x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

מי יודע היכן נערך בוחן לוחם ללוחמים במדיינים

צוות צימר, עדכון אחרון: 9/7/2023

מי יודע היכן נערך בוחן לוחם ללוחמים במדיינים

קרדיט לתצלום: zimmer.co.il©

מי יודע היכן נערך "בוחן לוחם" לחילים שנלחמו במדיינים?
ארצינו היפה שופעת באתרים עם קשר ישיר להיסטוריה שלה בת אלפי שנים. אחד מהם הוא מעין חרוד שאותו משייכים החוקרים למעין בו עברו הלוחמים של גדעון את "בוחן לוחם" -  מי יהיה לוחם ומי תומך לחימה.
המבחן היה פשוט בלי מסע אלונקות ובלי בוחן בר אור: באחת ההפסקות ניגשו הלוחמים לרוות את צמאונם במי המעיין הזכים והקרירים. מי שכרע על ברכיו הודח ומי שליקק את המים מידיו כמו שמלקק הכלב, נבחר כלוחם.(למעוניינים בסיפור המלא שופטים פרק ז' ).
 
ומה זה קשור אלינו? 
המעיין הוא שכיית חמדה צוננת לימי הקיץ החמים המושכת אליה (כמו גם לגן הלאומי) אלפי מבקרים בכל סופ"ש. המים הזכים הנובעים מהסלע זורמים לאורך הגן הלאומי (עין חרוד מן הסתם) ומתנקזים בסופו של דבר לנחל חרוד ומשם לירדן.
מעין חרוד נובע במורדות הצפוניים של הגלבוע, בתוך הגן הלאומי עין חרוד (כניסה בתשלום). אם אתם נופשים בצימרים בצפון אזי המעין נמצא דקות נסיעה מקיבוצים והכפרים באזור (עין חרוד, ניר דוד, בית אלפא, כפר יחזקאל, גדעונה..)
 
הבילוי בגן הלאומי מתאים לכל המשפחה. הגן מטופח ומאובזר. בגן יש גם מתחם קמפינג כולל לינת לילה  עם שירותים ברמה גבוהה הכולל תאורת, מקלחות מים חמים, שירותים, כירות גז, מקררים, מקפיא,ברזיות, קולרים, שולחנות פיקניק, נקודות למנגל ועוד.(הזמנות באתר רשות הטבע והגנים)
 
ממתחם הגן אפשר לצאת למספר מסלולי טיול המתאימים לכל המשפחה. 
מומלץ  מאוד לעלות במעלה ההר מי ברגל ומי ברכב (לכתף שאול) ולצפות בנוף המדהים של שדות עמק יזרעאל כמו שטיח הרקום בצבעים שונים ואם יש לכם אפשרות הפעילות את השיר של הגבעתרון "על שדות עמק יזרעאל". ואם כבר דיברנו על שדות העמק אז חובה עליכם לבקר ב"בית חנקין" כן, כן, האיש שגאל את אדמות עמק יזראל.
המלצה נוספת לי אליכם, בקרו בכפר גדעונה הצמוד לגן - אתם תופתעו.
 
בעמק עוד עשרות אתרים היסטויים, ארכיאולוגים ותיירותיים אבל על כך בפוסט הבא.
 
מעין חרוד
 
גן לאומי עין חרוד
גן לאומי עין חרוד
 
בית יהושע ואולגה חנקין
בית יהושע ואולגה חנקין
 
צימרים מומלצים בעמק המעיינות - עמק יזרעאל
צימרים במושב תל תאומים - צימר טוב באהבה
צימרים בקיבוץ בית השיטה - נוף לגלבוע
צימרים בקיבוץ כפר רופין - מקור החסידה

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות