x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
מבצע סופ
שזור - מושב
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

איפה מטיילים עם הילדים בחורף? המלצות

צוות צימר, עדכון אחרון: 8/1/2023

איפה מטיילים עם הילדים בחורף? המלצות

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

אם אתם הורים לילדים אתם בוודאי יודעים שאין דבר משמח ילדים יותר מטיול בטבע, ובמיוחד אחרי הגשם, כשהאוויר נקי וקריר והכל מסביב פורח. מה יהפוך טיול למושלם עבור ילדים?  אם מדובר בגילאים צעירים,  רוב הילדים (וההורים) יעדיפו טיול קצר ומלא בחוויות, בדרגת קושי שאינה גבוהה מדי, ואם החלטתם לנסוע לסופשבוע לחופשה בצימר בצפון תוכלו לשלב את הטיולים יחד עם מנוחה ופינוקים בצימר.

ריכזנו עבורכם מספר מסלולים קלילים בצפון הארץ, המתאימים במיוחד למשפחות עם לילדים בימי החורף.

נחל מערות – הכרמל

שמורת טבע נחל מערות משתרעת משני צידי נחל מערות הכרמל, מול נוף עוצר נשימה. המקום מוכר כאתר מורשת עולמית בזכות המערות שבהן נמצאו שרידים מהתקופה הפרה היסטורית. בשמורה גם תצוגה הממחישה את חיי האדם הקדמון, כולל סרט וחיזיון אור קולי. במקום מספר מסלולים מעגליים, ואם אתם מטיילים עם ילדים קטנים אנו ממליצים על מסלול של 3 ק"מ, מהכניסה לשמורה עד לשביל ישראל, המלווה בסימון שבילים בצבע כחול. בנוסף, תמצאו במקום גם שביל רגליים יחפות שילדים אוהבים במיוחד, גם בחורף.

החלטתם להישאר לישון בצפון? אזור הצפון משופע בצימרים, ואם אתם בטיול משפחתי, כדאי לבדוק לפני הטיול את מבחר הצימרים למשפחות בצפון, הממוקמים בסביבה כפרית ופסטורלית ובקירבה למסלולי הטיולים השונים.

פארק הגשרים התלויים – נשר

פארק נשר נמצא במורדות הצפון מזרחיים של הכרמל, ובו מאות דונמים של עצי אורן ואלון. במרכזו אטרקציה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הוואדי, המספקים חוויה מרגשת. מדובר במסלול מעגלי של כמה מאות מטרים, שבו ניתן להשקיף על נוף יפיפה. בסיום המסלול תוכלו לשבת לפיקניק בפארק והילדים יוכלו לבלות במתקני השעשועים.

מחפשים אפשרויות לינה באזור חיפה? אנו ממליצים לכם על צימרים בחיפה  או בסביבותיה. תוכלו לשלב את הטיולים באירוח דרוזי באזור – בצימרים בדליית אל כרמל או צימרים בעוספיא.

יער חניתה – מסלול בגליל המערבי

יער חניתה משתרע על פני כ- 2,300 דונם בהרי הגליל המערבי, ותמצאו בו מסלול מעגלי המתאים לכל המשפחה (ולילדים מגיל 5-6 ומעלה). הטיול ביער מתאים לכל עונות השנה, אבל בחודשי האביב והחורף  תמצאו במקום פריחה מדהימה. תוכלו לטייל במסלול המעגלי של שביל הבאר, מסלול שאורכו כ-2 ק"מ, להעניק לילדים שיעור מזורז בהיסטוריה בעזרת ביקור באתר המשוחזר של חומה ומגדל, שבו התיישבו ראשוני חניתה, וגם לבקר בעין כובשים – בריכת מעיין שנבנתה בתקופה העות'מאנית ובה שביל יפיפה שבסופו מקום מעולה לפק"ל קפה.

איפה ישנים באזור? תוכלו לבחור ממגוון  הצימרים בגליל המערבי, בהם צימרים בלימן או צימרים בשזור.

שביל הפסגה בהר מירון

שביל הפסגה בהר מירון הוא מסלול  המתאים לכל המשפחה באורך של 1.5 קילומטר, והוא חלק משמורת הר מירון. המסלול מקיף את פסגת הר מירון (בגובה 1,208 מטר), שהיא הגבוהה שבפסגות הארץ למעט החרמון. תוכלו ליהנות במקום מתצפית אל הרי הגליל העליון, רמת הגולן והחרמון ואפילו הרי לבנון. בחודשי החורף תוכלו להתענג על פריחת אירוס הלבנון ורקפת יוונית, סחלבן החורש ובאביב – מפריחה של צבעוני ההרים.

התעייפתם? ממליצים להישאר ללילה באחד מהצימרים בגליל העליון, בצימרים בהר מירון  או בצימרים באמירים.

ולסיום – המלצה על טיול קליל  למשפחות באזור ירושלים, מתאים גם לתושבי המרכז שלא מעוניינים בנסיעה ארוכה לצפון הארץ:

גן לאומי עין חמד

גן לאומי עין חמד מוקם במרחק נסיעה קצר מירושלים, ובין השבילים הקסומים מספר אתרים שישמחו ילדים ומבוגרים כאחד, מספר נקודות תצפית נהדרות, ושלכת יפיפייה בחודשי הסתיו.

מבצר צלבני - "אקווה בלה" (המים היפים) הוא מבצר מימי הצלבנים ששימש, כפי הנראה, כחווה חקלאית.

מערת הקבורה - מסלול הליכה מעגלי דרומית לנחל כסלון שמוביל מערת קבורה קדומה מימי בית ראשון.

שמורת אלונים - שמורת טבע קטנה שבה עצי אלון עתיקים, הגדולים ביותר מסוגם בהרי ירושלים.
המקום מתאים גם לעגלות ולאנשים עם מוגבלויות.

איפה ישנים באזור?  בצימרים בירושלים, כמו הצימרים בעין כרם.
 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות