x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

מסלולי טיול בעקבות יצחק רבין

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

מסלולי טיול בעקבות יצחק רבין

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

ב-21.10.18 נציין את יום הזיכרון ה-23 להירצחו של ראש הממשלה  יצחק רבין. גם מי שלא נולד ב-1995 או שהיה ילד קטן יודע איך הסיפור של רבין נגמר, אבל לא הרבה יודעים איך הוא התחיל ואילו חיים מלאים ומרתקים הוא חי. לכן, לרגל יום הזיכרון הקרוב החלטנו לאפשר לכם להתחקות אחר הרגעים החשובים בחייו ובמותו ולצאת לביקור באתרים ומסלולי טיול בארץ בעקבותיו.

סיור בירושלים בעקבות חייו ומותו של יצחק רבין

התחנה הראשונה היא שילוב בין מקום היוולדו של רבין לבין הנצחתו לאחר הרצח. רבין נולד בשנת 1922 בירושלים וגר שם עם משפחתו עד גיל שנה. אמנם ירושלים הייתה רק חלק קטן מהילדות שלו, אבל כיום נמצא בה פארק יצחק רבין שנקרא על שמו. הפארק מכוסה ברובו ביערות נטועים וחורש טבעי ובמסלוליו תוכלו לצפות בשרידים של מבנים מהתקופה העות'מאנית, לטייל בגן ביפני ולעלות לתצפית נווה שלום. אם אתם כבר נמצאים בבירה, אתם יכולים להישאר ללון בצימר בירושלים ולבקר בבית הקברות הלאומי בהר הרצל, שם טמון רבין לצד אשתו לאה בחלקת גדולי האומה. בנוסף לרבין, תוכלו לבקר גם בקבריהם של שמעון פרס, גולדה מאיר, חיים הרצוג, יצחק נבון ועוד רבים אחרים.

תל-אביב: עיר ילדותו של יצחק רבין והמקום שבו נרצח

את ילדותו העביר רבין עם משפחתו בתל-אביב ולמעשה אפשר לכתוב מאמר שלם רק על נקודות הציון החשובות בחייו בעיר, בהן הבתים שגר בהם (רחובות המגיד, שד"ל וצ'לנוב) וגן הילדים שבו למד ברחוב יהודה הלוי, שם עומדת גם הקריה שבה העביר רבין את שנותיו כשר הביטחון. אבל המקום שאולי הכי מזוהה איתו בתל-אביב הוא כמובן כיכר רבין, הכיכר הראשית בעיר, שנקראה בעבר כיכר מלכי ישראל ובה התקיימה עצרת השלום שבה רבין נרצח. השם של הכיכר שונה לאחר הרצח ומאז, מדי שנה, ביום הזיכרון של יצחק רבין, פוקדים אותה עשרות אלפי אנשים. הכיכר עדיין משמשת להופעות, עצרות, קונצרטים, ירידים ועוד. אתר חובה נוסף בתל-אביב (שאם תרצו להספיק לבקר גם בו, מומלץ לפרוס את הטיול ליומיים ולהישאר בצימר בתל אביב) הוא מרכז יצחק רבין, שהוקם שנתיים לאחר הרצח ומוקדש להנצחת זכרו ופועלו של ראש הממשלה החמישי שלנו. במרכז מתקיימות פעילויות חינוכיות, ימי עין וכנסים ויש בו גם מוזיאון שמתעד את חייו של רבין.  

הלימודים בבית-הספר החקלאי כדורי

את לימודי התיכון שלו סיים רבין בביה"ס החקלאי כדורי שנמצא ליד כפר תבור והיה בן המחזור שקיבל את הציונים הגבוהים ביותר. על הישג זה, קיבל מהנציב הבריטי מלגת לימודים באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה. בסיור שלנו לא נטוס לקליפורניה, אבל בהחלט נוכל לבקר בבית הספר כדורי ואחר-כך לטייל בהר תבור במסלול היקפי שאורכו 2.5 ק"מ והוא מציע נקודות תצפית מדהימות על האזור. לא רחוק משם, נמצא קיבוץ גינוסר, שבו נהג רבין להתארח אצל חברו יגאל אלון. אם יישאר לכם זמן, תוכלו לטייל בשביל גינוסר שמגיע עד הכנרת. אם אתם מעוניינים להמשיך לסייר באזור המדהים הזה יום נוסף, תוכלו להעביר את הלילה בצימר בכנרת.

נקודת ציון חשובה בחייו של רבין: הפלמ"ח

לאחר התיכון, כשהיה בן 19 בלבד, הצטרף רבין לפלמ"ח. בגיל 23 התמנה לסגן מפקד הגדוד הראשון והשתתף בשחרור מחנה המעפילים הכלואים בעתלית. כיום אפשר להגיע לאתר ולסייר בצריפים המשוחזרים מתקופת המנדט הבריטי בהם שוכנו המעפילים, לבקר באנייה שמדמה את מסע ההעפלה שלהם ולצפות בסרט המתאר את אותו מבצע הצלה שרבין השתתף בו. למגיעים בקבוצות, ניתן להזמין מראש פעילות קבוצתית. אם גם אתם רוצים להעפיל לאזור עתלית ולישון בבקתה, כדאי לכם לבדוק את רשימת הצימרים באזור חוף הכרמל.

 

טיולים בעקבות מבצע יואב ומבצע חורב, שרבין פיקד עליהם

במהלך מלחמת יום העצמאות, כששירת כקצין המבצעים של חזית הדרום, השתתף רבין במבצע "יואב" החשוב והמורכב, שפתח את הדרך אל הנגב, על ידי כיבוש באר שבע. מיד אחריו הגיע מבצע "חורב" שביקש להוציא את הצבא המצרי משטחי המדינה ולהתכונן לקראת משא ומתן. כיום, במצפור הקומנדו הצרפתי ליד מושב אשלים, ניצב אתר ההנצחה של מבצע חורב ולרגלי תל ניצנה, במרחק של 34 ק"מ משם, אפשר לבקר באנדרטה שהוקמה לזכר הנופלים בקרבות. אם תעבירו את הלילה בצימר בנגב תוכלו לשלב גם טיול בבורות רמליה – שתי מאגורות מים עתיקות שנחצבו לפני למעלה מ-2000 שנה ונמצאות בתוך מצוק לבן ליד ערוצי נחל צין.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות