x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

מסלולי טיולים בארץ בעקבות האחים פרל

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

מסלולי טיולים בארץ בעקבות האחים פרל

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

אם אתם חובבי טיולים, אוהבים כל פינה בארץ ישראל ושולטים בכל מה שמתרחש ברשתות החברתיות, כנראה שאין צורך להציג בפניכם את האחים פרל, אבל לטובת אלה שעדיין לא גילו את שלישיית המופלאים האלה, נעים להכיר: אוהד, נטע ועידן פרל הפכו לכוכבי רשת אחרי שהסרטונים הקצרים שהם צילמו והעלו לרשת זכו לעשרות אלפי צפיות. 

מה כל-כך מיוחד בסרטונים? ובכן, מדובר בשלושה אחים שאוהבים לטייל בארץ והחליטו לתעד את הטיולים שלהם ולשתף את הגולשים במקומות המיוחדים שהם מבקרים בהם בארץ. הסרטונים מצולמים וערוכים בצורה מושקעת וקצבית ומתויגים בהאשטג  #באמיתי_טיול.  אבל אם תשאלו אותנו, הדבר היפה ביותר בשלושת האחים הוא האופן שבו הם מתאמצים להעלות למודעות את נושא הניקיון באתרי הטיולים, עם הסיסמה העממית אך הממצה: "מטיילים בארץ, אל תהיו חארות".

בכתבה הזאת נסקור את חמשת המקומות הכי שווים שהאחים ביקרו בהם ונתרום לכם מהמומחיות שלנו, עם המלצות לצימרים המצוינים שאפשר למצוא באזורים אלו.

מעיינות בהרי ירושלים

האחים ביקרו בשישה מעיינות בהרי ירושלים, אבל אנחנו נסקור רק שלושה מהם. הראשון הוא עין לימון ובו מערה שמובילה אל בריכה בעומק של מטר. המעיין נובע ממש מתוך המערה וניתן להגיע אליו דרך מפעל השיש בכפר עין רפא. אם ממשיכים משם עוד כ-100 מטרים מגיעים לחנייה, ממנה ניתן להגיע ברגל אל המעיין ששטחו 2X2 מטרים. אל המעיין השני, עין טייסים, מגיעים דרך קיבוץ צובא על כביש 395, שממנו יש שביל מסומן עד למעיין. הבריכה מעט גדולה יותר מזו שבעין לימון - שטחה הוא 3X2 מטרים ועומקה מטר וחצי. אל המעיין מובילה נקבה שכיף להסתובב בה. המעיין האחרון והמרוחק ביותר הוא עין לבן, אליו ניתן להגיע דרך החנייה של גן החיות התנ"כי. בעין לבן יש נקבה ארוכה באורך 10 מטרים ושתי בריכות, אחת עגולה ועמוקה (מטר וחצי) והשנייה מלבנית ורדודה (מטר). שלושת המעיינות שלווים ונעימים ומומלץ להגיע אליהם עם בגד ים, נעליים נוחות ופינג'ן קפה.

הטיפ שלנו: פרסו את הטיול ליומיים או שלושה, כדי שתוכלו לטייל במסלולים נוספים באזור או בעיר העתיקה בירושלים וללון בצימר באזור ירושלים.

נחל כזיב ומבצר מונפורט

המסלול הזה לגמרי מתאים למיטיבי לכת, אז אם אתם מאותם אנשים שיש להם נעלי טיולים מאסיביות, מוצ'ילה שנשארה מהטיול בדרום אמריקה והרבה כוח וסבלנות, המסלול הזה הוא בדיוק בשבילכם. מבצר המונפורט שהיה שייך למסדר צלבני, נהרס בשנת 1265 וכיום נותרו ממנו רק שרידים. התצפית מהמקום בו נמצאים שרידי המבצר היא מדהימה ושווה להגיע רק בשבילה. אורכו של נחל כזיב הוא כ-20 ק"מ והוא מתחיל ברכס הרי מירון ונשפך לחוף אכזיב. הוא מוקף בסלעי גיר קשים ובסביבתו יש מעיינות רבים.

הטיפ שלנו: להצטייד ב-3 ליטר מים לאדם, לשלב גם ביקור בעין טמיר או באחד מהמעיינות הקרובים ולהתארח באחד הצימרים בגליל המערבי.

נחל גשרון

הנחל שנמצא בהרי אילת, הוא הנקודה הדרומית ביותר של שביל ישראל. מדובר בקניון שמאופיין בגרניט, אבני חול וגיר, שהיווה אזור גבול בין ישראל למצרים משנת 1906 ועד למלחמת ששת הימים. אל הנחל ניתן להגיע דרך כביש 12. במהלך המסלול תוכלו גם לצפות במלכודת הנמרים העתיקה שסייעה לצוד נמרים וטורפים אחרים לפני מאות שנים. ליד המפל נמצאים "שולחן האכילה" שעליו ניתן לראות עצמות של גמלים וגם המערה שניתן להיכנס אליה ולעבור לצידה השני. בהמשך המסלול מגיעים לתצפית גשרון הצופה אל מרחבי סיני ואל אבן גבול 87 שהייתה עד לא מזמן הגבול הרשמי עם מצרים. 

הטיפ שלנו: נצלו את העובדה שנסעתם כל-כך רחוק כדי להתפנק בסוף שבוע בצימר באילת.

קרן נפתלי

האחים נסעו לקרן נפתלי שנמצאת מדרום-מזרח לרמות נפתלי, בשעות הלילה המאוחרות כדי להספיק לצפות בזריחה. הם לא הספיקו להגיע בזמן הזריחה עד הקרן, אז הם עצרו כמה מטרים לפניה, אבל עדיין הצליחו ליהנות מהנוף המדהים של עמק החולה בזריחה. קרן נפתלי היא אחת מנקודות התצפית היפות ביותר, ממנה ניתן לראות את עמק החולה, הגולן והחרמון. בכביש 886 פונים מזרחה והולכים בדרך עפר עד שמגיעים לאנטנת תקשורת גדולה. באזור נמצאים גם שרידים של מצודה, מקדש, בורות מים ומערות קבורה מהתקופה ההלניסטית.

הטיפ שלנו:  כדי לא לפספס את הזריחה כמו האחים פרל, כדאי לכם להעביר את הלילה בצימר ברמות נפתלי.

הירדנית

הירדנית היא אתר טבילה שנמצא בין סכר דגניה לסכר אלומות והיא אחד המקומות המתויירים ביותר בארץ, בשל היותה אתר קדוש לנצרות. ניתן לטבול בה בהנאה, משום שכמעט ולא זורמים בה מים ומשום שהנהר מוצל באמצעות העצים שמקיפים אותו. באתר יש גם אזורים ייעודיים לדיג ואפשרות לשוט בקיאקים. מלבד מסלולי הטיול הרבים שאפשר לצאת אליהם באזור, תוכלו גם לבקר בבית הקברות של קבוצת כנרת, שם קבורים רחל המשוררת, ברל כצנלסון, משה הס ואישים ישראלים חשובים נוספים.

הטיפ שלנו: שלבו את הטיול עם לינה בצימר באזור הכינרת ותוכלו לבקר במסלול נוסף שהאחים פרל היו בו – יער שוויץ.

ואם אתם כבר יוצאים לטייל בעקבות האחים פרל, תלמדו מהם את הדבר החשוב ביותר ותדאגו להשאיר אחריכם סביבה נקייה - לזרוק שקיות, עטיפות, כלים חד פעמיים וזבל לפח האשפה.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות