x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

הציפורים המקננות בעמק המעיינות

צוות צימר, עדכון אחרון: 6/9/2016

הציפורים המקננות בעמק המעיינות

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

הגיבור הראשי של שדות העמק בקיץ הוא הסיקסק, שמסדר גומה קטנה בקרקע, כדי להרשים את בת זוגו, אשר מטילה ארבע ביצים מוסוות להפליא. אם לא נראה לכם את הקן או את האפרוחים שקפאו על מקומם תחשבו שהוא סתם צווח בהתרגשות מהמבקרים הרבים. אבל הסיקסק פשוט מנסה להרחיק אותנו מהקן ולהגן על גוזליו.

במצוקים היורדים לירדן מקננים עשרות שרקרקים, צבעוניים ורעשנים. במחילות העמוקות שהם חופרים יש מיזוג אוויר טבעי ובשטחי החקלאות והסבך מסביב הם מוצאים שפע של חרקים, אותם הם צדים בתעופה, במפגן וירטואוזי שלא היה מבייש אף מזל"ט. באותה השכונה מקננים גם הכחל, הכוס, לבן החזה והפרפור העקוד. ציידים מומחים, כל אחד בתחומו.

לקראת ערב מתכנסות להקות הציפורים ללינה, כל מין באתר המתאים לו-הקאקים, הלבניות והסנוניות. באותו הזמן יוצאות לצייד אנפות הלילה, עם הנמיות , התנים וחזירי הבר. זו השעה היפה ביותר לסיורי הטבע והצפרות שלנו, שמשולבים באירוח בכפר רופין בכל סוף שבוע. בסיום הסיור, עם רדת החשיכה נאמר לילה טוב לתנשמת ולשעיר, שקולותיהם עוד ילוו אותנו עמוק אל תוך הלילה.

לפרטים על האירוח, הסיורים הקבועים למשפחות ותאום מיוחד לקבוצות. דוד  050-5395856

בדואל  dglasner@krp.org.il.
 

לקריאה על אפשרויות לינה באזור:
צימרים בעמק המעיינות
 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות