x

3 רעיונות לטיולי אביב בצפון

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

"ואם פרג וגם חרצית לכבוד החג קישטו ארצי אז יודעים שבא אביב", כתבה דתיה בן דור בשיר המפורסם ואכן – אין כמו האביב כדי לצאת לטיולים ולשטוף את העיניים בכל צבעי הפריחה המרהיבים. במאמר שלפניכם תמצאו שלושה רעיונות מושלמים לטיולי אביב ברחבי הצפון.

·         הקליקו למידע על צימרים בצפון במחירים המשתלמים ביותר>>

תל יודפת והר עצמון

בחודשים מרץ ואפריל הפריחה נמצאת בשיאה ומי שמעוניין לחוות אותה באמת, מוזמן לשים פעמיו להר עצמון ותל יודפת ולהתאהב מעל הראש במקבצי הכלניות ובמרבדי העיריות. כדי להגיע לנקודת ההתחלה של המסלול (המעגלי), נוסעים על כביש 77 מכיוון דרום ויורדים במחלף המוביל לכיוון חיפה. לאחר מכן פונים ימינה בצומת יפתחאל לכיוון משגב, בצומת יודפת פונים ימינה, כשני ק"מ לאחר הפנייה בצומת פונים ימינה לכיוון יודפת ואחרי 100 מטרים, יורדים לדרך עפר שבה ממשיכים לכיוון התל והחנייה.

לבאים מצפון, יש לנסוע דרומה על כביש 784 (כרמיאל – משגב), לעבור את צומת משגב לכיוון נצרת ואז לפנות שמאלה בצומת יודפת. לאחר החנייה ניתן לבחור במסלול המעגלי של תל יודפת או במסלול המעגלי של תל יודפת והר עצמון. המסלול של תל יודפת כולל הליכה לאורך הסימון השחור בלבד, המקיף את התל המרהיב וחוזר לחנייה. מדובר במסלול קל ונעים, המתאים לבני כל הגילאים.

מנחת מגידו

מדי שנה פורחות הכלניות בחורשות הדלילות הממוקמות ממש בכניסה למנחת מגידו ומושכות אלפי ישראלים המגיעים לצפות בקסם האביבי הזה. שבילי ההליכה סומנו סביב למרבדים וחשוב שלא לרדת מהשביל, כדי שלא לפגוע בכלניות העדינות. הטיול המוצע כאן מתאים למי שלא מעוניין להתאמץ או לא מסוגל ללכת יותר מדי מסיבות כאלו ואחרות: מנקודת החנייה אפשר לצאת לכיוון מזרח וללכת בשביל מעגלי שאורכו כ-750 מטרים בלבד או לצאת מערבה וללכת בשבילים מעגליים שאורכם סך הכול כק"מ וחצי. יש לציין שהשבילים לא נגישים לציבור הנכים וכי מומלץ שלא להגיע אליהם עם עגלת תינוק.

לבאים מחיפה וכיוון מרכז הארץ יש לנסוע בכביש נחל עירון (65) לכיוון עפולה דרך צומת מגידו ואחרי הפנייה בצומת מגידו יש להמשיך לנסוע כ-4.7 ק"מ ואז לפנות למנחת מגידו (פנייה שמאלה). ניתן לחילופין להמשיך הלאה לכיוון עפולה ואז לבצע פניית פרסה בתחנת הדלק, לחזור לצומת הסרגל ולפנות ימינה לכיוון מנחת מגידו כ-300 מטר מהצומת (לכיוון צומת מגידו).

עמק המעיינות

במהלך חודשי האביב עמק המעיינות מזמין אתכם לבקר בשלל האטרקציות שבו. מדובר בשטח מישורי, שופע חיות וצמחייה, הגובל ברכס הגלבוע וכולל כ-30 מעיינות. במיוחד מומלץ לבקר בגן השלושה, שנבחר על ידי המגזין היוקרתי והנחשב TIME, לרשימת 20 הגנים היפים ביותר בעולם. הגן רחב הידיים ממוקם בבקעת בית שאן, קרוב לקיבוץ ניר דוד (כחמישה ק"מ מערבית לבית שאן). הגישה לאתר עצמו מכביש 669. ואם תרצו ללון בצימר בקרבת מקום, תוכלו להתרשם ממבחר הצימרים המומלצים בעמק המעיינות

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock