x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב

המלצות לטיולים באתרים היסטוריים בארץ

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

המלצות לטיולים באתרים היסטוריים בארץ

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

ביקרתם כבר בכל נכסי צאן הברזל של התרבות המקומית? חושבים לצאת לחופשה המשלבת בין לינה בצימר וביקור באתרים היסטוריים? ערכנו עבורכם רשימה של מקומות יפהפיים ומרתקים מבחינה תרבותית והיסטורית, וגם המלצות לצימרים בקרבת מקום.
 
 
1. בית העצמאות – תל אביב

מי מכיר את התאריך ה' באייר? התשובה היא כ-ו-ל-ם. בתאריך זה בשנת תש"ח הוקמה מדינת ישראל ונחתמה מגילת העצמאות. ונחשו היכן זה קרה? ניחשתם נכון.
 
בית העצמאות עובר שיפוץ כולל ושחזור של האולם שבו הוכרזה הקמת המדינה. המטרה היא, בסופו של דבר, להפוך אותו למוזיאון לאומי רשמי. מאחר שנכון למועד כתיבת שורות אלו השיפוצים נמשכים, ובקרוב יגרמו לבית להיסגר זמנית, אין זמן טוב יותר לקפוץ לביקור באחד האתרים היותר חשובים בהיסטוריה של מדינת ישראל.
 
לצימרים בתל אביב


2. מרכז מורשת הרמב"ם – טבריה
 

הרמב"ם (או בשמו המלא רבי משה בן מימוּן) היה רופא, מנהיג, איש אשכולות, גדול הפוסקים בהיסטוריה – וזה רק על רגל אחת. מרכז מורשתו הוקם בשנת 2009 והוא נמצא מעל קברו בעיר טבריה. הבית הוא שחזור של מבנה עתיק ומוגדר כמבנה לשימור. במרכז נערכים סיורים, תערוכות, סדנאות תזונה וצמחי מרפא ועוד.
 
לצימרים בטבריה
 
 
3.  הר הזיתים – ירושלים
 

הר הזיתים ממלא מקום חשוב בהיסטוריה ובתרבות של שלוש הדתות המונותאיסטיות – היהדות, הנצרות והאסלאם – והוא גם מסמל את המקום שבו קרו (ויקרו, על פי האמונה בדתות השונות) אירועים בעלי חשיבות רבה. לדוגמה, על פי ההלכה היהודית, היונה של נוח הביאה לו את עלה הזית המפורסם מהר הזיתים. ההר גם מככב בחזון אחרית הימים. זאת ועוד, בסמוך להר נמצא גם בית הקברות היהודי שהוקם בתקופת בית ראשון, ורצף הקבורה במקום נמשך עד ימינו.

אל בית הקברות היהודי אפשר להגיע במסלול הליכה קצר מראש ההר. במקום ישנו מרכז מבקרים פעיל, סיורים קבועים ומגוון אירועי תרבות שונים.
 
לצימרים באזור ירושלים
 

4. גשר הקשתות – מושב שפיר
 

גשר הקשתות, הנקרא גם "גשר הסוואפירים" (מפאת קרבתו דאז לכפרים ערביים בשם דומה), נבנה כדי לשמש מעבר בין עזה לירושלים בתקופת המנדט הבריטי. הוא נבנה בשנת 1933, לאחר שהבריטים כבשו את ארץ ישראל (אז פלשתינה) מידי הטורקים, והחלו לבצע עבודות תשתית ברחבי הארץ. הגשר נחשב אתר מורשת חשוב בהיסטוריה המקומית, והשתתף בכמה אירועים היסטוריים, בהם מלחמת העצמאות. בשל חשיבותו כיום, הגשר נמצא בהליך שימור וישולב כתחנה בשביל לאורך נחל לכיש. מומלץ לבקר בו בשילוב מסלול קצר באזור הטבעי והיפה הזה.
 
לצימרים באזור הדרום

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות