x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
מבצע סופ
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
צימר טוב באהבה
תל תאומים

יתרונות הטיולים הרגליים בישראל

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

יתרונות הטיולים הרגליים בישראל

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

 

יתרונות הטיולים הרגליים בישראל - הכרת המורשת, הרחבת הידע, ובעיקר - הנאה

 

חשיבות הטיול הרגלי

אין כמו טיול רגלי לשיפור מצב הרוח, הנעת האיברים והפעלת כל החושים. בישראל קיימים מסלולי טיול רבים ומגוונים, ממסלולי טיול בטבע, הכוללים לעתים אתרים ארכאולוגיים והיסטוריים, ועד לטיולים באיזורים מיושבים, בהם ההיסטוריה משולבת בקיים. טיול רגלי, בטבע או בעיר, הוא דרך מעולה ויקרה מפז להכרות עם ארץ ישראל, ולהעשרת הידע והזיקה ביננו לבין הארץ ואתריה.

תועלת בריאותית, שיפור מצב הרוח והגוף

הליכה ברגל מתאימה כמעט לכל גיל ולכל מידה של כושר, ממריצה, מעוררת, ומשפרת את הבריאות. טיול המשלב בנוסף לתועלות הבריאותיות גם הנאה מהנוף ומהאתרים, מקנה למטייל חווייה משולבת של הנאה, בריאות ולמידה. במקום לשבת ולקרוא עוד כתבה בריאותית בנושאי חשיבות הפעילות הגופנית הסדירה להארכת החיים, לשמירה על הבריאות, הורדת לחץ דם, ועוד, כדאי "לקחת תרמיל ומקל" ולצאת לטייל בארץ ישראל. בישראל קיימים אתרים מרתקים רבים מספור, ושכיות חמדה טבעיות ותרבותיות אשר רק מחכות למטיילים.

על חשיבות הגיבוש - בטיולים משפחתיים, לעובדים, ולחברים

כל קבוצה, בין אם מדובר במשפחה, קבוצת חברים, או קבוצת עובדים יכולה להנות מהיתרון בטיולים יחד. הפעילות המשותפת, ההכרות עם ידע חדש ומקומות חדשים, יוצרים תחושת גיבוש מהנה הזורם בטבעיות באמצעות טיול פעיל המשלב חוויות מעניינות ומטרה משותפת – להנות וללמוד.

ידיעת הארץ – דרך טיולים רגליים אפשר להעמיק את ידיעת הארץ והכרת ההיסטוריה אצל ילדים ומבוגרים. על ידי סיור מוחשי באתרים המכילים היסטוריה תרבותית ארוכה ועשירה, הכרת שמורות הטבע, האתרים הארכאולוגיים, אתרי המורשת, והנופים המגוונים והיפיפיים שבישראל, ניתן ליצור חיבור מוחשי להיסטוריה של הארץ ולהרחיב את הידע הכללי.

חיבור מוחשי לטבע ולמורשת

הכרה מקרוב, אין דינה כהכרה מרחוק, בתיאוריה, דרך הספרים. וגם כיום כשתמונות ומידע זמינים יותר מאי פעם, אין תחליף ליציאה החוצה והתבוננות בשרידים, באתרים ובמקומות עצמם. הריח, האור, התחושה, תוואי השטח, כולם מספקים מידע ייחודי שאינו יכול לעבור בשלמות דרך תמונה או טקסט. כך ניתן להעמיק את ידיעת הארץ, את ההכרות והחיבור אצל מבוגרים וילדים. את הילדים הנמרצים והסקרנים ניתן לחשוף לידע חדש בצורה מוחשית וחיה, אך גם מבוגרים בעלי ידע ונסיון כמובן יכולים להזכר, להרחיב את אופקים ולגלות עוד. ודרך הסיור לא להתנתק מהסיפורים ומהידע הקודם שברשותם על ההיסטוריה אלא נהפוך הוא, לחוות אותו מחדש, לגרות את הסקרנות וללמוד דברים חדשים.

העשרת תרבות הפנאי

בילוי משפחתי או חברי בטיול רגלי מעשיר את תרבות הפנאי ואת הרגלי הבילוי, ומספק הזדמנות מעולה ליציאה החוצה מההדבקות למסך, לטלוויזיה ולעדכונים השוטפים, המרבים את המתח בחיי היום יום. 

שילוב טיול בארץ וחופשה

בכל נופש או חופשה בישראל כדאי לשלב טיול רגלי באחד מהאתרים הסובבים את מקום האירוח. בזמן תכנון חופשה, כאשר מתכוונים להתארח בצימר, מלון או אכסנייה באיזור הצפון, המטרה היא כמובן לנצל את שעות החופשה למנוחה, בילוי משותף, וטיולים – לכן כדאי להכין מראש תוכנית לבילוי בזמן הנופש, ולבחור מסלול מתאים. צימר בצפון מספק אפשרויות בילוי וטיול רבות במסלולים ייחודיים, הטובלים בטבע היפיפה והפסטורלי של האיזור. מסלול הטיול צריך להתאים למיקום מקום האירוח, לגילאי המשתתפים, לעונת השנה ולהעדפות האישיות. צפון הארץ עשיר מאוד במסלולי טיול, בין אם מדובר בטיול מים, טיול בטבע, או סיור הסטורי, ויציאה לסיור מודרך מעשירה את החווייה בסיפורים, עובדות וחוויות שמעניקים מימד עמוק ומרתק לכל הטיול. העשרת הידע של ילדים ומבוגרים כאחד דרך סיפורים ועובדות היא דרך מעולה להפוך את החופשה מעוד טיול, לחווייה מיוחדת שנחרטת בזכרון.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות