x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
מבצע סופ
שזור - מושב

5 המקומות עם הטמפרטורות הכי גבוהות בעולם

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

5 המקומות עם הטמפרטורות הכי גבוהות בעולם

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

הקיץ הישראלי נותן את אותותיו כבר מחודש מאי, ויש ימים שאנחנו נאלצים להישאר בבית או במשרד, או בכל מקום אחר שכולל מזגן על 19 מעלות קור. בשיאי השרב של יולי ואוגוסט אנחנו לפעמים חושבים שנשתגע, ומתפללים לחזרתה של הבריזה הנעימה של הסתיו.
אבל תמיד טוב להיכנס לפרופורציות, ולשמוע על מקומות שחם בהם אפילו יותר מישראל, ומי היה מאמין שזה אפשרי? הנה כמה דוגמאות:

דאלול, אתיופיה
העיר החמה הזו מחזיקה בשיא הטמפורטורה השנתית הממוצעת הגבוהה יותר שנמדדה אי פעם. משנת 1960 ועד שנת 1966, ממוצע הטמפרטורה עמד על 34.4 מעלות צלזיוס (כאשר ממוצע הטמפ' בשעות היום הוא 37.7 מעלות צלזיוס). מספר זה הוא ממוצע שנתי, כלומר, הטמפרטורה בדאלול יורדת במתינות לאורך כל השנה, וכמעט ואין הקלה בעומס החום לאורך השנה.

מדבר לוב
מדבר לוב, הידוע גם כמדבר המערבי מהווה חלק ממדבר סהרה. מדבר לוב הוא אחד האזורים הקשים ביותר של מדבר סהרה הגדול מאחר וזהו אחד ממקומות שטופי השמש והיבשים ביותר על פני כדור הארץ. יכולות לעבור עשרות שנים מבלי שיהיו באזור זה כלל משקעים, ואף פעם אין שם עננים. החום והיובש הקיצוניים תורמים לאחת מהרמות הגבוהות של צחיחות הקיימות בעולם.

עמק המוות, קליפורניה
עמק המוות הוא עמק מדברי הממוקם במזרח קליפורניה. זהו המקום הנמוך ביותר, היבש ביותר והחם ביותר בצפון אמריקה. בעמק המוות קיים אקלים סוב-טרופי, כלומר אקלים מדברי חם מאוד עם קיץ ארוך וחורף חם וקצר עם כמות משקעים קטנה. בדרך כלל, מקומות נמוכים נוטים להיות בעלי טמפרטורות גבוהות יותר. כאשר השמש מחממת את הקרקע, החום מקרין כלפי מעלה, אך האוויר הצפוף מתחת לגובה פני הים מתפקד כשמיכה ובעצם מחזיר את החום בחזרה לקרקע. עמק המוות כבר אמרנו?

בנגקוק, תאילנד
בדומה לשאר הערים בתאילנד, גם לבנגקוק הבירה אקלים טרופי והיא נמצאת תחת השפעה של מערכת מונסונים. בבנגקוק שלוש עונות: חמה, גשומה וקרירה, למרות שהטמפרטורות בכל ימות השנה גבוהות למדי ונעות בין ממוצע של 22 מעלות צלזיוס בחודש דצמבר לבין 35.4 מעלות צלזיוס בממוצע באפריל. העונה החמה בדרך כלל יבשה אך לעיתים יש בה גם סופות מפתיעות. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בבנגקוק הייתה באפריל 1990 ועמדה על 40 מעלות צלזיוס, והטמפרטורה הנמוכה ביותר שנמדדה הייתה בינואר 1955 ועמדה על 9.9 מעלות צלזיוס. בבנגקוק מעולם לא נרשמה טמפרטורה מתחת לאפס.

טירת צבי, ישראל
טירת צבי הוא קיבוץ דתי הממוקם בעמק בית שאן, 220 מטר מתחת לפני הים. למרות שנהר הירדן נמצא בסמיכות ושומר על האזור פורה, בחודשי הקיץ חם שם מאוד. ביוני 1942 נמדדה בקיבוץ הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה אי פעם באופן רשמי באסיה: 53.8 מעלות צלזיוס. על מנת להצטנן מהחום, התושבים בקיבוץ טובלים בבריכות הטבעיות שסביבם וכל בית מוקף בצילייה.

אל תשכחו להתעדכן במבצעים ובהטבות במיוחד לגולשים של צימר:

צימר בפייסבוק | צימר ביו-טיוב | צימר בטוויטר | צימר בגוגל

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות