x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
מבצע סופ
שזור - מושב

5 טיולי מעיינות מרעננים ברחבי ישראל

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

5 טיולי מעיינות מרעננים ברחבי ישראל

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

אפשר להרגיש את החופש באוויר, אין סיכוי לגשם ולמרות שהטבע ממש קורא בשמכם, האמת היא שזה לא פשוט כל כך לצאת מהבית ולטייל תחת השמש הקופחת. עונה פרדוקסלית משהו היא הקיץ: מצד אחד מדובר על התקופה האידיאלית לטיולים מבחינות רבות; מצד שני, למי יש כוח לטייל כשכל כך חם בחוץ? ובכן, נראה שהפתרון לדילמה פשוט משנדמה, והכוונה היא כמובן לטיולי מעיינות מרעננים. ארצנו הקטנטונת בורכה בלא מעט מעיינות, ובמאמר שלפניכם תמצאו חמישה רעיונות לטיולים מרעננים במיוחד. קריאה נעימה ודרך צלחה!

עין אפק

המקור של מעיינות אפק הוא במי התהום של אזור מערב הגליל התחתון, והוא נקרא בפי יודעי הדבר: "אקוויפר הנעמן". בשמורה המטופחת והיפה תמצאו רשת של שבילים הכוללת גם גשרים מתוחזקים היטב המוליכים את המטיילים בין הבריכות שופעות הצמחייה הירוקה. בקרבתן של הבריכות המרשימות ישנו אתר עתיקות (תל אפק) שמהווה עדות אילמת ליישוב העתיק שהיה קיים במקום לפני כ-5000 שנים.

למידע והמלצות על צימרים בגליל התחתון>>

עין תינה

עין תינה הוא מעיין הממוקם בקרבת הכביש שמוביל לקיבוץ גונן מקיבוץ גדות, בשיפולים המערביים של רמת הגולן. הביקור במעיין משלב הליכה במים קרירים וניווט בסבך של צמחייה מגוונת וירוקה. ההליכה טיפה מאתגרת, שכן היא כוללת עלייה במסלול סלעי שבו זרימת המים חזקה יחסית. יחד עם זאת, שווה לקחת את האתגר, שכן בסופו תגיעו למעיין שופע המזכיר מאוד מזרקה עירונית קלאסית, הלא הוא עין תינה.

עין ג'ילבון

מעיין זה הוא חלק ממסלול נחל ג'ילבון הפופולארי. לאחר שתעברו את עתיקות כפר דבורה ואת מפל הג'ילבון ותמשיכו בסבך הצמחייה, תמצאו את עצמכם במעיין קריר ויפהפה, הבוקע ישירות לתוך בריכה מוצלת בעלת מבנה מלבני, הנקראת "בריכת הקצינים". אם תעקבו אחרי הצינור שיוצא מהבריכה, תגיעו לתחנת הקמח העתיקה, שבעבר פעלה תוך שימוש במי נחל הג'ילבון.

עין מימון ועין חשק

עין מימון ועין חשק הם זוג מעיינות הסמוכים זה לזה, הממוקמים במורדות רמת הגולן, שפשוט מזמינים כל מי שמגיע אליהם לעצור את הטיול, להצטנן מעט במים הקרים ולהתבונן בנוף עוצר הנשימה. אל שני המעיינות מגיעים מכביש 959, שמוצאו בקיבוץ גונן. עין מימון שוכן בינות לעצי אקליפטוס, עצי תאנה ושיחי פטל במעלה ההר ואילו עין חשק הוא מעיין קטן יחסית, שניתן לערוך בשטח המקיף אותו פיקניקים נהדרים או סתם הפסקת קפה זריזה, לפני שממשיכים הלאה. שני המעיינות בסופו של דבר מתנקזים לבריכות קטנות ומקסימות שניתן לטבול בהן בכיף.

עין יבנאל

לא רחוק מהעיר טבריה, בקרבת היישוב יבנאל, ישנו מעיין מיוחד במינו ומרהיב ביופיו. המעיין הפסטורלי בוקע ממערה רחבה וגבוהה שיוצאות ממנה מספר שלוחות תת קרקעיות שניתן לסייר בהן בכיף. המערה מספקת תפאורה שובת עין, המים תמיד קרירים ונעימים והחוויה בכללותה בלתי נשכחת. ועל כך נאמר: מומלץ בחום גבוה!

הקליקו להמלצות ולמבצעים לצימרים ביבנאל>>

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות