרכיבה על אופניים. כל אלה הופכים את השהות בפארק לנעימה ומיוחדת.

חוף גבעת עלייה יפו

לא רק בפארקים ויערות מותר לעשות פיקניקים, אלא גם בחופים. ואם כבר חופים, אז חוף גבעת עלייה ביפו הוא הבחירה המושלמת. החוף מעוצב בסגנון מזרחי עם קשתות מאבני כרכור ויש בו גם מדשאות. מי שמעוניין לעשות "על האש", יכול לעשות זאת בחופשיות על הטרסות ועל הדרך גם ליהנות מהנוף היפהפה.  

תל צפית

בדרום השפלה נמצא תל ארכיאולוגי שנקרא תל צפית ובו נמצאת התצפית הגבוהה ביותר במישור החוף הדרומי. ליד התל נמצא יער חרובית, בו אפשר לטייל רגלית בשבילים הייעודיים, ליהנות מהמתקנים השונים ולשבת לאכול על שולחנות הפיקניק מול הנופים המדהימים של השפלה.

את הפיקניק אתם יכולים לקנח בצימר באזור המרכז שבחלקם אפילו יש בריכה שמתאימה בדיוק למזג האוויר הזה ומאפשרת לסיים את הטיול בצורה המהנה ביותר.

זכרו לבדוק לפני כל ביקור בחורשה, יער או חוף ברחבי הארץ האם מותר להדליק מנגל ולעשות פיקניק במקום. בכל מקרה, זכרו שהאחריות להשאיר את המקום נקי ומסודר היא עלינו ולכן חשוב להצטייד בשקיות זבל ולדאוג להשאיר סביבה נקייה, לטובת המבקרים הבאים, לטובת בעלי החיים באזור ולטובת כל עם ישראל.

חג עצמאות שמח!

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות