x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב

טיול בציפורי – חופשה חלומית בציפורי והסביבה

צוות צימר, עדכון אחרון: 7/11/2022

טיול בציפורי – חופשה חלומית בציפורי והסביבה

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

מושב ציפורי ממוקם במרכז עמק יזרעאל, בסמוך לנצרת, במרחק של כ-25 ק"מ מטבריה ומחיפה. המושב הוקם כשנה לאחר קום המדינה, והוא נקרא על שם היישוב הקדום ציפורי ששכן במקום. ציפורי העתיקה הייתה אחת הערים החשובות ביותר בתקופת המשנה והתלמוד – בירת הגליל, שבה נחתמה המשנה. מיקומו הנוח של הישוב, באחד מהאזורים היפים ביותר בארץ, הפך אותו לאטרקציה תיירותית עבור חובבי טבע ואתרים היסטוריים וארכאולוגיים. חולמים על חופשה בנוף גלילי? אנו ממליצים לכם לצאת לחופשה בצימר בצפון, ולהקדיש לביקור באזור ציפורי יומיים לפחות.

איפה מבלים באזור ציפורי?

בנחל ציפורי, הזורם כל ימות השנה, תוכלו לבלות בטיול שמתאים לכל המשפחה, הכולל טחנות קמח וצמחייה עשירה. לאורך הנחל מספר מסלולים, אבל אם אתם מחפשים את המסלול הקל יותר, כדאי לעקוב אחרי הסימון הכחול לאורך הנחל, במסלול שאורכו כ-3 ק"מ. באביב ובחורף תיהנו מפריחה עשירה, ובקיץ תוכלו לבלות במעיין. אם ברשותכם רכב שטח, תוכלו להמשיך בנסיעה בדרך העפר. בנחל ציפורי שלושה מעיינות, ואנו ממליצים לכם לא לוותר על ביקור וטבילה בעין יבקע, המכונה גם "מעיין הסוסים" – בריכת מים גדולה שבה המים קרירים וצלולים (קחו בחשבון שהמקום עמוס מאוד בסופי שבוע).

במרחק שני ק"מ מהמעיין ממוקמת טחנת הקמח, המכונה גם טחנת הנזירים. מומלץ לטפס לחלק העליון של המבנה לתצפית מדהימה על אזור הגליל התחתון.

איפה ישנים באזור ציפורי ? באחד מגבעות ציפורי נמצאים בתי האירוח של כפר ציפורי, הבנויים בסגנון כפרי, מוקפים במדשאה גדולה, משקיפים לנוף עוצר הנשימה של בקעת בית נטופה והגליל התחתון, ומתאימים גם לאירוח משפחות גדולות. תוכלו  גם ללון באחד ממבחר הצימרים בגליל התחתון, שרובם נמצאים במרחק נסיעה קצר מהאתרים והאטרקציות שבאזור.

 הגן הלאומי ציפורי

הגן הלאומי ציפורי הוא שמורת טבע של רשות הטבע והגנים, והוא אחד מהגנים הגדולים בארץ, בו תוכלו למצוא עשרות פסיפסים מיוחדים מהתקופה הרומית והביזנטית, וכן שרידי מגורים מהרובע היהודי. שאחד הפסיפסים היפים נמצא בבית הכנסת העתיק, ובו פסוקים בשלוש שפות: עברית, ארמית ויוונית. מוקדי עניין נוספים בשמורה הם השריד המשוחזר של התיאטרון הרומית והמצודה הצלבנית – ממנה תוכלו לעלות לתצפית מרהיבה. לסיום, מומלץ לעצור למנוחה באחד משולחנות הפיקניק במקום.

אתר מעניין נוסף הוא כנסיית סנטה אנה, שנמצאת בגבול מושב ציפורי. לפי המסורת הנוצרית התגוררו במקום אנה ויהויכין, סבו וסבתו של ישו, הוריה של מריה. במקום נמצאים שרידי כנסייה גדולה עם שלוש קשתות אבן מרשימות.

טיולי טרקטורונים וריינג'רים

חובבי אקסטרים? באחוזת ציפורי הסמוכה תמצאו טיולי טרקטורונים ברכבי ריינג'ר שיעניקו לכם חוות שטח מדהימה בנופים הירוקים של הרי הגליל. מסלולי הטיול מגוונים, ומתאימים לטיולי זוגות, משפחות ולקבוצות חברים. מחפשים אטרקציות לילדים? תכלו לבלות בחוות רנצ'ו מניס, חוות סוסים ותיקה בציפורי שמציעה מגוון אטרקציות: טיולי סוסים למשפחות ולזוגות. סדנאות לילדים, לקבוצות ולארגונים, ושיעורי רכיבה ספורטיבית מקצועית.

ביקור ביקב

באזור הגליל התחתון ניתן למצוא רשימה ארוכה של יקבי בוטיק איכותיים. יקב ציפורי הוא אחד מהם – תוכלו ליהנות במקום מארוחה משובחת, ומסיור הכולל טעימות יין. יקב מומלץ נוסף הוא יקב יונה, יקב אורגני שמארגן סיורים ביקב ובכרם, כולל טעימות וסיפור הקמת היקב.

אם אתם מטיילים בקבוצה, תוכלו לבלות גם במרכז לצמחי מרפא בציפורי, מרכז ייחודי  לגידול, עיבוד, ושיווק צמחי מרפא ותבלינים מרחבי העולם, או בסדנת בישול בפרטית בטעמים מקצה העולם – בה תוכלו להזמין סדנה פרטית לימי הולדת או ימי גיבוש, וגם להכין סלסלות אוכל, שתוכלו לקחת להמשך הטיול או חזרה לצימר.

לאטרקציות נוספות בגליל התחתון

מאחלים לכם חופשה נעימה בציפורי!

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות