x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב

הצחקתם אותנו: תעלולי 1 באפריל הכי טובים בכל הזמנים

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

הצחקתם אותנו: תעלולי 1 באפריל הכי טובים בכל הזמנים

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

למרות שזה לא חג רשמי, יום ה-1 באפריל זכה להכרה רחבה כיום המיועד לבדיחות, מעשי קונדס ומתיחות. במילים אחרות, זהו יום שבו חוגגים טיפשות (באנגלית, April's Fools). כבר מאות שנים שביום זה נערכים תעלולים ותחבולות, אך מקורותיו של היום לא לגמרי ברורים.

התאוריה הפופולרית ביותר היא שבשנת 1500, צרפת שינתה את לוח השנה שלה כך השנה תתחיל בינואר ותתאים ללוח השנה הרומי. לפני השינוי, תחילת השנה החדשה הייתה בתחילת האביב, בסביבות 1 באפריל.
ההודעה על שינוי לוח השנה הצרפתי הופצה באיטיות, לכן המון אנשים שחיו באיזורים כפריים המשיכו לחגוג את השנה החדשה באביב, ב-1 באפריל. על פי הסיפור, אנשים אלו כונו April's Fools, כלומר, השוטים של חודש אפריל. לעגו להם על ידי כך שהדביקו דגי נייר על גבם – כי דגים סימלו אדם פתי שנופל בפח בקלות.

קיימות תיאוריות נוספות שחולקות על התיאוריה הפופולארית, אך זה לא העיקר ביום שמח שכזה. ברחבי העולם חוגגים מדי שנה את ה-1 באפריל בעזרת מתיחות ובדיחות, שלעיתים אפילו יוצאות משליטה. הנה כמה מעשי קונדס שהתרחשו ברחבי העולם לאורך השנים:

 קציר הספגטי בשוויץ

ב -1 באפריל 1957, התכנית המכובדת "פנורמה" של ה-BBC הודיעה כי הודות לחורף קל מאוד וחיסולה של חיפושית הספגטי המאיימת, חקלאים שוויצריים נהנו מיבול נהדר של... ספגטי. את ההודעה הזאת ליוו תמונות של איכרים שוויצריים מושכים חוטים של ספגטי מהעצים. התוכנית נצפתה על ידי מספר עצום של צופים, ורבים התקשרו ל-BBC ורצו לדעת איך גם הם יכולים לגדל עץ ספגטי. לשאלה הזו, ה- BBC ענו בדיפלומטיות: "הניחו גבעול של ספגטי בשתיל של רוטב עגבניות ותקוו לטוב."

טלוויזיה בצבע – ומייד

בשנת 1962 היה רק ערוץ טלוויזיה אחד בשבדיה, והוא שודר בשחור לבן. אך ב-1 באפריל באותה שנה, המומחה הטכני של התחנה, קייל סטנסון, הופיע בחדשות והודיע שהודות לטכנולוגיה חדשה, הצופים כעת יכולים לשנות את הצבעים הקיימים בטלוויזיה שלהם לתצוגה בצבעים. כל מה שהם היו צריכים לעשות, לדבריו, זה להלביש את מסך הטלוויזיה שלהם בגרביוני ניילון. סטנסון הגדיל לעשות ואף הדגים כיצד לעשות זאת. אלפי אנשים נפלו בפח, אך טלוויזיה צבעונית הופיעה בשבדיה רק ב-1 באפריל, 1970.

המבורגר לשמאליים בלבד

חברת בורגר-ראנץ' פירסמה מודעה גדולה בין דפי העיתון של USA Today, מהדורת 1 באפריל, על ההשקה של מוצר חדש בתפריט: המבורגר לשמאליים בלבד. ההמבורגר תוכנן ועוצב במיוחד עבור 32 מיליון אנשים שמאליים בארה"ב. על פי המודעה, ההמבורגר החדש כולל את אותם מרכיבים כמו ההמבורגר המקורי (חסה, עגבניה, חמוצים וכו'), אך כל המרכיבים סובבו ב-180 מעלות לטובת הלקוחות השמאליים של הרשת.
בהמשך היום, בורגר-ראנץ' פירסמה מודעה נוספת שאומרת שלמרות שההמבורגר לשמאליים בלבד היה תעלול, אלפי לקוחות הגיעו לסניפי הרשת וביקשו את המנה החדשה בתפריט. במקביל, על פי הדיווחים, הרבה לקוחות אחרים ביקשו את הגרסה המקורית של ההמבורגר.

חייזרים נוחתים בלונדון

ב-31 במרץ, 1989, אלפי נהגים שנסעו בכביש המהיר מחוץ ללונדון הביטו מעלה לשמיים וראו צלחת מעופפת וזוהרת נוחתת בעיר. רבים מהם עצרו בצידי הכביש והביטו בעצם המוזר שט באוויר. הצלחת המעופפת נחתה לבסוף בשדה בפאתי לונדון, ושם תושבים התקשרו מייד למשטרה על מנת להזהיר מפלישת חייזרים. חיש מהר הגיעו שוטרים לזירת האירוע, ושוטר אמיץ אחד ניגש לחזית הצלחת המעופפת כאשר האלה שלו מוחזקת מלפניו. כאשר דלת הצלחת נפתחה, ויצור קטן קומה וכסוף יצא החוצה, השוטר החל לרוץ בכיוון הנגדי.
מתברר שהצלחת המעופפת היא כדור פורח שנבנה במיוחד כך שייראה כמו חללית של חייזרים, ע"י ריצ'רד ברנסון בן ה-36, יו"ר חברת התקליטים וירג'ין. התעלול שילב את התשוקה שלו לכדורים פורחים ואת אהבתו למעשי קונדס. התכנית המקורית הייתה לנחות בהייד פארק שבלונדון ביום ה-1 באפריל. לצערו, תנאי הרוח הסיטו אותו מהמסלול, והוא נאלץ לנחות יום קודם לכן ובמיקום הלא נכון.

המפלצת מאגם לוך-נס נמצאה

ב-1 באפריל, 1972, כותרות העיתונים ברחבי העולם הכריזו כי נמצאה גופתה של המפלצת מאגם לוך-נס המפורסמת מסקוטלנד. צוות של זואולוגים מגן חיות בבריטניה, ששהו באגם לוך-נס בחיפוש אחר קיומה של המפלצת, שקיבלה את הכינוי "נסי", גילו את גופתה צפה על מימי האגם. דיווחים ראשונים טענו שהגופה שקלה טון וחצי ואורכה היה 4.7 מטרים. הזואולוגים הניחו את הגופה ברכבם והובילו אותה חזרה לגן החיות, אבל המשטרה המקומית פתחה במרדף אחריהם ועצרה אותם. הסיבה למעצר היה חוק משנת 1933 שאוסר על הוצאת "יצורים לא מזוהים" מאגם לוך-נס. המשטרה לקחה את הגופה למכון מחקר, שם המדענים הפריכו את התיאוריה שזוהי אכן המפלצת מלוך-נס. למעשה, היה מדובר בסוג של כלב ים שהגיע מהאוקיינוס האטלנטי.
יום למחרת, מנהל החינוך בגן החיות בבריטניה, הודה שהוא זה שהניח את הגופה באגם. כלב הים מת שבוע לפני כן. הוא גילח את שפמו, ריפד את לחייו באבנים, ושמר אותו בהקפאה למשך שבוע, עד שהניח אותו באגם. לאחר מכן הוא טילפן לצוות ווידא שהם מצאו את הגופה. הוא התכוון לבצע תעלול לכבוד 1 באפריל על הקולגות שלו, אבל הודה שהבדיחה יצאה משליטה כאשר המשטרה נכנסה לתמונה. גופתו של כלב הים הוצגה בגן החיות במשך מספר ימים עד שהובאה לקבורה ראויה.

 

אז קיבלתם רעיון לתעלול השנה?

אל תשכחו להתעדכן במבצעים ובהטבות במיוחד לגולשים של צימר:

צימר בפייסבוק | צימר ביו-טיוב | צימר בטוויטר | צימר בגוגל

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות