x
המועדפים שלי


ראני צימר אירוח דרוזי
בית גאן
החל מ-
550
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

כך הפכו השכרת הקרוואנים לטרנד החם ביותר בתחום התיירות בישראל

צוות צימר, עדכון אחרון: 21/7/2024

כך הפכו השכרת הקרוואנים לטרנד החם ביותר בתחום התיירות בישראל

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

עלייתם של הקרוואנים  בתכנון החופשה של בישראל

הקונספט של השכרת קרוואנים בצפון כמו גם בנגב וים המלח  הוא כמובן אינו חדש במהותו. לאורך ההיסטוריה כולה, יצאו נוודים לסיורים בשיירות עם עגלות ופתרונות לינה ניידים. עם זאת, השימוש בקרוואן התקשר לרוב כפתרון מגורים ארעי מתוך הכרח לוגיסטי, ולא כאפשרות לחוויית תיירות מרתקת ומפנקת. כיום, הקרוואן משמש כפתרון מגורים נייד שמאפשר להביא את נוחות הבית לכל מקום בו נרצה לנפוש. אלו כמה הגורמים העיקריים לעלייה בפופולריות של פתרון זה בישראל.

ביקוש מוגבר לתיירות פנים

עליית מחירי הטיסות והמתיחות הביטחונית הובילו ישראלים רבים להפנות את תוכניות החופשה שלהם אל המגרש הביתי. גם בימי הקורונה, רבים בחרו לוותר על נסיעה לחו"ל ולנפוש בישראל. ההתמקדות ביעדים המקומיים הגבירו את העניין של הישראלים בפתרון הקרוואנים.

סיגל קרוואנים קרוואנים בכנרת בחוף האון
סיגל קרוואנים קרוואנים בכנרת בחוף האון 
 

התקדמות טכנולוגית בתחום הקרוואנים

הקרוואנים המודרניים מצוידים במתקנים מתקדמים המבטיחים נוחות חסרת תקדים. בדגמים מסוימים, התשתיות שנוכל ליהנות מהן אינם נופלים מאלו שנקבל בצימרים למשפחות. הנוחות המשופרת הזו הופכת היום את הקרוואנים לאופציה נוחה למטיילים שרוצים ליהנות מהטבע מבלי לוותר על הנוחות.

שינויים בדפוסי התרבות והרגלי הצריכה

ישראלים רבים מעוניינים כיום יותר מתמיד להכיר את הטבע מקרוב ולשהות בו. התשוקה הזו כיום מתפרשת על פני אוכלוסיות נרחבות מתמיד, אשר לא כולן בהכרח ירגישו בנוח בקמפינג ומחפשים נוחות. בהשכרת קרוואנים נהנים מהטוב משני העולמות. בנוסף, גם העלייה בעלויות החופשה בישראל דחפה רבים לחפש דרכים חסכוניות יותר לטייל. הקרוואנים מאפשרים למשפחות לשלוט טוב יותר במסלול הטיול ובעלות נמוכה בהרבה מזו שנשלם עבור צימר בערבה או בצפון.

עלייה במודעות הסביבתית

קרוואנים צורכים טביעת רגל פחמנית קטנה יותר בהשוואה לטיסה או שהייה בבתי מלון הצורכים כמויות אדירות של אנרגיה. במובן הזה, חופשה עם קרוואן לא רק מאפשרת להתחבר לטבע, אלא גם לשמור עליו.

קרוואנים בפארק תמנע קרוואנים בנגב
קרוואנים ממוזגים בפארק תמנע

כל היתרונות בוויתור על צימרים למשפחות ומעבר לקרוואן

נסיעה בקרוואן במהלך חופשה מציעה יתרונות רבים ומגוונים שמשנים מהיסוד את חוויית הנופש. אלו כמה מהיתרונות הבולטים ביותר שכדאי לבחון לקראת קבלת החלטה.

·         גמישות וחופש: קרוואנים מאפשרים למטיילים להגדיר את הקצב והמסלול שלהם בעצמם. ניתן יכול להישאר זמן רב יותר במקומות שהכי אהבנו ולהמשיך הלאה כאשר אנחנו מוכנים, מבלי להיות תלויים באילוצי המלון או הצימר. מדובר בתחושת חופש שהופכת בקלות עוד חופשה להרפתקה מרגשת.

·         עלויות נוחות יותר: בהשוואה ללינה בבתי מלון או כפרי נופש וצימרים, נסיעה בקרוואן יכולה להיות חסכונית יותר בהרבה. מעבר לעלויות ההשכרה והדלק, אנו בעצם רק נהנים מהטבע והחופש, יכולים לבשל את הארוחות שלנו בעצמנו ולחסוך הון תועפות, מבלי להפסיד כלום.

·         חיבור ישיר לטבע: חניוני קרוואנים זמינים היום במיקומים בלב הטבע, מה שמאפשר להתחבר באופן עמוק לסביבה, כמעט כמו בקמפינג. ניתן לחנות בגן לאומי, על שפת הים או בלב המדבר ולחוות את השקט הכי מקרוב שרק אפשר.

·         ידידותי למשפחות: קרוואנים הם בחירה מצוינת למשפחות. הם מציעים סביבה ביתית שבה משפחות יכולות לבשל, ​​לישון ולהירגע יחד. כיום ישנם גם מתחמי צימרים למשפחות שמציעים חניוני קרוואנים כחלק מהמתחם כדי ליהנות על הביקוש. כך, נוכל ליהנות מפתרון גמיש ונוח יותר אם נבחר בכך.

·         להצטרף לקהילה מתפתחת בישראל: חניוני קרוואנים מטפחים לעתים קרובות תחושת קהילה בקרב מטיילים. סביר מאוד להניח שנפגוש אנשים מעניינים, נגלה על מסלולי טיול שעוד לא חקרנו ואולי אפילו נכיר חברים חדשים. תופעת הקרוואנים יוצרת היום קהילת טיילים של ממש שתאפשר למצות את המיטב מהחופשה בדרך זו.

קרוואנ השחר בכנרת בחוף האון
קרוואן השחר קרוואנים ממוזגים בכנרת בחוף האון

 

טיפים יעילים לחופשה בקרוואן

אם מה שקראת עד כה מדבר אליך, ייתכן מאוד שהגיע הזמן להניח בצד את התכנון לעוד חופשה בצימרים למשפחות או במלון ולהתנסות בחוויה חדשה. כדי להבטיח שהחוויה הזו תהיה מהנה ונעימה, אלו כמה טיפים שכדאי להקפיד עליהם.

לתכנן את המסלול מראש

על אף שהקרוואן מציע גמישות גבוהה, חשוב שתהיה לנו תוכנית כללית – גם אם לא בהכרח נעמוד בה. חשוב לבחון מקרוב אילו כבישים ידידותיים לקרוואנים ומותאמים לגובה שלהם, היכן נוכל לחנות מבלי להסתכן בקנסות ואילו אטרקציות נוכל למצוא בקרבת מקום. כיום, כמעט ואין נקודה בישראל שאינה ידידותית לפתרון זה ונוכל למצוא מתחמי חניה לקרוואנים בצפון  ושלל חניוני קמפינג ונקודות בגנים לאומיים, בחופי הים שמאפשרים לחנות ללא כל בעיה. כך למשל במקרה של השכרת קרוואן בים המלח תקבלו עם החניה את מגוון השירותים כולל חיבור למים, חשמל, ברזיה ועוד.

לוודא שימתינו המתקנים הדרושים

חשוב לוודא שבחניוני הקרוואנים שבהם בכוונתך לשהות יש את כלל המתקנים הדרושים לשהייה נעימה ונוחה, כגון חיבורים למים וחשמל ופינוי פסולת. כשמדובר בשהיות ארוכות, מדובר בהיבט קריטי שחשוב לוודא מראש.

לארוז חכם ולהתאים את המתקנים לצרכים

שטח האחסון בקרוואן מוגבל. לכן, מומלץ לארוז רק את הנחוץ ביותר. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את מזג האוויר ולארוז בהתאם, במיוחד אם נוסעים לאזורים מגוונים כמו הערבה או אזורי החוף. זה הזמן לבחון מה יידרש לחופשה ולצייד את הקרוואן בהתאמות המתאימות כמו למשל מנגל נייד, מצעים נוחים, מטענים ניידים למכשירים דיגיטליים ואפשרויות בידור שיתאימו לכל המשפחה.

לכבד את הסביבה

החניה באזורי טבע מביאה עמה רגישות נדרשת. חשוב לאסוף היטב את הפסולת ולכבד את אוצרות הטבע שסביבך. יש להקדיש מחשבה כיצד להשאיר כמה שפחות עקבות אחרינו ולהקפיד על כלל נהלי הגן הלאומי או המתחם בו אנו נמצאים.

ליהנות מכל הטוב שיש לחוויית האירוח הישראלית להציע

השכרת קרוואנים בצפון קרוואנים ממוזגים ומאובזרים

לאלו שמחפשים לשלב את הקסם של הקרוואן עם הנוחות של צימרים למשפחות, זה הזמן לחפש אחר היעד המושלם לחופשה. אתר צימר מציע מגוון רחב של פתרונות לינה המותאמים לצרכים של משפחות ושל מטיילים בודדים כאחד. ממתחמי קרוואנים וקמפינג ועד לאתרי גלמפינג (Glamping) יוקרתיים וצימר בערבה ובצפון, כאן זמין לך תחת פלטפורמה אחת כל מה שצריך לחופשה בלתי נשכחת.

בין אם חיפשת צימר בכפר הדרוזי, צימרים למשפחות דתיות בדרום, או חניון קרוואן מושלם לחופשה בלב הטבע, כעת ניתן פשוט לחפש בקלות באתר, להתאים להעדפות שלך, להשוות מחירים ולבצע הזמנה נוחה באופן דיגיטלי. כדי לסגור את החופשה הבאה, פשוט מבקרים באתר ומתחילים לתכנן עוד היום את כל סידורי הלינה בנוחות חסרת תקדים. למענה על כל שאלה, אנו מזמינים אותך לפנות אלינו והצוות שלנו יחזור אליך בהקדם.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות