x
המועדפים שלי


הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
מבצע סופ
שזור - מושב

מה לעשות בסופשבוע בראש פינה? כל אפשרויות הטיולים והבילויים

צוות צימר, עדכון אחרון: 1/4/2024

מה לעשות בסופשבוע בראש פינה? כל אפשרויות הטיולים והבילויים

קרדיט לתצלום: zimmer.co.il©

 

חופשה בראש פינה – פנינת הגליל

ראש פינה, השוכנת בצפון הארץ, היא מושבה מקסימה וציורית המציעה למבקרים שילוב ייחודי של היסטוריה, תרבות ויופי טבעי. עם הרחובות של אז, מלונות וצימרים והנופים המדהימים לעמק החולה והחרמון, ראש פינה היא יעד חובה לכל מי שמחפש לחוות את המיטב של הגליל. במאמר זה נסקור את ההיסטוריה, אתרי הבילוי והביקור אפשרויות הלינה שמציע ראש פינה ומדוע היא צריכה להיות ברשימת הטיולים שלכם.

ראש פינה העץיקה המושבה בראשית

תולדות ראש פינה - התיישבות חלוצית
ראש פינה נוסדה בשנת 1882 על ידי קבוצת חלוצים יהודים מרומניה, אחד מהיישובים העתיקים ביותר בישראל של ימינו (ב־1878 הוקם במקום ישוב בשם גיא-אוני שכשל לאחר כמה שנים). שמה של המושבה נלקח מהפסוק בספר תהילים "אֶבֶן מָאֲסוּ הַבּוֹנִים, הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּנָּה
".

המושבה כיום
עם השנים גדלה אוכלוסית  ראש פינה וכיום הם מונים מעל 3000 איש. אם בתחילה דרכם, עיקר עיסוקם התבסס על החקלאות הרי שכיום הו מצומצם מאוד.  כלכת רבים מתושבי ראש פינה מבוססת על תיירות פנים וחוץ וזאת בעיקר בזכות הצימרים ובתי המלון. ראש פינה זוכה לפופולריות רבה בקרב בנופשים המבקשים חופשה במרכז האטרקציות שמציע הגליל בצד איכות ורמת חדרי האירוח כמו גם היחס האוהד והחם לו זוכים האורחים מהמארחים ותושבי המקום.

ראש פינה כיום עם מבט לעמק החולה

 

דברים שכדאי לעשות בראש פינה

ראש פינה העתיקה
לב ראש פינה הוא העיר העתיקה והמקסימה, עם רחובות מרוצפי אבן, בתי אבן וחנויות ציוריות ושלטים המזכירים אירועים משעורי ההיסטוריה כאילו הזמן עמד מלכת מאז סוף המאה ה 18. טיילו ברחובות מרוצפי אבן,  צפו בארכיטקטורה היפה, או עצרו באחד מבתי הקפה והמסעדות הרבים לטעום מהמטבח המקומי. אם זמנכם בידכם מומלץ מאוד להירשם לטיול מודרך בראש פינה.

 במוזיאון ראש פינה
מוזיאון ראש פינה הוא ביקור חובה לכל מי שמתעניין בהיסטוריה של המושבה. המוזיאון, השוכן בבניין היסטורי, מציג את סיפורה של ראש פינה ומייסדיה באמצעות תערוכות וחפצים אינטראקטיביים. זוהי דרך מצוינת להכיר את תודות המושבה.

מוזיאון ראש פינה

 

אתרי ביקור ושמורות הטבע

* ראש פינה מוקפת בשמורות טבע מדהימות, מה שהופך אותה ליעד המושלם עבור כל חובבי טבע. שמורת טבע עמק החולה ואגמון החולה הסמוכות ההינן מקום פופולרי לצפייה בציפורים (חלום של כל צפר), דגה, חיות בר וצמחיית נחלים ועוד.

* גני הברון נחשבים לאחת האטרקציות הבולטות למבקרים בראש פינה, ובהם תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של המקום בצורה חווייתית ומיוחדת.

* מקום נוסף לטיול הוא בית הפקידות, שנשמר עוד מתקופתו של הברון רוטשילד, ובו ניתן לצפות במיצג אור-קולי ייחודי על ההיסטוריה של המקום.

* בית הקברות העתיק שוכן ליד נחל ראש פינה, ובו ניתן למצוא את קבריהם של המתיישבים הראשונים בראש פינה.

* באותה הזדמנות אפשר לטייל בנחל ראש פינה, אטרקציה תיירות טבעית שבה יש מעיינות וצמחייה יפה של שיחים ועצים, בהם עצי תאנה ייחודיים למקום. באביב ניתן לראות את פריחתה של השקדייה לאורך המסלול של נחל ראש פינה ולהתרשם מיופייה.

שמורת טבע החולה

מסעדות בראש פינה
ראש פינה מציעה למטיילים מגוון מסעדות ובתי קפה. לדוגמה, תוכלו לבחור בין אוכל ים תיכוני במסעדת "אחוזת שולמית" לבין המבורגר מבשר משובח במסעדת "כביש 90". מסעדה מומלצת נוספת היא "שירי ביסטרו", המציעה אוכל ים תיכוני ואירופי. אם אתם מעדיפים מזון מהיר תוכלו לאכול פיצה טעימה ב"פיצה סיציליאנו" ולקנח ב"גלידה לג'נדה" או בבית הקפה "שוקולטה", המציע מגוון מטעמים מתוקים.

מסעדות בראש פינה המבורגר מנרה Mבורגר

איפה ללון בראש פינה

צימרים בראש פינה
בראש פינה יש מגוון רחב של צימרים המתאימים למשפחה הנופשת, לזוג הרומנטי או לקבוצה המטיילת. כל אחד עם הקסם והאופי הייחודיים לו. הצימרים מציעים חוויה אינטימית ואישית יותר בהשוואה למלונות רשתות גדולות יותר, מה שהופך אותם לבחירה המושלמת לחופשה רומנטית או חופשה משפחתית רגועה. המחירים לצימרים בראש פינה משתנים בהתאם לאיכות, האבזור והמתקנים בצימר. כך שצימרים עם ג'קוזי ובריכת שחיה פרטית  מחירם יהיה גבוהה יותר מול יחידות אירוח ללא ג'קוזי וללא בריכה. בטבלה מטה תוכלו לראות לקט של שמות הצימרים הפועלים בראש פינה ומחירי הלינה לזוג באמצע שבוע ובסוף שבוע.

מלון בוטיק בראש פינה
בראש פינה מספר מלונות בוטיק המתאפיינים באיכות החדרים, המתקנים ורמת השירות ומכאן גם המחירים בהתאם (ראו בטבלה מטה). רוב בתי המלון בראש פינה עם מספר חדרים מצומצם דבר המאפר לשוהים חוויה של רוגע ומשפחתיות.

אחוזת המאירי צימרים בראש פינה

להזמנת צימרים הכנסו לדף צימר בוקינג ובקשו הצעת מחיר לאירוח ישירות מהתיירנים.

שם חדרים אמצ"ש ₪ סופ"ש ₪ 
חוויה בנוף  סוויטות2 500 650
אחוזת הגן 4 סוויטות 800 800
אחוזת אתי      
מלון אדמונד  חדרים50 1700  
שולמית   1000  
תמרין   1200  
מצפה הימים   1400  
יעלה בנוף וילה    
נוף בגליל 2 סוויטות 550 650
ראש פינת נוי 3 סוויטות 800 1000
אצל שרי 2 צימרים 400 450
אצל נעמי וילה 900 1600
טיטי  4 סוויטות 800 1000
מיס דייזי 2 צימרים 700 800
אצל דליה 5 בקתות 500 500
וילה קסטלו וילה    
אחוזת המאירי צימרים    
כינר סוויטות 2 1000 1500
בקתות באהבה 4 בקתות 600 700
בקתות בנף 3 בקתות 950 1100
אדוה 4 סוויטות 800 1100
אמצע הדרך 5 צימרים 400 550
אחוזה בראש 3 סוויטות 1000 1000
גן עדן 2 בקתות 1400 1400
ללון 2 סוויטות 950 950
מודרן וילה    
בקתות טליה   1250  
פינת נופש   600  
שוורצימר   1150  
אלון 10   800  
פינה בלב   1400  
וילה תהילה      

העירה לטבלה: המחירים הינם לזוג ללילה החל...כפי שהופיעו באותה עת באתרי האינטרנט השונים ועשויים להשתנות מעת לעת.ט.ל.ח.

צימרים בראש פינה - צימר אחוזת הגן - צימרים עם בריכה מחוממת

 

איך מגיעים לראש פינה

במכונית
הדרך הנוחה ביותר להגיע לראש פינה היא ברכב. המושבה ממוקמת בצמוד וממערב כביש 90. אם אתם שוכרים רכב, הנסיעה מתל אביב אורכת כ-2.5 שעות, ואילו הנסיעה מירושלים אורכת כ-3 שעות. וכמובן רושמים בוויז "ראש פינה" או את הכתובת המדויקת הצימר או את שם הצימר.

תחבורה ציבורית
אם אתם מעדיפים לנסוע בתחבורה ציבורית, ישנם מספר קווי אוטובוס המקשרים בין ראש פינה לערים מרכזיות בארץ. הנסיעה באוטובוס מתל אביב ( יש קו ישיר: קו 840 או 845) אורכת כ-3.5 שעות, בעוד שהנסיעה מירושלים (אין קו ישיר ונדרש להחליף מספר אוטובוסים) אורכת כ-4 שעות. שימו לב  כי לוחות הזמנים של האוטובוסים עשויים להשתנות, ולכן עדיף לבדוק זאת מבעוד מועד.

לסיכום
ראש פינה היא פנינת הגליל המציעה למבקרים בו חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. עם ההיסטוריה העשירה, היופי הטבעי המדהים, הצימרים ומלונות הבוטיק המקסימים שלה, ראש פינה היא יעד חובה לכל מי שמחפש לתור את המיטב של ארצנו. אז למה שלא תוסיפו את ראש פינה לרשימת הטיולים שלכם ותחוו את כל מה שיש לעיר היפה הזו להציע?

להתראות בראש פינה

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות