x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים

שלכת, פריחה ונדידת ציפורים – המלצות לטיולי סתיו ברחבי הארץ

צוות צימר, עדכון אחרון: 15/11/2022

שלכת, פריחה ונדידת ציפורים – המלצות לטיולי סתיו ברחבי הארץ

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

הסתיו כבר איתנו, ומביא עימו לא רק מזג אוויר נעים וקריר אלא גם את נדידת הציפורים, עלי שלכת ואת פריחת החצבים, הסתווניות והחלמוניות. ריכזנו עבורכם מספר המלצות לטיולי סתיו, מהצפון ועד הדרום.

מסלולי טיול בצפון הארץ:

עונת המעבר מהווה זמן נהדר לטיול בצפון, במיוחד אחרי הגשמים הראשונים. אנו ממליצים לכם לצאת לחופשה באחד מהצימרים בצפון, ולשלב את השהות בצימר עם טיולים קצרים באזור, ביניהם:

יער אודם ברמת הגולן

יער אודם נמצא בגובה של כ-1,000 מטרים, למורדות הר אודם שבהרי הגולן. מדובר ביער אלונים מרשים, מקום קסום לטיול בכל עונות השנה. אם תבקרו במקום בסתיו, תוכלו ליהנות מפריחת הכרכומים ומהשלכת המדהימה – העלים הצהובים של הלבנה והתאנה; העלים הכתומים של האלות, ועלי הפטל האדומים. מומלץ לשלב בטיול ביקור ב"ג'ובה הגדולה" – בור וולקני ענק במרכז שמורת יער אודם.

איפה ישנים בקרבת מקום? באחד מהצימרים שברמת הגולן, בצימרים באודם או בצימרים בחד נס.

שמורת טבע נחל עמוד

אורכו של נחל עמוד הוא 25 ק"מ, הוא חוצה את הרי הגליל ומגיע עד הכנרת. ניתן לטייל בנחל עמוד במספר מסלולים, בדרגות קושי שונות ומשני מסלולים. בשמורת נחל עמוד תמצאו נוף קסום, צמחיה עשירה ומסלול שמומלץ להגיע אליו בדיוק בסתיו – מצד אחד שלכת מרהיבה, ומצד שני תחילת הפריחה האופיינית לעונה.

נחל מורן ונחל נריה

הר מירון הוא הפסגה הגבוהה ביותר ממערב לירדן, ושמורת הר מירון היא השמורה הגדולה ביותר בארץ. במקום תמצאו חורשות יפיפיות שבהן עצי אלון וקטלב, נחלים ומעיינות ובתקופת הסתיו גם פריחה מרהיבה. כדאי לצאת למסלול מעגלי בין נחל מוריה ונחל מורן שאורכו כ-6.5 ק"מ, או למסלול שביל הפסגה, שמאפשר תצפית להרי הצפון ואורכו כ-2 ק"מ בלבד. אם תגיעו אחרי הגשם, תוכלו להתרשם מאדמונית החורש, ומפריחת הסתווניות, הכרכום והחלמוניות שבמסלול, המתאים לכל המשפחה.

איפה ישנים באזור? תוכלו לבחור באחד מהצימרים בגליל העליון או בצימר בצפת.

אגמון החולה

אגמון החולה הוא אגם מלאכותי במרכז עמק החולה שמושך אליו עופות ימיים וציפורים נודדות, שבוחרות באגם כנקודת עצירה בדרכן לאפריקה. אם תבקרו במקום בחודשי הסתיו תוכלו לצפות באלפי השקנאים והעגורים שממלאים את האגם, ואפילו בלהקת פלמינגו. בכניסה לשמורה תוכלו לשכור אופניים או רכבי גולף, לצאת לסיור מודרך בעגלת מסתור המאפשרת תצפית קרובה על הציפורים, או לנצל את מזג האוויר הנוח להליכה בשבילי השמורה.

מסלולי טיול באזור ירושלים:

נחל קטלב

במסלול של נחל קטלב שבהרי ירושלים תמצאו נופים מרשימים, מעיינות ומסלול הליכה בערוץ הנחל שיורד לכיוון נחל שורק. המסלול קצר אך תלול, ובעונת הסתיו תוכלו ליהנות ממגוון חלמוניות, סתווניות, כרכומים ועצי קטלב אדומים, שמספקים מראה מרהיב.

גן לאומי עין חמד

במרחק של כ-40 דקות נסיעה מתל אביב, ובמרחק נסיעה קצר מירושלים נמצאת שמורת טבע יפהפייה שבה מעיינות, מבצר צלבני, בריכות עם צמחיית מים ועצי אלון ודולב גבוהים ומרשימים. בעונת הסתיו מקבלים עלי הדולב צבעי שלכת מדהימים. אתר אידיאלי לחובבי הצילום ולכל מי שרוצה להרגיש לכמה שעות כאילו הוא בחופשה סתווית בחו"ל. מומלץ להמשיך את החופשה ולהישאר ללון באחד מהצימרים בירושלים.

מסלול בדרום - שביל החלמוניות בירוחם

בחודשים אוקטובר ונובמבר תמצאו בשמורת החלמוניות בירוחם פריחה מרהיבה של עשרות חלמוניות. אנו ממליצים לכם לנסוע לשמורה ולטייל בשביל מיד לאחר הגשמים הראשונים כדי לצפות בפריחת החלמונית הגדולה.  כדאי להקדיש מספר שעות לטיול ארוך בשמורה, וליהנות מהאתרים הארכיאולוגיים ומהנופים המרשימים. תוכלו גם להישאר ללון באחר מהצימרים בדרום או בצימר בנגב, ולנצל את הזמן באזור לטיול לילה בנחל חווארים.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות